حکم اعدام نوید افکاری اجرا شد؟ ماجرای اعدام نويد افکاري

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟ ماجرای اجرای حکم اعدام نويد افکاري

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟ ماجرای اعدام نويد افکاري را به همراه جزییات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟

خبر محکومیت سه نفر از حوادث مرداد ماه 97 در رسانه های معاند منتشر شده است که گفته میشود یکی از انها به دلیل قتل یکی از ماموران بسیج به اعدام محکوم شده است.

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟ ماجرای اجرای حکم اعدام نويد افکاري

افکاری به دوبار اعدام محکوم شده است که این یعنی صد در صد حکم اعدامش اجرا خواهد شد و شال عفو قرار نخواهد گرفت.

او علاوه بر اینکه ماموران را به قتل رسانده با تشکیل گروه برای اغتشاش و بر هم زدن امنیت عمومی جرایم دیگری نیز مرتکب شده است.

شهید حسن ترکمان نام ماموری است که توسط این شخص به قتل رسیده است

بخش دیگری از این پرونده در شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری ۲ استان فارس بررسی شده و برای این افراد ۲۰ اتهام از جمله «شرکت در تجمعات غیرقانونی» «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» و «توهین به رهبری» مطرح شده است.

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟ ماجرای اجرای حکم اعدام نويد افکاري

بر اساس خبرهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود گفته شده نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری، برادر او، به ۵۴ سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری، دیگر برادر او، به ۲۷ سال و ۳ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

این سه برادر متهم به عضویت در جمعیتهای معارض، شرکت در تجمعات و دسته‌های معاند، شعارنویسی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری ، توهین به مأموران ، ترغیب مردم به شورش، تحریک مردم به جنگ، تمرد و تهاجم و ضرب و جرح مأموران و محاربه شده‌اند.

گفته میشود که این شخص سابقه حضور حرفه ای در کشتی را داشته و حتی برای انتخابی تیم ملی کشتی ایران شرکت کرده است که موفق نشده جواز ضور در تیم ملی ایران را به دست اورد.

ترامپ: نوید افکاری را اعدام نکنید!

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ طی توئیتی مداخله جویانه خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد که به جرم قتل «حسن ترکمان» کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اعدام محکوم شده است. ترامپ در حالی نگران جان یک محکوم می‌شود که با اعمال تحریم‌های شدید، باعث به خطر افتادن بیماران زیادی در ایران شده است.

توئیت ترامپ در حدی بود که حتی با واکنش ناظران آمریکایی مواجه شد. باربارا اسلوین مدیر «برنامه آینده ایران» در اندیشکده شورای آتلانتیک در زیر توئیت ترامپ نوشت: « چرا ایران باید به حرف شما گوش بدهد وقتی تحریم‌های شما باعث فروپاشی زندگی 80 میلیون ایرانی شده است.»

گزارش اخبار بیست و سی درباره نحوه مرگ نوید افکاری

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟

پیشتر مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه ای در خصوص پرونده نوید افکاری اعلام کرد، بر اساس اطلاعات موجود در پرونده، متهم پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند “مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل مقتول کردم”. همچنین متهمان پرونده، در پلیس آگاهی و مرحله دادرسی با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده‌اند. علاوه بر این، شاهدی که متهمان دقایقی بعد از قتل اقدام به تشریح ماجرا نزد وی کرده‌اند به صراحت ادای شهادت کرده است.

اجرای حکم اعدام نوید افکاری

رئیس کل دادگستری فارس گفت: حکم قصاص نفس نوید افکاری متهم به قتل صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: این متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال گردید. پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟ ماجرای اجرای حکم اعدام نويد افکاري

جرم حکم اعدام نوید افکاری چیست؟

بعد از اعدام نوید افکاری سر و صدای زیادی در رسانه های بیگانه به راه افتاده است که چرا قوه قضایی در اجرای حکم این شخص عجولانه تصمیم گرفته است و اینکه به درخواست های جامعه جهانی بی توجهی کرده است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعدام نوید افکاری گفت: نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی اعدام شده و قصاص وی هیچ ربطی به حاکمیت ندارد.

وی افزود: نوید افکاری نتوانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و اعدام شده و سیاسی قلمداد کردن اعدام وی توسط برخی از جریانات با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: قصاص و اعدام کسی که مرتکب قتل شده طبق اسلام و طبق نص صریح قرآن انجام می‌شود و درواقع اعدام افکاری طبق قوانین و موازین شرع انجام شده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *