فیلم کامل علت دقیق مرگ اسرا پناهی دختر اردبیلی از زبان عمویش

فیلم کامل علت مرگ اسرا پناهی دختر اهل اردبیل از زبان عمویش

فیلم کامل علت مرگ اسراء پناهی دختر اهل اردبیل از زبان عمویش و ماجرای مرگ در بیمارستان و بیماری قلبی مادرزادی او  را در این صفحه ببینید.

فیلم کامل علت دقیق مرگ اسرا پناهی دختر اردبیلی از زبان عمویش

ماجرای مرگ اسرا پناهی دختر اردبیلی

خبر مرگ اسراء پناهی در رسانه های معاند به گونه‌ای مطرح شده است که بسیاری از مردم کشورمان به دنبال فهمیدن واقعیت ماجرا هستند .

رسانه‌های معاند از جمله شبکه ایران اینترنشنال روز گذشته اعلام کرده بود که در پی اعتراضات برخی از دانش آموزان در مدرسه شاهد اردبیل تعدادی از نیروهای لباس شخصی وارد مدرسه شده و به ضرب و شتم دانش آموزان پرداختند که یکی از دانش آموزان به علت ضربه که به سرش وارد کرده است فت کرده است.

روایت مرگ اسرا پناهی از زبان عمویش

این در حالی است که خبرگزاری فارس در مصاحبه ای با عموی اسرا پناهی انجام داده که می گوید برادرزاده اش از خانه به بیمارستان منتقل شده است و دارای بیماری نارسایی قلبی بوده است که این بیماری به صورت مادرزادی است و از کودکی تا به حال گریبان این دختر جوان را گرفته بود.

همچنین عموی این دختر با خبرگزاری محلی “با سبلان” گفته است که برادرزاده اش از دانش آموز دبیرستان شاهد نبوده است و دارای ناراحتی قلبی مادرزادی بوده که به دلیل فوت پدرش بیماری اش اوت کرده و از منزل به بیمارستان منتقل شده است و علیرغم تلاش‌های پزشکان اسرا جان خود را از دست داده است.

پیگیری‌های هم‌میهن از شاهدان عینی ماجرا اما از موضوع دیگری حکایت دارد. مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد که فرزندش در روز حادثه حضور داشته، درباره اصل ماجرا به هم‌میهن می‌گوید: «روز چهارشنبه بدون اطلاع و هماهنگی ما بچه‌ها را به راهپیمایی برده بودند. در شرایطی که بعضی از بچه‌ها میلی به حضور در این مراسم نداشتند. چند روز بود اردبیل خلوت بود و سروصدایی از اعتراضات نبود. برای همین فکر کرده بودند بچه‌‌ها را ببرند راهپیمایی.»

مدارس شاهد کمی متفاوت از سایر مدارس ‌است. نه به تمامی، اما بیشتر خانواده‌ها مذهبی‌اند و مسئولان مدرسه احتمالا انتظار اتفاق خاصی را نداشتند. «اصلا به چه اجازه‌ای بدون اطلاع ما بچه‌ها را از مدرسه خارج کردند؟» این گلایه جدی والدین است. مادری که می‌گوید: «وقتی بچه‌ها را بردند و سروصداها بلند شد، من متوجه شدم و سریع خودم را رساندم به میدان عالی‌قاپو. وقتی رسیدم دیدم بعضی از دخترها شعار می‌دادند. آن دور و بر هم پر از مامور و گشت بود. یک دفعه شلوغ شد و به بچه‌ها حمله کردند. من به زور وسط آن شلوغی دخترم را کشیدم بیرون.

خبرگزاری فارس درباره‌ی خبر فوت «اسرا پناهی» نوشت:

«روز گذشته نیز اسرا پناهی دختری که اصلا دانش آموز نبود و به دلیل ناراحتی قبلی در بیمارستان بستری و فوت شده بود را رسانه‌هایی مانند شبکه ایران اینترنشنال او را به دروغ دانش آموز فوت شده در مدرسه شاهد اردبیل معرفی کردند.

شایعه ای که توسط استاندار و مسئولان آموزش و پرورش هم تکذیب شد و هم عموی اسرا گفت: بیماری قبلی برادر زاده ام بعد از مرگ پدرش تشدید شده و ۳ شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان که منبع خبر دروغ فوت دانش آموز اردبیلی بود، هم بود مطلب را ویرایش و خبر دروغ فوت را پاک کرد»

فیلم کامل علت مرگ اسرا پناهی دختر اهل اردبیل از زبان عمویش

«متاسفانه این قضیه که برای اسرا پناهی اتفاق افتاده در فضای مجازی رسانه‌ای کردند، از مردم خواهش می‌کنم خودشان را جای ما بگذارند. چرا بعضی‌ها در فضای مجازی با احساسات ما در این شرایط بازی می‌کنند؟! برادر من یک ماه پیش فوت کرده بود و دخترش هم ناراحتی قلبی مادرزادی داشت. متاسفانه سه روز پیش ساعت ۱۲:۳۰ شب حالش خراب شد با آمبولانس به بیمارستان بردنش و آنجا فوت کرد. به هیچ تجمع و شورشی ربطی ندارد. خواهش می‌کنم این کارها را تمام کنند. اولا به‌خاطر خدا، بعد هم ما را درک کنند، خواهشم این است که این کار را ادامه ندهند. خانواده‌های ما و بچه‌های ما اصلا به این مسائل مربوط نمی‌شوند. مریضی مادرزادی داشت و در بیمارستان هم فوت کرد. خواهش می‌کنم این کارها را تمامش کنید»

علاوه بر مسئولان دولتی، حسن عاملی، امام جمعه اردبیل یکی دیگر از کسانی است که مجروح و کشته شدن دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد در این شهر را تکذیب می‌کند. او در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید ماجرای روز چهارشنبه گذشته در مدرسه شاهد، فقط اعتراض تعدادی از والدین دانش‌آموزان به بردن بچه‌های‌شان به مراسم میدان عالی قاپوی اردبیل، بدون اجازه آنها بوده است. او با این خانواده‌ها صحبت نکرده اما می‌گوید مقامات عالی‌رتبه استان به او گفته‌اند که اتفاق دیگری در این مدرسه و برای دانش‌آموزان نیفتاده است. عاملی قسم می‌خورد که اعلامیه منتشرشده با نام اسراء پناهی خانقاه مربوط به دانش‌آموزی که گفته می‌شود در مدرسه شاهد کشته شده، نیست و اسراء چندروز پیش فوت کرده است. امام جمعه اردبیل این را هم می‌گوید که مسئولان بهتر است حرف دانش‌آموزان را بشنوند: «به مسئولان استان گفته‌ام که کسی حق ندارد به دانش‌آموزان دست بزند، آنها را احضار یا برخوردی بکند.»

 حسن عاملی، امام جمعه اردبیل

در دو روز اخیر خبرهایی درباره برخورد با دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد در اردبیل منتشر شده است. منابع محلی می‌گویند نیروهای امنیتی با دانش ‌آموزانی که برای شرکت در مراسم سلام فرمانده به میدان عالی قاپوی اردبیل رفته بودند و دانش‌آموزانی که حاضر نبوده‌اند به مراسم بروند، برخورد شده و حتی از کشته شدن یک دانش‌آموز خبر می‌دهند. شما این موضوع را پیگیری کرده‌اید؟

گاهی شایعاتی راه می‌افتد که مسئولان ما به‌طور کامل اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. یکی از اصلی‌ترین عوامل شیوع شایعه، عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع است. در این حادثه، چند مدرسه به‌طور داواطلانه دانش‌آموزان‌شان را برای اجتماع برده بودند، بین خود دانش‌آموزان مشکلی پیش نیامده اما اولیای آنها اعتراض کرده‌اند که چرا بدون اجازه ما آنها را به اجتماع برده‌اند، بنابراین تنشی بین اولیا و مسئولان مدرسه شاهد ایجاد شده است. نه دانش‌آموزی کشته شده، نه دستگیر و مجروح شده است. الان خانواده این کشته شده، کجاست؟ این مایه یک بصیرت برای اردبیل ما شد. این هشدار بزرگی برای ملت ماست که دشمن می‌خواهد منویات خودش را پیش ببرد.

این مراسم روز چهارشنبه بوده، درست است؟

بله.

به نظر شما این خطا نبوده که دانش‌آموزان را بدون اجازه پدر و مادرشان به مراسم برده‌اند؟

به نظر من خطای بزرگی شده که بدون اجازه والدین، بچه‌ها را برده‌اند. چند مدرسه را برده بودند اما فقط اولیای مدرسه شاهد اعتراض کردند. باید به خانواده‌ها اطلاع می‌دادند ولی مشکل دیگری نبوده است.

اما بعضی اطلاعات نشان می‌دهد که بعد از مراسم، نیروهای لباس شخصی وارد مدرسه شاهد شده‌اند و با دانش‌آموزانی که حاضر نبوده‌اند به مراسم بروند و خانواده‌های‌شان هم خبر نداشته‌اند، برخورد کرده‌اند.

من به شما اطمینان می‌دهم که چنین چیزی نبوده است. این‌ها همه ساخته و پرداخته کانال‌های ماهواره‌ای است. بچه‌ها هیچ حرفی در این باره نداشته‌اند، فقط خانواده‌ها معترض بوده‌اند. حتی بعضی از معترضان، بچه‌شان به مراسم نرفته بوده و حرف‌شان این بوده که چرا بدون اجازه برده‌اید. الان از بین دانش‌آموزان ما، نه کسی کتک خورده، نه کسی مجروح یا دستگیر شده است. این کشته‌سازی نشان می‌دهد که دشمن می‌خواهد انسجام ملی ما را به‌هم بریزد. شما الان بیایید اردبیل ما، ببینید کسی کشته شده یا نه. این کشته کجاست؟ اصلا ما جایزه می‌دهیم به کسی که فرد کشته شده را به ما نشان دهد. ما نباید به این اندازه حرف‌های دشمن را به راحتی بپذیریم.

از چهارشنبه تا به حال، شما آیا صحبتی با خانواده‌های این دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه شاهد کرده‌اید؟

من با مسئولان اجرایی و مدیرهای ارشد صحبت کردم و گفتم نهایت دقت را در این امور داشته باشند و گفتم هیچ‌کس نباید دستگیر شود، به هیچ‌کس نباید دست بزنند و هیچ‌کس نباید احضار شود. گفتم بچه‌ها هیچ تقصیری ندارند و اگر خانواده‌ای اعتراض کرده، برای دلسوزی بوده است که آن هم ایراد ندارد. در مدرسه می‌توانند اعتراض کنند و این برای ما فخر و شرف است که افراد بتوانند حرف‌شان را بزنند. اگر کسی بگوید من راضی نبودم بچه‌ام به مراسم برود، ایرادی ندارد اما یک مساله کوچک را چرا آنقدر بزرگ کرده‌اند؟

پس شما شخصا با این خانواده‌های معترض صحبت نکردید. درست است؟

خیر من با مدیران ارشد گفتم که خانواده‌ها را بپذیرند و حرف آنها را گوش دهند و به مردم هم اعلام کردم که من آماده‌ام؛ هرکس حرفی داشته باشد، بیاید. در خطبه هم گفتم هرکس اعتراض دارد لازم نیست حتما به خیابان برود. نماز جمعه برای چیست؟ ما باید همیشه در اردوگاه مردم باشیم، از حق آنها دفاع کنیم و ایرادها را بشنویم.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *