درمان عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا + گیاهان دارویی درمان عفونت ریه

درمان عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا + گیاهان دارویی درمان عفونت ریه

درمان عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا + گیاهان دارویی درمان عفونت ریه را در ادامه این بخش از مطالب پزشکی مجله شبونه مشاهده نمایید.

چگونه بفهمیم ریه ما عفونت کرده؟

ویروس کرونا ریه ها رو به تدریج درگیر میکند ولی زمانی که دیگر حاد میشود تنگی نفس شدید سراغ شما خواهد آمد.

برای اینکه بفهمید که آیا ریه های شما عفونت کرده یا خیر بهتر است نفس عمیق بکشید و آن را حبس کنید به مدت 20 ثانیه نفس خود را حبس کنید اگر به سرفه یا تنگی نفس افتادید احتمال عفونت ریه شما بالاست.

علائم عفونت ریه

1- مهمترین علامت آن تنگی نفس

2- درد در ناحیه قفسه سینه

3- سرفه خشک و بدون خلط

4- خس خس سینه

ویروس خطرناک کرونا اعضای مختلف بدن را درگیر خود میکند که از جمله اولین عضو بدن ریه ها و به ترتیب دستگاه گوارش ، گردش خون ، کبد و کلیه ها است .

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید افراد سیگاری یا حتی بیمارانی که بیمارهای حاد تنفسی مثل آسم  و عفونت ریوی دارند چطور میتوانند بدن خود را در برابر این ویروس کشنده قوی کنند .

یکی از روشهایی که قرار است برای شما در این بخش از مقاله معرفی کنیم پاکسازی ریه به روش طبیعی می باشد .

اگه شما هم حدس میزنید که مشکوک به بیماری کرونا هستید و احساس تنگی نفس دارد راهکارهای زیر را انجام دهید تا بتوانید از عفونت ریه جلوگیری کنید.

درمان عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا + گیاهان دارویی درمان عفونت ریه

پاکسازی ریه به روش طبیعی

1- بخار درمانی

در این روش شامل تنفس بخار آب برای باز شدن مجاری تنفسی به کار میرود  و کمک به مخاط چرک آور داخل مجاری بیبنی  و ریه است  شما با کمک این روش  میتوانید حتی در فصل سرما  با بخار گرم تنفس خود را بهبود بخشیده و به ریه های خود کمک کنید که سلول های مرده خود را بازسازی کنند

در این روش که بخار درمانی نام دارد باعث تسکین سریع در افرادی که مشکلات ریوی دارند و از تنگی نفس در هوای آلوده و فصل سرما و زمان بیماری رنج میبرند استفاده میشود .

2- نحوه پاکسازی ریه

روی صندلی نشسته و پای خود را به صورت صاف روی زمین قرار دهید و دستان را به شکل دست به سینه به روی قفسه سینه خود بگذارید، حالا به آرامی از طریق مجاری بینی نفس بکشید ، و کمی به جلو رفته و ستان خود را به شکم کشیده و سعی کنید نفس آرام بکشید ، و سعی کنید سرفه آرام به مدت 2 یا 3 بار انجام دهید ،و سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید  ، استراحت کرذه و در صورت نیاز مراحل را ادامه دهید.

3-تخلیه مخاط ریه

  • روی صندلی بنشینید و هر دو پا را صاف روی زمین بگذارید.
  • دست‌ها را به صورت دست به سینه روی قفسه سینه قرار دهید.
  • به آرامی از طریق بینی نفس بکشید.
  • در حالی که به جلو خم می‌شوید، دست‌ها را به شکم فشار داده و به آرامی نفس خود را بیرون بدهید.
  • هنگام بازدم ۲ یا ۳ بار سرفه کنید و دهان را کمی باز نگه دارید.
  • به آرامی از طریق بینی نفس بکشید.
  • استراحت کنید و در صورت لزوم این مراحل را تکرار کنید.

4- ورزش

ورزش منظم میتواند به بهود سلامتی جسمی و روحی روانی شما کمک کند  و خطر ابتلا به انواع بینماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد  ورزش سبب میشود ماهیچه ها سخت تر وارد عمل شوند  و در افزایش بهبود تنفس بدن مثوثر است.

5-چای سبز

نوشیدن چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است به کاهش عفونت ریوی و تورم ریه کمک میکند  و از بافت ریه محافظت میکند.

6- مصرف غذا ضد التهاب

غذاهای سرخه کردنی و پر ادویه میتواند التهاب ریه را بیشتر کرده  و منجر به مشکل شوند ، خوردن غذ اهای مناسب میتواند به شما کمک کند.

خوردن مواد غذایی زیر در کاهش التهاب ریه موثر هستند از جمله : زردچوبه ، سبزیجات ، بلوبری ، آلبالو، زیتون ، گردو ، عدس ، لوبیا

درمان عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا + گیاهان دارویی درمان عفونت ریه

گیاهان دارویی درمان عفونت ریه

۱. عصاره مریم گلی برای درمان عفونت ریه
برای بهره بردن از گیاه مریم گلی میتونید عصاره‌ی این گیاه که مصارف زیادی هم داره استفاده کنید، یا از چای مریم گلی برای درمان بیماری‌های تنفسی و ریه استفاده کنید. مریم گلی دارای تیژون، کافور، ترپن و سلنیوم هست که وقتی که در فرم بخار استنشاق میشه، میتونه اختلالات ریه رو برطرف کنه و حتی سینوزیت شما رو پاک کنه. پس از این گیاه چه بعنوان دمنوش و چه بعنوان بخور استفاده کنید در درمان بیماری عفونت ریه میتونه کمکتون کنه.

۲. شاهدانه
شاید خیلیا اینو ندونن که تولید شاهدانه در بعضی کشور‌ها ممنوعه بخاطر مشتقاتی که ازش گرفته میشه مثل ماریجوانا و حشیش که از مواد روانگردان به شمار میان. اگه میخواین از فواید شاهدانه برای درمان عفونت ریه استفاده کنید پیشنهاد ما گرفتن بخور شاهدانه هست مطالعات زیادی نشون داده که شاهدانه یکی از موثرترین دارو‌های ضد سرطان در جهان هست. بخور اون میتونه باعث ایجاد پاسخ طبیعی ایمنی در بدن بشه، بنابراین عفونت رو کاهش میده. بخور شاهدانه باعث میشه تا راه‌های هوایی و سینوس‌ها باز بشه و بد نیست بدونید این درمان بعنوان یک روش اثبات شده برای درمان آسم هست.

۳. آویشن یا پونه کوهی
این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی هست که برای سیستم ایمنی حیاتی هستن. پونه کوهی داری ترکیبات مثل روزمارینیک اسید هست که از ترکیبات طبیعی و کاهش دهنده‌های هیستامین هستن. این گیاه تأثیر مثبتی بر جریان هوای تنفسی و عبور از بینی دارن. در فواید بسیار زیاد عصاره‌ی پونه هم موارد زیادی گفته شده از جمله اون اینه که جایگزین خوبی برای آنتی بیوتیک هست.

۴. اکالیپتوس
اکالیپتوس برای هزاران سال برای درمان مشکلات تنفسی استفاده شده و امروزه از اون برای بهبود تنفس و کمک به کاهش تحریک گلو استفاده میشه. اکالیپتوس در بسیاری از دارو‌های رایج برای از بین بردن سرفه و تنفس بهتر استفاده میشه.

۵. خرگوشک
گل و برگ گیاه ماهور اروپایی یا خرگوشک ارزش دارویی زیادی دارن و از هر دو برای تولید عصاره گیاهی استفاده میشه و برای تقویت ریه‌ها کاربرد زیادی داره در طب گیاهی اغلب از اون برای پاک کردن ریه از مخاط استفاده میشه. برای تهیه دمنوش خرگوشک باید یک قاشق چایخوری از گیاه خشک شده در یک فنجان آب جوش بریزید و بهد از دم کشیدن کامل دمنوش اون رو میل کنید.

۶. عصاره نعنا برای بهبود تنفس
نعناع بخاطر داشتن ماده‌ای به نام منتول که عملکردش روی بدن به این صورته که عضله تنفسی و ماهیچه‌ای رو شل میکنه و باعث بهبود تنفس میشه. روغن نعناع حاوی بسیاری از ترکیبات اضافی دیگه، لیمونن و پولگون، که ضد احتقان‌های موثری هستن؛ و البته که بخور و دمنوش نعناع برای درمان عفونت ریه بسیار عالی عمل میکنه.

۷. بارهنگ
بارهنگ یکی دیگه از گیاهانیست که برای صد‌ها سال در درمان مشکلات تنفسی استفاده شده و برای درمان عفونت ریه و سرفه‌های خشک میتونه کمکتون کنه. همچنین بارهنگ بخاطر داشتن ترکیبات ضد التهابی و ضد عفونی بهترین گزینه برای درمان عفونت ریه بحساب میاد. آزمایشات بالینی که از بارهنگ برای درمان سرفه، سرماخوردگی و از بین بردن خلط ریه‌ها استفاده شد، نشون داد که درمان مناسبی برای این بیماری هست.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *