خودروی ملی ترکیه + قیمت و مشخصات و امکانات

خودروی ملی ترکیه برقی + قیمت و مشخصات و امکانات

خودروی ملی ترکیه + قیمت و مشخصات و امکانات خودروی ملی ترکیه را در ادامه این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

کشور ترکیه اولین خودروی ملی بدون آلاینده را تولید کرده و روزگذشته جمعه 6 دی ماه 1398 در یک مراسم بزرگ از آن رونمایی کرد مراسمی که با شمار بسیار زیاد خبرنگاران همراه بوده و بازتاب گسترده ای را داشته است.

خودروی ملی ترکیه + قیمت و مشخصات و امکانات

در این مراسم رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حضور داشت و درباره این خودروی ملی بدون آلاینده گفت که من بسیار خوشحال هستم که توانستیم یک خودروی ملی بدون آلاینده را تولید کنیم که این اتفاق بسیار بزگری در صنعت خودروسازی ترکیه خواهد بود. او گفت این خودرو الاینده نداره و به هیچ عنوان به محیط زیست ضربه ای وارد نمکند.

خودروی ملی ترکیه

وارسم رونمایی از خودروی ملی ترکیه در استان موجائلی این کشور برگزار شد که به گفته اردوغان ترکیه تصمیم مهمی برای صادرات خودرو گرفته است.

او گفت که ما تعداد طراحان و برنامه نویسان را از 170 نفر به 500 نفر خواهیم رساند و آینده بسیار درخشانی را برای صنعت خودروسازی ترکیه پیش بینی خواهم کرد.

 کارخانه تولید خودروی ملی ترکیه کجاست؟

اردوغان گفت که این کارخانه در زمین های نظامی ترکیه بوده که متعلق به ارتش این کشور است منطقه ای به نام گگملیک بورسا که تاسیس خط تولید این خودرو به زود شاهد تولید انبوهی از آن خواهیم بود تا همه مردم کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

خودروی ملی ترکیه الکتریکی + قیمت و مشخصات و امکانات

اردوغان همچنین گفت که آرزوی ما داشتن خودرویی است که با فناوری ملی و تلاش طراح و مهندسان‌ ترکیه تولید شود و باعث سربلندی کشورمان در سراسر جهان باشد. با رسیدن به مرحله تولید انبوه صاحب نخستین و تنها خودرو برقی غیرکلاسیک اروپا خواهیم شد.

بنده، رجب طیب اردوغان همین الان نخستین سفارش خرید خودروی ملی را می‌دهم. امروز همگی شاهد روز تاریخی و تحقق یک رویای 60 ساله هستیم. بالغ بر 100 تن از مهندسان ترکیه شبانه‌روز بر روی پروژه تولید خودرو ملی تلاش کردند.

مشخصات و امکانات

بنظر میرسد که ترکیه در نخستین قدم، به سوی بالاترین و مدرن ترین سطح خودروسازی جهان حرکت کرده است. این اتومبیل صد در صد برقی و دارای بلندترین محور در میان خودروهای هم تراز خود است، با شارژی در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه، به میزان ۸۰ درصد شارژ میشود.

  • همچنین ببینید:

این خودرو که دارای بسته کنترل باتری توسعه یافته و باتری طولانی مدت میباشد، با قدرت ۲۰۰ اسب بخار زیر ۷.۶ ثانیه و با قدرت ۴۰۰ اسب بخار در کمتر از ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد.

خودروی ملی ترکیه + قیمت و مشخصات و امکانات

همچنین این خودرو هوشمند و دوستدار طبیعت بدون نیاز به هیچ واسطه ای توانایی اتصال به اینترنت ۴G و ۵G را دارد.

خودرو ملی ترکیه که امروز از آن در دو نسخه شاسی بلند و سدان رونمایی شد، قرار است از سال ۲۰۲۰ نخستین مدل این خودروها به بازار عرضه شود. ترک ها برنامه دارند تا این خودرو را در قالب پنج مدل مختلف راهی بازار کنند.

لازم به ذکر است خودروهای رونمایی شده، نمونه‌های اولیه این اتومبیل‌ها هستند و ترکیه سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳.۹ میلیارد دلاری برای آن‌ها کرده است. اردوغان ادعا کرد تا سال ۲۰۲۲ زیر ساخت‌های شارژ خودروهای برقی در کشور توسعه خواهد یافت و این اتومبیل‌ها را در تیراژ سالیانه ۱۷۵ هزار عددی عرضه خواهند کرد. بیش از ۱۰۰ مهندس و برنامه نویس طراحی این خودرو را انجام داده اند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *