عکس پروفایل رو ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

عکس استوری و پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

عکس استوری و عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس و متن های زیبا درباره این روز مهم را در ادامه مجله شبونه مشاهده نمایید. April 29, 2022

عکس استوری و پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس
عکس استوری و پروفایل روز ملی خلیج فارس April 29, 2022

خلیج فارس در خاورمیانه و بین ایران و شبه جزیره عربستان واقع شده است. این امتداد اقیانوس هند است. تنگه هرمز در دهانه آن قرار دارد که از نظر استراتژیک منطقه ای مهم در درگیری های مختلف است. «خلیج فارس» برای قرن‌ها اصطلاح رایج در زبان انگلیسی بوده است، اما گاهی اوقات به آن «خلیج عربی» نیز گفته می‌شود، عمدتاً در کشورهای عربی.

ساحل غربی توسط تعدادی از کشورها مشترک است. عربستان سعودی بیشتر آن را دارد و ما مقاله ای برای سواحل خلیج فارس داریم. کشورهای دیگر که از شمال به جنوب فهرست شده اند عبارتند از:

خلیج‌فارس نام آبراهی پراهمیت در آسیای غربی و منطقه خاورمیانه است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. مساحت خلیج‌فارس ۲۳۷٬۴۷۳ کیلومتر مربع است و پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.در این مدت، جایی که امروزه به نام خلیج‌فارس می‌شناسیم، وجود نداشته و به صورت گودالی بسیار بزرگ بوده که رودخانه پهناور اروندرود به آن می‌ریخته و در عمیق‌ترین بخش‌های آن، دریاچه‌ها و برکه‌هایی وجود داشته‌اند؛ برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً تمدنی در آن مناطق شکل گرفته، که با ورود و بالاآمدن سطح آب در خلیج فارس، بقایای آن به زیر آب رفته‌است.

سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز است.

در اتحادیه عرب از سال 1964 رسما نام خلیج فارس را برای اعراب ممنوع کرد

اما سرانجام در سال 1381 وب سایت ها و وبلاگ های فارسی اولین پژوهش ها از خلیج فارس منتشر کرده اند.

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس

در دهه 1370 تلوزیون های ماهواره در کشور رایج و متوجه این موضوع شدند که تلوزیون های خبری عربی و رسانه های گروهی کشور عرب تحریم را به طور گسترده انجام داده اند.

سرانجام در سال 1380در یک اقدام یکپارچه و منسجم راهکارهای حفاظت از نام خلیج همیشه فارس در جلسات مختلف به اطلاع مردم رسید.

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس 10 اردیبهشت

در پی تحریفات نام خلیج فارس به نام نشنال جوگرافیک که در سال 1888 به کار برده شد برای بار اول در سال 1383در آبان ماه نام بین الملی ثبت شد که این مسله سبب خشم فعالان اجتماعی و سیاسی شده است

این پیروزی از تخریب و جعل هویت ملت بزرگ جلوگیری شود و این موضوع برای عرب ها تحقیر آمیز بود.

پس از این تحولات یکی از اقدامات دولت برای پاسداری از میراث فرهنگی و معنوی نام خلیج فارس به تقویم رسمی ایران ثبت شده است.

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

اقدامات عملی برای نام گذاری

این روند چندین ساله و مکاتبات ویژه بین رییس جمهور و ادرات سه گانه ازجمله حقوقی ، خلیج فارس، اسناد و گواهی کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان سازی نام جغرافیایی صورت گرفت.

سرانجام پس از کش قوس فروان در تاریخ 10شهریور 1383 طی نامه در سوم بهمن ماه 1383رسما با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی نام خلیج فارس ثبت شد .

همچنین ببینید:

پیامک های تبریک روز ارتش مبارک

در واقع موضوع نام گذاری بر اساس تعیین زمان اخراج پرتغالی ها بود و 10اردیبهشت ماه مصادف با سالروز اخراج پرتغالی ها ازتنگه هرمز و خلیج فارس و برگشت حاکمیت ایران بر بود.

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

عکس نوشته خلیج همیشه فارس

در سال 1384 این روز در دولت احمدی نژاد توسط سازمان میراث فرهنگی در سال 1389 به عنوان میراث فرهنگی و معنوی ثبت ملی شده است.

در پی این اقدام اولین جشن توسط دانشجویان داخل و خارج ایران در سال 1391و 1392 توسط آنها برگزار شده است و بعد از آن امامان جمعه تهران و شهرستان های مختلف در خطبه های نماز جمعه از این امر سخن گفتند .

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارسعکس پروفایل روز ملی خلیج فارس عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس10 اردیبهشت

پس از پایان آخرین عصر یخبندان در حدود ۱۱هزار سال پیش، و ذوب‌شدن یخ‌های قطبی و بالاآمدن آب اقیانوس‌ها و دریا‌های آزاد، سطح دریای عمان نیز بالا آمده و از طریق تنگه هرمز، آب به درون گودال بسیار بزرگی که امروزه به نام خلیج فارس می‌شناسیم، جاری شده و به‌تدریج، به شکلی که امروز می‌بینیم درآمده است. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که پس از خروج انسان هوموساپینس از آفریقا در حدود ۷۰هزار سال پیش، بستر خلیج‌فارس محل شکل‌گیری تمدن (ها) یی بوده که پس از پایان عصر یخبندان، آثار آن تمدن (ها) به زیر آب رفته‌است.

عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته خلیج همیشه فارس

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *