پروکسی چرخشی تلگرام چیست؟ طرح ضدفیلتر تلگرام برای کابران ایرانی

پروکسی چرخشی تلگرام چیست؟ طرح ضدفیلتر تلگرام برای کاربران ایرانی

تکنولوژی ضدفیلتر پروکسی چرخشی تلگرام چیست؟ پروکسی چرخشی تلگرام را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

پروکسی چرخشی تلگرام چیست؟ طرح ضدفیلتر تلگرام برای کابران ایرانی

کانال مستقل و نزدیک تلگرام که جدیدترین ویژگی های تلگرام را معرفی می‌کند اعلام کرد: در تلاشیم تا فعال کردن پروکسی چرخشی را به تلگرام اطلاع دهیم تا برای کاربران ایرانی فعال شود. ایران اخیرا محدودیت های شدیدی در دسترسی به اینترنت اعمال کرده است و در پی مسدود کردن دسترسی اینستاگرام و واتس اپ، کاربران بسیاری بعلت اتصال آسان تر، مجدداً به تلگرام بازگشته اند. قابلیت پروکسی داخلی تلگرام و اتصال بهینه تلگرام، منجر به موجی از بازگشت و استفاده مجدد کاربران از تلگرام شده است.
ضمن اعلام همدردی با مردم ایران، تلاش خود را برای ارتباط بهتر شما خواهد داشت و امیدوار است تلگرام با توجه به برداشته شدن تحریم های AWS توسط ایالات متحده، سرویس روتیتنگ پروکسی را این بار برای مردم مورد سانسور ایران فعال کند.

تکنولوژی ضدفیلتر پراکسی چرخشی تلگرام چیست؟

فیلترینگ تلگرام در ایران همیشه با واکنش های مختلفی رو به رو شده است دادستانی که در کشورمان دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده بود خودش به دلیل گرفتن رشوه در حال حاضر بازداشت شده است و از طرفی مدیر کانال امدنیوز نیز که یکی از مهمترین دلایل فیلتر تلگرام بود دستگیر شده و حالا مردم توقع دارند که تلگرام رفع فیلتر شود ولی این اتفاق در دستور مقامات مسئول کشورمان نیست.

تکنولوژی ضدفیلتر پراکسی چرخشی تلگرام چیست؟ پروکسی چرخشی تلگرام

در نهایت پاول دورف موسس تلگرام پست جدیدی در کانال خود منتشر کرده و اعلام کرده میخواهد تلگرام را در چین و ایران که فیلتر شده رفع فیلتر کند و با استفاده از تکنولوژی جدید کاربران ایرانی و چینی را برای دسترسی تلگرام بدون فیلتر سهولت ببخشد.

🌟 تلگرام ایرانیها احتمالا بزودی به تکنولوژی ضدفیلتر پراکسی چرخشی مجهز شود.

پست جدید تلگرامی پاول دورف موسس تلگرام ضمن اشاره به رفع فیلتر این اپلیکیشن در روسیه، به این موضوع نیز اشاره کرده که این تکنولوژی (Rotating Proxy servers) در روسیه مورد استفاده قرار گرفت و تقریبا فیلترینگ در آنجا معنایش را از دست داده بود.

همچنین ببینید: نحوه استوری گذاشتن در تلگرام

حالا با رفع فیلتر تلگرام در روسیه، دورف از دست اندرکاران و مهندسین این سرورها خواسته تمرکزشان را روی ایران و چین بگذارند.

در مدل پراکسی چرخشی، به ازای هر درخواست (کانکشن)، یک آیپی جدید به دستگاه شما داده میشود که این باعث می شود کار بلاک کردن آیپیها و مشخصا قطع دسترسی یک فرد برای نهادهای مختلف بسیار سخت و هزینه بر باشد و هویت افراد نیز بیشتر از پیش مخفی بماند.

نحوه استفاده کاربران ایرانی بعد از فیلتر شدن بسترهای محبوب جهانی با آنها نشان می‌دهد که فیلترینگ چندان تاثیر گذار نیست. تولیدکنندگان ویدیو در یوتوب روز به روز بیشتر می‌شوند و این شبکه بستری شده برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و به آمار کاربران ایرانی توییتر نیز هر روز افزوده می‌شود. تیک تاک با وجود فیلتر شدن در بین نسل زد ایرانیان طرفدار پیدا کرده و هر چند هنوز محبوبیت آن مانند شهرت جهانی‌اش نیست اما به نظر می‌رسد کم کم در دل کاربران ایرانی جا پیدا کرده است. در این میان تلگرام به عنوان بستری که زمانی حدود ۶۰ درصد ترافیک اینترنت کشور را در اختیار داشت، از محبوبیتش کاسته شده اما نه به آن شکلی که پیش بینی می‌شد. داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی از میانه‌های دهه ۹۰ تاکنون بسیار پرطرفدار شده‌اند و اکنون ۷۰ درصد ایرانی‌ها حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند. این آمار در دهه گذشته نزدیک به ۵۰ درصد بوده و حالا در سال جدید هم احتمالا به بیش از ۷۰ درصد رسیده است. معنی این ارقام آن است که ۶۰ میلیون ایرانی که به اینترنت دسترسی دارند حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند. مرکز آمار ایران، تأکید کرده ۸۸.۵ درصد کاربران ایرانی در واتساپ و ۶۸ درصد در اینستاگرام عضویت دارند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *