رونمایی از آیفون 12 پرو مکس عکس مدل و قیمت آیفون 12

رونمایی از آیفون 12 پرو مکس عکس مدل و قیمت آیفون 12

رونمایی از آیفون 12 پرو مکس عکس مدل و قیمت آیفون 12 با مشخصات را در این بخش از تکنولوژی و فناوری مجله شبونه مشاهده نمایید.

عکس مدل و قیمت آیفون 12

بعد از مدتها انتظار در نهایت اپل از مدل های آیفون 12 رونمایی کرد البته برای ما ایرانیا با این ارزش پول ملی دربرابر دلار قیمت نجومی خواهد داشت.

رونمایی از آیفون 12 پرو مکس عکس مدل و قیمت آیفون 12

اپل هر ساله در ماه سپتامبر از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی می‌کند ولی امسال به دلیل مشکلات ناشی از بحران کرونا، در ماه اکتبر این مراسم برگزار شده است. در هر صورت بعد از مدت‌ها انتظار این شرکت از خانواده‌ی آیفون ۱۲ رونمایی کرد و در این مطلب قصد داریم به مشخصات و ویژگی‌های دو گوشی گران‌تر این خانواده یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس بپردازیم.

آیفون ۱۲ پرو از نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد بهره می‌برد ولی برخلاف انتظارات، رفرش این نمایشگر به ۶۰ هرتز محدود شده است. برادر بزرگ‌تر این گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس است که از نمایشگر غول‌پیکر ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد که بزرگ‌ترین نمایشگر در بین کل آیفون‌های عرضه شده تا به امروز محسوب می‌شود. برخلاف دو مدل ارزان‌تر این خانواده، این دو مدل پرو از فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ بهره می‌برند ولی گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی مجهز به فریم آلومینیومی هستند.

مشخصات آیفون 12

آیفون 12 از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، حالا شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش توسط لایه ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد.

رونمایی از آیفون 12 پرو مکس عکس مدل و قیمت آیفون 12

از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به سری آیفون 12 اضافه شده، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه‌ها قبل شایعه آن به گوش می‌رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی کرده و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن خودکار بین شبکه‌های 5G و 4G را دارد. اپل می‌گوید مودم 5G آیفون 12 در شرایط ایده آل سرعت دانلود ۴ گیگابیت بر ثانیه (۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می آورد.

اپل آیفون 12 را به یکی از قوی‌ترین چیپست‌های دنیای موبایل یعنی چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک مجهز کرده است. این چیپست که در آیپد ایر ۴ نیز بکار گرفته خواهد شد، عملکرد درخشانی در برخی بنچمارک‌ها ثبت کرده است.

آیفون 12 از سیستم شارژ بیسیم مگ‌سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل به لوازم جانبی سازگار را تضمین می کند. بنابراین کیس ها، شارژها و دیگر لوازم جانبی را می توان به موبایل جدید اپل متصل کرد. اپل از شارژر دوگانه جدیدی برای آیفون 12 و اپل واچ جدید رونمایی کرد که از فناوری مگ‌سیف استفاده می کنند.

پردازنده

با این‌که A13 Bionic هنوز هم سریع‌ترین پردازنده موبایلی دنیاست اما اپل در آیفون 12 از پردازنده حتی سریع‌تر A14 Bionic استفاده کرده است. این پردازنده برای اولین بار از لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده شش هسته‌ای به گفته اپل تا ۵۰ درصد از رقبا سریع‌تر است. پردازشگر گرافیکی این تراشه هم تا ۵۰ درصد نسبت به رقبای اصلی (احتمالاً اسنپ‌دراگون ۸۶۵) سریع‌تر خواهد بود.

 

اپل همچنین هسته‌های موتور عصبی A14 Bionic را از هشت به ۱۶ هسته ارتقا داده تا امکان انجام ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه فراهم شود.

 

دوربین

آیفون 12 مینی از همان دوربین دوگانه آیفون 12 استفاده می‌کند. یک دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی f/1.6 با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس پیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.4 با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای. اپل همچنین از فناوری جدید Smart HDR 3 برای بهبود دامنه دینامیکی و عملکرد بهتر در نور کم استفاده می‌کند. به این ترتیب سرانجام حالت شب به دوربین سلفی و دوربین فوق عریض نیز آمده است.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *