شیوع ویروس هانتا در چین | ویروس هانتا چیست؟ +نحوه انتقال

شیوع ویروس هانتا در چین باز هم بدبختی جدید برای مردم جهان

شیوع ویروس هانتا در چین باز هم بدبختی جدید برای مردم جهان ! خبری که در رسانه های جهان منتشر شده است.

شیوع ویروس هانتا در چین

پایگاه خبری گلوبال تایمز چین نوشت: با وجود درگیری جهان با ویروس کرونا، بیماری دیگری نیز در حال رشد است؛ آزمایش مردی از اهالی “یوننان” چین نشان داد که او مبتلا به “ویروس هانتا” است.

شیوع ویروس هانتا در چین | ویروس هانتا چیست؟ +نحوه انتقال

این مرد که در روز دوشنبه در حال بازگشتن به استان “شاندوگ” به وسیله یک اتوبوس بود، ناگهان درگذشت؛ با انجام آزمایش پزشکان متوجه شدند که به بیماری هانتا مبتلا بوده است.

علاوه بر او ۳۲ نفر دیگر نیز در اتوبوس مذکور حضور داشتند و هم‌اکنون در حال انجام آزمایش هستند.

تثبیت مرگ شخصی در چین از ویروس هانتا که از موشها به انسان سرایت می کند، باعث بروز شیوع نگرانی های جدید در این کشور شده است که نوع جدیدی از بیماری اپیدمی ویروس کرونا (Kovid-19) در آن رخ داده است.

بر اساس خبر گلوبال تایمز خبرگزاری رسمی چین، فردی با ویروس هانتا كه در استان یوننان در غرب این كشور تثبیت شده بود، هنگام مسافرت به استان شاندونگ برای كار در اتوبوس درگذشت.

در این گزارش همچنین آمده است که 31 نفر مسافر اتوبوس تست شده اند.

در پی اخبار روزنامه گلوبال تایمز، اظهار نظرهایی مبنی بر وقوع شیوع جدید در رسانه های اجتماعی صورت گرفت، برچسب “hantavirus” در توییتر به یک روند جهانی تبدیل شد.

ویروس هانتا که از طریق تماس با موش یا ادرار موش، بزاق یا مدفوع موش، انسان را آلوده می کند و باعث بیماری به نام ” ویروس هانتا سندرم ریه” (HPS) می شود. ویروس هانتا، که از شخص به شخص دیگر منتقل نمی شود، خطر بیماری همه گیر را به همراه نمی آورد.

همه چیز درباره ویروس هانتا

ویروس ..اورتوهانتا یا ویروس هانتا یک ویروس تک-رشته‌ای، غلاف-دار با آران‌ای با سو-منفی است. این ویروس از خانوادهٔ هانتاویریدا از راستهٔ ویروس‌های بانیا است.

این ویروس‌ها معمولاً جوندگان را آلوده می‌کنند اما در آنها ایجاد بیماری نمی‌کنند.

انسان هم از راه تماس با ادرار، مدفوع یا آب دهان این جوندگان می‌توانند بیمار شود که این بیماری‌ها گاهی می‌توانند مرگ آور هم باشند. مانند تب خونریزی دهنده به همراه سندرم کلیوی (HFRS) و سندرم ریه ویروس هانتا (HPS) که به آن سندرم قلب و ریهٔ ویروس هانتا (HCPS) هم گفته می‌شود.

آلودگی انسان از ویروس‌های هانتا معمولاً به دلیل تماس مستقیم انسان با جوندگان (یا ذرات معلق در هوا از جوندگان آلوده) پدید می‌آمد در حالی که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹ انتقال انسان به انسان هم در آمریکای جنوبی از ویروس آند گزارش شد.

نام ویروس هانتا از رود هانتان در کرهٔ جنوبی گرفته شده‌است جایی که نخستین بار بیماری آن منتشر شد و توسط هو وانگ لی در سال ۱۹۷۶، منطقه قرنطینه شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *