علت درگذشت و فوت ملیکا روح انگیزی بازیگر تئاتر مشخص شد خودکشی؟ +عکس

علت درگذشت و فوت ملیکا روح انگیزی بازیگر تئاتر مشخص شد خودکشی؟ +عکس

ملیکا روح انگیزی بازیگر جوان تئاتر که چند سالی در زمینه بازیگری فعالیت می کرد متاسفانه شب گذشته فوت کرد رسانه‌های کشورمان نوشتند که مرگ این بازیگر جوان خودخواسته بوده است.

علت درگذشت و فوت ملیکا روح انگیزی بازیگر تئاتر مشخص شد خودکشی؟ +عکس

علت درگذشت و فوت ملیکا روح انگیزی

علی اصغر دشتی کارگردان تئاتر در اینستاگرامش برای این خانم جوان نوشته ملیکا عزیزم دختر قشنگ من نمیتوانم باور کنم که صبحی را شروع کنم که با خبر مرگ خودخواسته تو رقم خورده است من می خواهم همان تماس ۵ روز پیش را قبول کنم که به من زنگ میزدی و از من برای شغل بیرون از تئاتر مشاوره میگرفتی می خواهم که تو را همان گونه که روی صحنه تئاتر با انرژی بازی میکردی بازهم ببینم همانگونه دستان منقبض شده و و صدای لرزانت. مرگ تو مرگ همپاست نه این راهش نبود چرا صبر نکردی برگردم باز هم مثل همیشه با یکدیگر صحبت میکردیم قبل از اینکه دیر شود اینجا امید مردم از زمان مرگ تو بورس را انبوه کرده است.

وقتی از همپایی خواهر به همپایی مادر و از همپایی مادر به سوگ مادر و از سوگ مادر به تنهایی پدر و قصه‌های پرپیچ‌وخم و تلخ و سخت زندگی که هر روز و هر روز و هر روز با تو بود و تو با تمام قدرتت تصمیم گرفتی تمام کنی این سرنوشت سراسر رنج را، تمام! مرگ تو مرگ «همپاست»، نه این راهش نبود. چرا صبر نکردی برگردم؟! باز مثل همیشه باید حرف می‌زدیم پیش از آن که دیر می‌شد… این جا امید مرده است و مرگ تو بغض را انبوه کرده است.»

علت درگذشت و فوت ملیکا روح انگیزی بازیگر تئاتر مشخص شد خودکشی؟ +عکس

مرگ خودخواسته چیست؟

خودکشی در اجتماعات قدیم، بر اساس ضوابط شرعی گناه تلقی می‌شد؛ اما از سال 1791 و حدود دو سال پس از انقلاب فرانسه از شمول مقررات جزایی خارج شد. مبنای این خروج آن بود که هر شخص مطلقاً آزاد و مالک نفس و جان خود می‌باشد. حقوق ایران مانند اکثر کشورهای جهان با تذکار این مطلب که”تو هرگز نخواهی کشت”، اطاعت از مرگ خودخواسته(اَتازی) را نپذیرفته است. از سال‌های1980 تاکنون سیاستمداران و قانونگذاران بر لزوم انسانی کردن مرگ و سلطه شخص بر آخرین لحظه‌های حیات خود تأکید داشته‌اند. همچنین وظیفه پزشک در قبال بیمار، به درمان حتمی وی محدود نمی‌شود، بلکه استفاده از داروهای مسکن(در صورت نیاز) بخشی از حقوق مردم شناخته شده است. این نظریه با قانون خودداری از کمک به مصدومان و کسانی که در معرض مخاطرات جانی هستند، مصوب1354 هماهنگی دارد آیین‌نامه قانون مذکور در سال 1364 تصویب شده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *