ماجرای زایمان لاکچری برای تاریخ تولد رند و خطرات آن

ماجرای زایمان زودرس لاکچری برای تاریخ تولد رند و خطرات آن

ماجرای زایمان لاکچری برای تاریخ تولد رند و خطرات آن

هتل بیمارستان گاندی که خود را مجهزترین مرکز درمانی بخش خصوصی در خاورمیانه قلمداد می کند، در تاریخ ۹۹/۰۹/۰۹ در سرخط خبرها قرار گرفت. زایمان های تقویمی در روز رند نهم آذر ۹۹، این بیمارستان را به یکی از مقصدهای زایمان پولدارهای پایتخت تبدیل کرد. زایمان های لاکچری و جشن تولدهای میلیون تومانی برای نوزادانی که ۹ آذر یا چند روز پس و پیش در این بیمارستان متولد شدند، اکنون یکی از ترندهای توییتر ایرانیان شده است.

ماجرای زایمان لاکچری برای تاریخ تولد رند و خطرات آن

هتل بیمارستان گاندی در خیابان گاندی جنوبی تهران واقع شده است. کاریکاتورها و عکس هایی حاوی اتاق تولدهای لاکچری در هتل بیمارستان گاندی در کنار عکس رهبر فقید هندوستان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تا نقدی بر یک فرهنگ عجیب مد شده میان ایرانیان در یک دهه اخیر باشد. در تاریخ ۸۸/۰۸/۰۸ هم تقریبا شاهد چنین اتفاقی بودیم اما اکنون به مدد شبکه های اجتماعی و قدرت هشتگ ها، تاریخ ۹ آذر ۹۹ بیش از تاریخ های رند قبلی به اصطلاح اینستا باز ها، وایرال (دیده شدن) شد.

در دنیای لایک و فالوها، اکنون برخی از والدین هم به دنبال ثبت اتفاقاتی در زندگی فرزندان خود هستند. زایمان های تقویمی و جشن تولدهای لاکچری در اتاقهای بیمارستان های لوکس تهران و سایر کشورها، تفاوت چندانی با تراژدی: زایمان در ایران و تولد در کانادا ندارد.

در نقد انتقاداتی که بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی به جشن تولدهای لاکچری در هتل بیمارستان گاندی تهران گرفته اند، به این موضوع اشاره شده که هستند افرادی که حاضرند برای یک جشن تولد در یک بیمارستان، چند میلیون تومان هزینه دکوراسیون و تزیینات بکنند و این یک موضوع شخصی است.

از طرفی هم هستند افرادی که با نگاه تعجب به این فرهنگ عجیب تازه مد شده بین شماری از ایران ها نگاه می کنند. فرهنگی که سبب شده تا اداره ثبت احوال را مجبور کند تا کلیه تولدهای اول تا ۱۵ آذر ۹۹ را ۹ آذر ۹۹ تلقی کند تا زایمان پیش از موعد، جان فرزندان ایران را به خطر نیاندازد. به هر حال بخشی از فرهنگ سلامت و درمان در ایران، دچار این معضلات شده است که به نظر می رسد بخشی از روال گذر از سنت به مدرنیسم در جامعه نیمه صنعتی-روستایی ایران است.

شاهرخ استخری و سام درخشانی نیز قبلا درباره تولدهای لاکچری چند استوری گذاشته بودند.

دنیا جهانبخت که فقط چند ساعت تا زایمان و به دنیا امدن پسرش فاصله دارد مردم را نفرین کرد.

معمولا وقتی کسی عملی دارد از مردم حلالیت می خواهد و با مهربانی رفتار می کند ولی دنیا جهانبخت چند ساعت قبل از زایمان مردم را نفرین کرده است و به تندی سخن گفته.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *