نوید افکاری کیست؟ بیوگرافی و اعدام نوید افکاری

بیوگرافی نوید افکاری کیست ماجرای اعدام + فیلم لحظه جرم

نوید افکاری متولد ٣١ تیرماه سال ١٣٧٢ در شیراز، کشتی گیر اهل ایران بود که در ٢٢ شهریور ١٣٩٩ به جرم قتل اعدام شد.  به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه ای در خصوص پرونده فردی به نام نوید افکاری قاتلی که یک شهروند بیگناه را به طرز فجیعی به قتل رسانده است، توضیحاتی ارائه داد. بیوگرافی و زندگینامه وی را بخوانید

نوید افکاری کیست؟ بیوگرافی و اعدام نوید افکاری را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید

نوید افکاری کیست؟

گفته شده که این پسر جوان حسن ترکمان کارمند اداره آب شیراز را به به قتل رسانده است و به همین دلیل اعدام شد.

نوید افکاری کیست؟ بیوگرافی و اعدام نوید افکاری

برخی دیگر از رسانه ها میگویند که علت اصلی حکم اعدام نوید افکاری قتل حسن ترکمان یکی از نیروهای امنیتی کشور بوده که در مرداد سال ۹۷ در زمان اعتراضات رخ داده است

بعد از اعلام این حکم رسانه‌های معاند با انتشار این خبر واکنش های متفاوتی را در فضای مجازی به وجود آوردند

گفته می شود که او به همراه یک گروه برانداز نظام در اغتشاشات سال ۹۷ شرکت کرده و به مبارزه با نیروهای امنیتی پرداختند

لازم به ذکر است که در سال ۹۷ اعتراضاتی در برخی از شهرها به وقوع پیوست که متاسفانه با دخالت برخی از اراذل و اوباش این اعتراضات به خشونت کشیده شد و در نهایت به مرگ تعدادی از معترضین و نیروهای امنیتی منجر گردید.

چندی پیش حکم اعدام سه نفر از حوادث دی ماه با هشتگ اعدام نکنید ترند شده بود.

حکم نوید افکاری

بخش دیگری از این پرونده در شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری ۲ استان فارس بررسی شده و برای این افراد ۲۰ اتهام از جمله «شرکت در تجمعات غیرقانونی» «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» و «توهین به رهبری» مطرح شده است.

نوید افکاری کیست؟ جرم نوید افکاری چیست؟ +بیوگرافی

بر اساس خبرهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود گفته شده نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری، برادر او، به ۵۴ سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری، دیگر برادر او، به ۲۷ سال و ۳ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

این سه برادر متهم به عضویت در جمعیتهای معارض، شرکت در تجمعات و دسته‌های معاند، شعارنویسی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری ، توهین به مأموران پلیس، ترغیب مردم به شورش، تحریک مردم به جنگ، تمرد و تهاجم و ضرب و جرح مأموران و محاربه شده‌اند.

نوید افکاری مدتی در عرصه کشتی حضور ی فعال داشته که در نهایت نتوانست آن را ادامه بدهد و خیلی زود خود را وارد حاشیه کرد.

گزارش اخبار بیست و سی درباره نحوه مرگ نوید افکاری

این پسر جوان موفق شده بود که در انتخابی تیم ملی ایران شرکت کرده و مبارزه کند اما به حاشیه هایی که برایش رخ داد خیلی زود از عرصه کشتیی کنار رفت.

حمایت ترامپ از نوید افکاری

دونالد ترامپ طی توئیتی مداخله جویانه خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد که به جرم قتل «حسن ترکمان» کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اعدام محکوم شده است.

ترامپ در حالی نگران جان یک محکوم می‌شود که با اعمال تحریم‌های شدید، باعث به خطر افتادن بیماران زیادی در ایران شده است.

نوید افکاری اعدام شد

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

این مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه 35 دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

اجرا حکم نوید افکاری اعدام شد ! + عکس و جزئیات

خاکسپاری شبانه نوید افکاری

شب گذشته جسد نوید افکاری توسط خانواده اش و با حضور چند مامور پلیس به صورت شبانه در روستای مادری اش در شهر سپیدان استان فارس خاکسپاری شد.

ماموران پلیس جهت جلوگیری از سواستفاده برخی از افراد در آنجا حضور داشتند و در نهایت این پسر 29 ساله دفن شد.

مقام‌های دادگستری استان فارس نیز با تایید این خبر گفته‌اند که این حکم با توجه به «اصرار خانواده مقتول» بر قصاص اجرا شده است.

وحید و حبیب برادران او نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند.

اعدام نوید افکاری جنجالهای زیادی به وجود آورده است و برخی از فعالان سیاسی معتقدند که این شخص خیلی عجولانه اعدام شده است و باید منتظر میبودند  تا شاید اولیای دم مقتول به او رضایت میدادند.

حبیب افکاری کیست و جرم او چیست

نوید افکاری همراه برادر دیگر خود به نام حبیب افکاری در اغتشاشات سنوات قبل نیز شرکت داشته و برادر وی با استفاده از کاتر پای یکی از مأموران انتظامی را مورد جرح عمدی قرار داده که بالغ بر ۲۰۰ بخیه خورده است.

اقدام به ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت اموال از دیگر سوابق متهم است.

در نهایت، پرونده قتل مرحوم ترکمان با صدور قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نزد محاکم کیفری یک استان فارس ارسال و با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی‌های قضائی لازم شد.

علی‌رغم ادعاهای مطرح شده، متهم نوید افکاری، دارای وکیل تعیینی در دادسرا بود و در دادگاه نیز داری وکیل بوده است.

تکذیب شکنجه متهمان

رسانه‌های ضد انقلاب همچنین، مدعی شکنجه متهمان پرونده شده اند. براساس بررسی‌های انجام شده، بعد از اقرار نوید افکاری وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده متهم مدعی شکنجه وی هستند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل متهمان دستور اعزام آن‌ها به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما متهم در اداره آگاهی و در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم. این موضوع در رسیدگی دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به عدم درخواست متهم منتفی تشخیص داده شده است.

در نهایت پس از برگزاری دادگاه به صورت علنی، به شرح دادنامه مورخ ۱۴ مهرماه سال ۹۸، وقوع قتل توسط نوید افکاری محرز و از حیث مباشرت در ارتکاب قتل عمدی حکم به قصاص نفس نامبرده صادر شد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور عیناً تأیید شد.

همچنین علاوه بر مباشرت در قتل عمد، در خصوص بخش دیگر از جرایم انتسابی دایر بر محاربه با ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب شیراز و انجام رسیدگی‌های معمول قضائی، هشتم مردادماه ۹۹ دادگاه حکم بر محکومیت نوید افکاری صادر و در خصوص سایر متهمان نیز احکام محکومیت مقتضی صادر کرده است.

گفتنی است، با توجه به فرجام خواهی صورت گرفته، این بخش از پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده و تاکنون منتهی به اتخاذ تصمیم نهایی نشده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

6 نظر

  1. با تشکر از قوه قضائیه
    امّادرین مورد خاص،متاسفانه شاهدیم اکثریت مردم با دانشجو تا مردم کوچه و بازار معتقدند،این شخص زیر شکنجه زندانبانهاکشته شده است.لذا برای قانع کردن عموم مردم و اثبات دروغ بودن ادعای رسانه های معاند،لازم است برادران قوه قضائیه موارد ابهامات زیر را روشن کنند از جمله:
    ۱-چرا طبق قانون، قبل اعدام به متهم اجازه ملاقات و خداحافظی باخانواده خود داده نشده؟
    ۲-چرا جنازه باعجله وحتی بدون شرکت نزدیکانش،بطور شبانه و سریعا دفن گردیده؟
    ۳-چرا خانواده مقتول برای اجرای حکم حضور نداشتند و…
    ۴-چرا تنها فیلمی که بعنوان سند ارائه گردیده فقط لحظه عبور فرد مظنون در خیابان را نشان میدهد که قطعاًنمیتواند دلیل باشد.
    ۵-چرا صداها و گزارش های وکیل و متهم و بسیاری اسناد دیگر چنان بطور کامل و دقیق در رسانه های معاند پخش میشود بطوری که اصلا قابل مقایسه با اسناد رسانه های خودمان نیست؟
    و بسیاری چراهای دیگر که تنها یکی ازین چرا ها،برای شک در بیگناه بودن هر فردی کفایت میکند.
    امیدوارم مسئولین درین زمینه بیشتر دقّت نظر کنند که اینطور فضای فکری جامعه به نفع متهم شکل نگیرد.انشالله.

  2. واقعا بویی از انسانیت، معرفت و مردونگی نبردید،چطور همچین اراجیفی رو سر هم میکنید! چطور جلو بچتون سرتونو بلند میکنید،.شما مرد نیستید بهتره دامن کوتاه بپوشید برید تو خیابون دلبری کنید. شرم بر شما نون به نرخ روز خورها.

  3. اگر جواب این آقا رو دادید اقای ادمین سایت من خودم اولین نفر لعنت میفرستم

  4. باسلام
    هرکس با خودسری امنیت جامعه را تهدید کند. حکمش اعدام است. ما برای امنیتمان خونهای پر بهایی داده ایم اجازه ارازل نمی دهیم این امنیت را با خودسری و شارلاتان بازی از بین ببرند

  5. امراله مهماندوست

    نوکران کشور های متخاصم خارجی همان کسانی که به اموال عمومی و خصوصی خسارت زده اند و آن هایی که اموال عمومی و خصوصی را غارت کرده اند و آن هایی که افرادی از ملت ایران را به قتل رسانده اند باید قصاص شوند.
    چرا حکومت اسلامی حاکم برکشوربایستی در برابر تهاجم خارجی ها و ستون پنچم خارجی ها درداخل کشور با سلاح هشتک اعدام نکنید تسلیم شود و خراب کاری را که اموال عمومی و خصوصی مردم را غارت یا آتش زده است و یکی از فرزندان ملت ایران را به قتل رسانده است وبرای عموم مردم ایران وحشت ایجاد کرده است را قصاص نکند؟

  6. محمدرضارحیمی

    سلام اولا ترامپ که خودش قاتل هزاران انسان بیگناهه وادمی عیاش وتجاوز گر به زنان این نجاست از کسیکه حمایت کرددیگه جای شکی نمیزاره که ازیه قاتل هم قاتل تر بوده نوید یک نفر راکشته درسته قصاص بایدبشه ولی برهم زدن نظم یک جامعه جرمش سنگینترازقتل یه نفره چون انجا فقط یکنفر کشته البته اینم جرم سنگینه اما یک جامعه را بهم ریختن جرمش خیلی بالاتره واحسنت برقوه قضائیه که کاری به حرف نجاستهایی مثل ترامپ و دور وبریهاش نداره کسیکه برای رضایت خدا ومردم کارکنه حتی به ضررشم باشه کار شومیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *