علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟ علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟ علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی را در ادامه این بخش ازمجله شبونه مشاهده نمایید.

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟ علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟

بررسی دلیل تغییر رنگ خون در دوران عادت ماهانه و درمان و تشخیص قاعدگی یکی از مهم ترین موضوع در سلامت جسمانی خانم ها می باشد که این دوران معمولا از سن حدودا ۱۳-۱۲ سالگی با فرا رسیدن سن بلوغ اتفاق خواهد افتاد .

سیکل قاعدگی و نحوه خونریزی از دیواره رحم بوجود می آید که این زمان تقربا با سیکل ۱۴ روزه در هر ماه اتفاق میوفتد .

موضوع مهمی که در این مطلب شایان توجه می باشد این است که در دوران قاعدگی معمولا چندین عوامل مهم نقش دارند که از مهم ترین آن رنگ خون قاعدگی است که مدت زمان آن باید برای چرخه قاعدگی سالم در بانوان بررسی شود.

تیره شدن رنگ خون

بسیاری از خانم ها ممکن است در دوران عادت ماهانه خود تغییر را در رنگ خونریزی خود ببینید که این تغییر معمولا به رنگ قرمز متمایل به روشن و قهوه ای بسیار تیره که معمولا به خون سیاه مشهور است مشاهده شود.

این تیرگی سبب میشود که موجب نگرانی خانم ها شود که البته در بعضی موارد جای نگرانی نخواهد بود در صورتی که احساس کردید رنگ خون زمان پریود شما نرمال نیست باید با پزشک مشورت کنید.

در ادامه این مطلب میخواهیم به علل تغییر رنگ در خون ریزی عادت ماهانه اشاره کنیم .

دلایل تغییر رنگ خون قاعدگی

معمولا خونریزی هایی به رنگ سیاه برای خانم ها موجب وحشت است که چرا این اتفاق برایشان میوفتد و ممکن است یک ریشه پزشکی داشته باشد .

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟ علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟

خون سیاه که بسیاری از خانم ها زمان پریودی شاهد آن میباشند ممکن است برای هرکس در طول روزهای نخست دوره اتفاق بیوفتد که دلیل آن هم به تجمع خون در دیواره رحم اطلاق میشود که درنتیجه باعث سیاه شدن خون میشود که شاید به رنگ تیره یاقهوه ای دیده شود .

معمولا در روزها نخست این اتفاق جای نگرانی ندارد اما اگر شما مدام شاهد این ماجرا هستید پیشنهاد ما به شما این است که با پزشک خود مشورت کنید.

وجود جسم خارجی یا غده

گاهی اوقات علت خون سیاه در دوران قاعدکی ممکنه وجود یک جسم در داخل دیواره رحم باشد که از این وسایل میتوان به کاندوم ، سایر وسایل جنسی ، اشاره کرد که این عامل سبب بوجود آوردن عفونت در دیواره رحم میشود .

از علایم این نوع خونریزی میتوان به علامی مثل : بوی ناخوشایند از واژن ،خارش شدید در منطقه دستگاه تناسلی ،افزایش درجه حرارت بدن ، و احساس ناخوشایند در هنگام تخلیه ادرار میباشند که در این موارد توصیه ما به شما این است در صورتی که شاهد این علایم در زمان پریود خود بودید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تخلیه نشدن خون یکی از دلایل علت تغییر رنگ خون پریود

از علایم دیگر میتوان به ماندن خون قاعدگی در رحم اشاره کرد که این معمولا به دلیل نوع پرده بکارت می باشد که در دختر خانم ها بیشتر شایع می باشد چون دیواره رحم و وژان بسته می باشد خون در داخل آن جمع شده است که سبب تیره شدن خون در دوران پریودی می باشد .

از علایم این مورد میتوان به احساس درد در ناحیه زیرشکم اشاره کرد.

خطر ابتلا به سرطان رحم

اما مهم ترین مشکل که شاید برای بانوان بوجود بیاد این مسله است که آیا خون سیاه دلیل سرطان رحمی است .
متاسفانه باید بگوییم در برخی از موارد این موضوع صحت دارد و ممکن علل تغییر رنگ قاعدگی وجود سرطان در رحم باشد که این مورد معمولا بدون هیچ نشانه خاصی اتفاق میوفتد و حتی ممکن است شخص مبتلا هیچگونه دردی را احساس نکند .

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟ علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی

علت تغییر رنگ خون پریود چیست؟

ما به شما توصیه میکنیم که اگر خونریزی های خیلی زیاد و غیر طبیعی دارید یا در زمان نزدیکی دچار مشکل میشوید و با ترشحات معمولا آبکی و بوی نامطلوب سرکار دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است به غیر از نشانه ها بالا شما شاهد نوعی خستگی و احساس درد شدید در ناحیه تناسلی هنگام نزدیکی و درد در ناحیه های لگن و ناراحتی در هنگام دفع ادرار را داشته باشید .

در خانم های که زایمان میکنند معمولا بعد زایمان خود دچار خون ریزی شدید هستند که تا ۴ یا ۶ هفته اتفاق می افتد که موجب تغییر رنگ در خونریزی شده که در این مورد جای نگرانی نمی باشد اما اگر بعد از این مدت همچنان رنگ تیره باقی بماند باید سریعا با پزشک خود مشورت کنید.

در برخی موارد خونریزی تیره در زمانی اتفاق میوفتد که فرد سقط جنین کرده است که این مورد نیز جای نگرانی نیست و بعد از بهبودی خونریزی به حالت اولیه برمیگردد .

احتمال بارداری یکی از دلایل علت تغییر رنگ خون پریود

در مواردی که ما زمانی شاهد لکه های قهوه ای و تیره هستیم ممکن است نشانه و خبر یک حاملگی را برای ما داشته باشد که این عمل وقتی اتفاق میفوتد که ۶ و ۱۲ روز بعد از باروری انجام شود که در رحم جمع شده و فرد موجب لکه ببینی میشود

چه بسا بسیاری از خانم ها در طول بارداری خود شاهد لکه بینی به رنگ قهوه ای هستند که این به تجمع خون اطلاق میشود و باید حتما با پزشک خود مشورت کنند که اتفاقی برای جنین رخ ندهد

یکی از بهترین درمان برای لکه بینی شیاف پروژسترون می باشد که برای دوران بارداری یک از روش های موثر می باشد.

اما اگر شما علاوه بر لکه بینی شاهد علاینی مثل تکرر ادرار و تهوع در هنگام صبح دم هستید باید حتما آزمایش بارداری بدهید.

علت سیاه و غلیظ بودن خون قاعدگی

گاهی اوقات علل تغییر خون میتواند به بیمارهای جنسی ارتباط داشته باشد که موجب تیره شدن خونریزی میشوند که این علایم شامل بوی نامطلوب واژن و احساس درد در زمان دخول و احساس خارش شدید در ناحیه تناسلی را نام برد که بهترین درمان استفاده آنتی بیوتیک های زیر نظر تجویز پزشک می باشد‌.

در برخی از موارد علت خونریزی سیاه ممکنه به علت یک نوع عامل باکتریا مثل عفونت در ناحیه لگن اتفاق بیوفتد که از علایم این مورد میتوان به داشتن احساس تب لرز و سوزش هنگام خارج شدن ادرار و بوی نامطلوب دستگاه تناسلی اشاره کرد که پیشنهاد ما به شما این است این مورد را جدی گرفته چون این نوع بیماری سبب بروز ناباروری میشود.

در ادامه شما را به درمان علت خونریزی سیاه در حین قاعدگی آشنا خواهیم کرد.

باید توجه کنید زمانی که علایم مشابه بالا را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید در مواردی پزشک اگر تشحیص بدهد که علت خونریزی سیاه رنگ شما وجود شی خارجی در رحم است ممکنه با جراحی آن را خارج کند ولی اگر شما عفونت کرده باشید پزشک با تجویز آنتی بیوتیک مناسب شما را درمان میکند .

توجه کنید اگر شاهد خون ریزی سیاه رنگ در اولین روز قاعدگی خود شدید جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود اما اگر شاهد این ماجرا در روزهای غیر عادی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید و حتما در صورت داستن علایمی مثل بوی نامطلوب واژن و درد زیر شکمی و احساس خارش شدید در ناحیه تناسلی حتما اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل بوجود آمده انجام دهید.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *