علت درگذشت و فوت فاطمه رضایی دانش آموز ۱۱ ساله قمی مشخص شد

علت درگذشت و فوت فاطمه رضایی دانش آموز ۱۱ ساله قمی مشخص شد

فاطمه رضایی دانش آموز 11 ساله قمی روز گذشته فوت کرد و رسانه‌های خارج از  کشور مدعی بودند که مرگ او مربوط به مسمومیت های اخیر مدارس قم بوده است در نهایت پدر این دختر اعلام کرد که فاطمه سه هفته به مدرسه نرفته است و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز هیچگونه گزارشی از مسمومیت مدرسه آن ها ارائه نداده است .

علت درگذشت و فوت فاطمه رضایی دانش آموز ۱۱ ساله قمی مشخص شد

علت درگذشت فاطمه رضایی دانش آموز ۱۱ ساله قمی

خبرگزاری مهر نوشت فاطمه رضایی به دلیل مشکلات کلیوی بیماری عفونی به بیمارستان مراجعه کرده و فوت کرده است و ارتباطی به مسمومیت های اخیر مدارس قم ندارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره مسمومیت‌های روزهای گذشته در مدارس قم می گوید شایعات در رسانه‌های بیگانه خارج از کشور باعث نگرانی خانواده ها شده بود و تا به حال تلفات جانی نداشتیم و دانش آموزان در بیمارستان به صورت سرپایی مداوا شدند.

همچنین ببینید:

ماجرای فرشید لک علت مسمومیت و به کما رفتن فرشید لک مشخص شد

یوسف نوری در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور درباره مسمومیت های اخیر دانش آموزان در استان قم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در استان قم نهادهای مختلفی مشغول بررسی این موضوع هستند. شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها را به همراه داشت. در این خصوص تلفات جانی نداشتیم، اما برخی شایعه کرده‌اند که دانش‌آموزان فوت کرده‌اند یا دچار عوارضی همچون فلجی شده‌اند که این شایعات تکذیب می‌شود.

واکنش پدر فاطمه رضایی

ابوالقاسم رضایی بامداد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به درگذشت فرزند خود مرحوم «فاطمه رضایی» و نسبت درگذشت وی به مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس قم توسط شبکه‌های ضدانقلاب، بیان کرد: درد و عفونت دخترم، از حدود یک هفته قبل از فوت آغاز شد و ایشان حتی تا قبل از شروع درد، در مجموع سه هفته به صورت حضوری به مدرسه نرفته بود، دو هفته اول به خاطر تعمیرات سیستم گرمایشی، مدرسه دخترم تعطیل و کلاس ها غیرحضوری بود و هفته بعد از بازگشایی نیز به سبب نگرانی بنده، ایشان سر کلاس حاضر نشده بود.

وی اضافه کرد: دخترم در روزهایی که مدرسه می‌رفت و بعد از آن هیچ علائمی از بیماری خاصی نداشت.

رضایی با انتقاد از برخی ادعاهای واهی در مورد علت مرگ دختر خود، تصریح کرد: دخترم وقتی مدرسه می‌رفت هیچ‌وقت دچار مسمومیت نشده بود و در زمان حضور وی در مدرسه هیچ مشکلی یا اعلام حادثه ای به وجود نیامده بود.

وی خاطرنشان کرد: من به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهم عده‌ای از مرگ فرزند من به خاطر منافع خودشان سوءاستفاده کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *