بیوگرافی علی شادمان بازیگر و خواهرش آرینا +عکس و تصاویر

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش و خواهر و مادر + عکس و خانواده

علی شادمان کیست و اهل کجاست

علی شادمان بازیگر تئاتر و سینما تلویزیون متولد ۴ آذر ۱۳۷۵ در ایلام بوده و اصالتا لر میباشد او  لیسانس  کارگردانی داشته و از سن ۱۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شده است پدرش مسعود شادمان استاد دانشگاه بوده و مادرش بتول رشنوادی معلم است و یک خواهر کوچکتر به نام آرینا دارد که میگوید رفیق صمیمی ام است.

علی شادمان با فیلم میم مثل مادر در سال 1385 تجربه بازی در سینما را کنار گلشیفته فراهانی به دست اورد و با سریال یاغی در نقش جاوید به شهرت و محبوبیت دست یافت.

در ویدیو زیر مصاحبه کامل علی شادمان را ببینید:

بیوگرافی علی شادمان

نام کامل : محمدعلی شادمان
سن و تاریخ تولد : ۴ آذر ۱۳۷۵
محل تولد : ایلام
اصالتا اهل کجاست: لر ایلام
شروع فعالیت : ۱۳۸۵–اکنون
شهرت : فیلم میم مثل مادر
قد : 180

آقای علی شادمان که از بازیگران ایرانی است که در چهارمین روز از آذرماه سال ۱۳۷۵ در شهری به نام ایلام دیده به جهان گشوده است.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش و مادرش و خواهرش + عکس و خانواده

مجله شبونه – علی شادمان بازیگر با استعداد سینما و تلویزیون ایران است بدون شک او را با فیلم سینمایی میم مثل مادر می شناسیم پسر بچه ای که در کنار گلشیفته فراهانی بازی کرد اما اوج شهرت او برای بازی در سریال یاغی بود که نقش جاوید را به عنوان بازیگر نقش اول بازی کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت علی شادمان این روزها دوران اوج خود را سپری می‌کند و بسیاری از علاقه مندان به سینما بازی او را دوست دارند علی شادمان در سریال یاغی توانست نقش بسیار مهمی را برعهده بگیرد و به خوبی از عهده آن برآید در این صفحه به بیوگرافی کامل از علی شادمان خواهیم پرداخت.

تحصیلات

وی تحصیلات خود را در مقطع رشته بازیگری و کارگردانی به اتمام رسانده است.

شروع بازیگری

در بیوگرافی علی شامان آمده است او اولین بازی خود را در جلوی دوربین در یک همکاری با رسول ملاقلی پور تجربه کرد.
شادمان اهل موسیقی است و یک نوازنده توانا می باشد و در نواختن ساز میلیون مهارت خاص دارد همچنین حرفه ای عکاسی را به خوبی انجام می دهد و علاقه بسیار زیادی به این حرفه دارد.

از زمان کودکی وارد عرصه بازیگری شد و اولین تجربه خود را به طور رسمی در سال ۱۳۸۵ در فیلمی به اسم میم مثل مادر در کنار گلشیفته فراهانی به هنرنمایی پرداخت که این فیلم برای او جایزه جشنواره را به همراه داشت.

علی شادمان بازیگر | بیوگرافی علی شادمان

سرانجام توانست با هنرنمایی در سریال کیمیا و دیوار به دیوار به شهرت برسد و نظر مخاطبان شناخته شود.

فیلم ها و سریالی علی شادمان

علی شادمان در فیلم های معروف و پر بیننده و شاخصی همچون ویلای من، یتیم خانه ایران ، سریال ماه و پلنگ نیز بازی کرده و اکنون در اوج جوانی به عنوان یکی از مطرح ترین و چهره سرشناس ترین بازیگران حرفه ای سینما و تلویزیون می باشد.

او در سال ۹۲ در فیلم ساکن طبقه وسط ساخته شهاب حسینی و در سال ۹۱ فیلم رویای سینما ساخته علی شاه حاتمی نیز به ایفای نقش پرداخته است

همچنین علاوه بر سینما و تلویزیون در عرصه تئاتر نیز فعال بوده و نمایش های زیادی را به روی سن اجرا کرده است.

وضعیت تاهل علی شادمان

بین در حال حاضر مجرد می باشد و هنوز وارد زندگی مشترک نشده است.

وی بیان داشت که عمویم یکی از بنیانگذاران سینما بود از همان زمان به من اصرار کرد که سر هر فیلمی نرم با هر کارگردانی وارد کار نشم تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند مدام من را راهنمایی می کردند.

علی شادمان بازیگر | بیوگرافی علی شادمان و همسرش + تصاویر و عکس

خانواده علی شادمان

ایشان در یک خانواده کاملا تحصیلکرده به دنیا آمد پدرش دکتر مسعود شادمان استاد تاریخ و دکترای تاریخ دارد و مادرش دکتر بتول آقا محمدی نیز معلم علوم تجربی می باشد وی می گوید که در چنین فضای بزرگ شده و از کودکی با شعر و ادبیات و فضا هنر بزرگ شده است وی یک خواهر کوچکتر به نام آریانا دارد.

شروع حرفه بازیگری

علی شادمان تنها زمانی که در کلاس چهارم درس می‌خواند وارد حرفه بازیگری شد و از آن موقع تا به حال در این حرفه مشغول می‌باشد.

سخت‌ترین کار در این مدت از نظرش سریال سرزمین کهن بود که دو سال تمام وقتش را در آن پروژه درگیر بود و در تمام این دوسال هر روز باید به سر کار و تمرین می رفت.

علی شادمان بازیگر | بیوگرافی علی شادمان و همسرش + تصاویر و عکس
وی در سریالی به نام سرزمین کهن به خاطر مشغله فراوان هر روز ساعت ۶ صبح باید بر سر تمرین می‌روم و تا غروب تا شب نیز کار ادامه داشت و شبها که به خانه برمی‌گشت مجبور بود با وجود معلم خصوصی درس ها شروع کار کند تا از مدرسه‌اش عقب نیافته

ولی هرگز اجازه نداده که حرفه بازیگری به درسش لطمه بزند ، همچنین اشاره کرد در سریال کیمیا هم که بازی به عنوان یک کار طولانی بود که آن زمان من در دوره پیش دانشگاهی درس می‌خواندم اما با این وجود سعی کردم که زمان را مدیریت کنند و هیچ لطمه‌ای به درس و تحصیل وارد نکنم.

درخشش در سریال میم مثل مادر

اولین تجربه بازیگری علی شادمان یکی از بهترین تجربه‌های او بود. رسول ملاقلی‌پور او را انتخاب کرد تا در فیلم درخشان میم مثل مادر هم بازی گلشیفته فراهانی باشد و این فیلم به تشخیص کمیته‌ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد و برای این نقش در سال 76 جایزه بهترین بازیگر کودک سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را دریافت کرد. شادمان علی شادمان متولد سال 1375 است و زمانی که در فیلم میم مثل مادر بازی کرد 10 ساله بود. اتفافی که خودش در مورد آن گفته بود: «شاید تنها چیزی که در آن زمان اصلا به آن فکر نمی‌کردم این بود که روزی بازیگر شوم چون در آن سن و سال خیلی نمی‌شود برای آینده تصمیم‌گیری کرد و درواقع این اتفاقی که برایم رخ داد باعث شد تلنگری به من زده شود که وارد این کار شوم.»

جوایز جشنواره

آقای علی شادمان توانست عنوان بهترین بازیگر کودک برای فیلم میم مثل مادر در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را از آن خود کند

همچنین توانسته جایزه ویژه جشنواره هلند را برای فیلم زمانی برای دوست داشتن از آن خود کند

و پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم زمانی برای دوست داشتن آنها در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به دست بیاورد

ایشان همچنین پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم رویای سینما در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را نیز از آن خود کرد.

فیلم مردن در آب مطهر

در جدیدترین اثر خود در فیلم برادران محمودی به نام مردن در آب مطهر نیز به هنر نمایی می پردازد که هنوز این فیلم در مرحله ساخت و فیلمبرداری می باشد.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش + ازدواج و خانواده

شاید تنها چیزی که در آن زمان اصلا به آن فکر نمی‌کردم این بود که روزی بازیگر شوم چون در آن سن و سال خیلی نمی‌شود برای آینده تصمیم‌گیری کرد و درواقع این اتفاقی که برایم رخ داد باعث شد تلنگری به من زده شود که وارد این کار شوم؛ خیلی هم از این اتفاق خوشحالم . بازیگر شدن اتفاق بزرگی در زندگی من بود که مسیر زندگی‌ام را تغییر داد و وقتی هم مدتی در این کار فعالیت کردم، حس کردم چقدر این کار را دوست دارم و می‌توانم در آن فعالیت داشته باشم و همین باعث شد که سعی کنم این اتفاق را برای خودم پخته‌تر و حرفه‌ای‌تر کنم.

……

«علی شادمان» در نقش جوانی «شهاب حسینی» به مدت دو سال یعنی از 13 تا 15 سالگی مصروف نقش آفرینی سریال «سرزمین کهن» بود.

وی در خصوص بازی خود در این سریال در مصاحبه ای گفته است: سخت‌ترین کارم در این مدت سریال «سرزمین کهن» بود کـه 2 سال زمان برد و در تمام این 2سال هر روز ساعت 6 صبح باید می‌رفتم سر لوکیشن و تا غروب یا شب کار ادامه داشت و شب‌ها کـه بـه خانه برمی‌گشتم، معلم خصوصی می‌آمد تا درس‌ها را با او کار کنم و بعد از آن شام می‌خوردم و مرور درس‌ها را داشتم.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش + ازدواج و خانواده

از بازیگران خردسال

من از کلاس چهارم وارد بازیگری شدم و از آن زمان تا به امروز مشغول بازیگری بوده‌ام
هرچند سعی کرده‌ام در این چند سالی که مشغول کار هستم، در کارهایی بازی کنم که دوست داشته باشم
سخت‌ترین کارم در این مدت سریال «سرزمین کهن» بود که ۲سال درگیر آن پروژه بودم و در تمام این ۲سال هر روز آفیش بودم و باید می‌رفتم سرکار!

هر روز ساعت ۶ صبح باید می‌رفتم سر لوکیشن و تا غروب یا شب کار ادامه داشت و شب‌ها که به خانه برمی‌گشتم، معلم خصوصی می‌آمد تا درس‌ها را با او کار کنم و بعد از آن شام می‌خوردم و مرور درس‌ها را داشتم و دوباره فردا ساعت ۶ صبح باید می‌رفتم سرکار و این داستان ۲سال ادامه داشت

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش + ازدواج و خانواده

مدیون علی شادمان به پدر و مادرش

تا الان هرچیزی که در زندگی‌ام دارم را بدون شک مدیون پدر و مادرم هستم و همیشه بهترین مشاورین من در زندگی و در هر کاری بوده‌اند. هیچ‌وقت مانع من نشده‌اند و همیشه پشتیبان و حامی من در این کار بوده‌اند ولی در کنارش نصیحت‌های خودشان را هم داشتند و مثلا می‌گفتند اگر بازیگری را به عنوان شغل خود انتخاب کنی، ممکن است در آینده به مشکلاتی برخورد کنی چراکه بازیگری یا کلا مشاغل سینمایی تضمینی ندارند که شما همیشه مشغول کار باشید و کسب درآمد کنید.

پیشنهاد میکنیم ببینید:

بیوگرافی حسن همتی بازیگر
بیوگرافی محمد صابری بازیگر
اسامی بازیگران سریال یاغی

همیشه به من توصیه می‌کردند که حداقل رشته دانشگاهی‌ام را چیز دیگری انتخاب کنم تا در کنار بازیگری بتوانم در عرصه دیگری هم فعالیت کنم ولی شخصا بعد از مدتی حس کردم که فلسفه زندگی من در سینما خلاصه می‌شود و به جز بازیگری، نویسندگی و کارگردانی هم جزو دغدغه‌های من هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتم که به صورت آکادمیک هم این رشته را دنبال کنم و در حال حاضر دانشجوی ترم اول کارگردانی هستم.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و همسرش و خواهر و مادر + عکس و خانواده

خانواده‌ای که من در آن بزرگ شدم باتوجه به شغلی که دارند بسیار منظم هستند و درواقع پدرم به‌شدت آدم منضبط و منظمی هستند . مادرم نیز به‌شدت انسان منظمی هستند و من در این فضا و با این تربیت بزرگ شدم؛ طبعا رفتار و عملکردم از این خانواده نشات گرفته و این نظم در من نهادینه شده است ولی سینما و بازیگری تا حدودی دچار بی‌نظمی است و شاید اینها با هم در تداخل باشند؛ اما من شخصا سعی کرده‌ام که این نظم را در زندگی و کارم داشته باشم. حتی بعضی از دوستان و همکاران می‌گویند که من در کارهایم خیلی وسواس و حساسیت دارم ولی این ریشه در تربیتم دارد.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر و خواهرش آرینا +عکس و تصاویر

درخشش علی شادمان در یاغی

علی شادمان  در شمایل جاوید، پسر فقیر و دوست‌داشتنی «یاغی» وارد میدان شده است. او که در دومین تجربه تصویری با محمد کارت توانسته نقش اصلی یک درام دنباله‌دار پرهیاهو را از آن خود کند با شیوه روایت سفر قهرمانی، زندگی پرفرازونشیب نوجوانی سرکش از کوچه پس‌کوچه‌های جنوب شهر را به نمایش می‌گذارد.

علی شادمان در خلق جاوید داستان «یاغی» بدون افتادن به دام کلیشه معصومیت دنیای کودکان کار یا سردرآوردن از خشونت زندگی آدم‌های شنای پروانه، چهره‌ای ملموس و واقعی از پسر نوجوانی را خلق می‌کند که بیش از آنکه از بخواهد از جنوب شهر فراری باشد دلش می‌خواهد در رابطه عاشقانه‌اش کامیاب شود. در حقیقت جاوید فرار از تلخی‌های زندگی جنوب شهر را وسیله‌ای می‌داند برای رسیدن به دختر محبوبش. همین اندازه ساده و واقعی.

بیوگرافی علی شادمان بازیگر + عکس و خانواده

جاویدی که علی شادمان برای ما به تصویر می‌کشد ادا در نمی‌آورد، گاه بی‌قرار و مضطرب دنبال انتقام‌جویی تا انتهای شهر می‌رود و گاه شفاف و مصمم مسیر مطمئن‌تری را برای زندگی انتخاب می‌کند.

علی شادمان اگرچه همچنان در ابتدای مسیر حرفه‌ای‌اش آزمون‌وخطا‌هایی را پیش رو دارد، اما تا همین جا و در قیاس با هم‌نسلی‌ها و هه هفتادی‌های سینما مسیری دشوار را پیموده و می‌توان به عنوان ستاره‌ای در آسمان سینمای ایران به او امید بست. امیدی که تا کنون آرام، بی‌حاشیه و متواضع آمده که ماندگار شود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *