فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟

فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟

انتشار 13 آذر 1400 – Study time 5 minutes

فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟ جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

آیا فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟

انجمن قلب آمریکا در راهنمایی تازه برای تعیین کردن فشار خون طبیعی و غیرطبیعی حد مرز فشار خون بالا را پایین تر آورده و به همین ترتیب تا به حال فشار خون ۱۳ روی ۸ نیز غیر طبیعی به شمار می رود اما خطرناک نیست بلکه باید معنایش این است اوضاع در آینده بد خواهد بود و زمینه برای یالا رفتن فشار خونتان در حال فراهم شدن است.

به گزارش سایت شبونه این گروه تشکیل شده از متخصصين قلب پیشگام آمریکا فشار خون بالا یا پرفشاری خون به طور داشتن فشار خون سیستولی یا ماکزیمم ۱۳۰ میلی متر جیوه یا بالاتر یا داشتن فشار دیاستولی یا مینیمم ۸۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر بیان می‌شود.

فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟

در گذشته کسی که فشار خون سیستولی ۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر یا فشار خون دیاستولی ۹۰ میلی‌متر یا بالاتر داشته است، ابتلا به بیماری پرفشاری خون به شمار می رفته.

اگر کسی به خاطر میزان فشار خون حداکثر h و فشارخون حداقل او در دو ردیف جدول در رده بندی باشد، رده بالاتر ملاک قرار می گیرد.

ملاک فشار خون انسان میانگین فشار خون بر اساس دوبار اندازه گیری فشارخون در دووعده جدا گانه می باشد.

با این تغییرات در صحبت های بیان شده شمارش کسانی که مبتلا به بیماری فشار خون بالا یا پرفشاری خون می‌باشند، بیشتر می‌شود، اما در این دستورالعمل های تازه بیان شده است: که در بعضی از کسانی که با تغییرات بیان شده در حال حاضر دچار فشار خون بالا شده‌اند، درمان توصیه شده با اصلاحهای سبک زندگی مثل کم کردن وزن و تغییر های رژیم غذایی و بالا بردن فعالیت‌های جسمی می باشد ونه استفاده از دارو.

فشار خون 13 روی 8 و 14 روی 8 خطرناک است؟

دانشمندان می گویند: شمارش کسانی که تازه دچار فشار خون شده اند با این بیان شده ها احتیاج به دارو پیدا خواهند کرد.
انجمن قلب آمریکا بیان می کند: تعدادی از افزاینده نشان داده، که هر چه فشار خون پایین تر باشد، برای سلامتی مفیدتر می باشد.

این پزشک ها بیان می کنند: تالیف راهنمای تازه بازتاب این اطلاعات تازه می باشد و به کسانی که دچار پرفشاری خون میباشند یاری می رسانند، که بیماریشان هر چه زودتر تشخیص داده شود و درمان بشود و پیشگیری بشود.

در این راهنمای تازه، فشارخون کمتر از ۱۲۰ میلی‌متر جیوه روی ۸۰ میلی متر جیوه طبیعی به شمار می رود.
فشار خون سیستولی یا ماکزیمم ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی یامینیمم کمتر از ۸۰ میلی متر به فشارخون بالا رفته نیز نامیده شده است.

در این راهنمای تازه رده «پیش_ پرفشاری خون»، برای کسانی که با فشار خون سیستولی یا ماکزیمم ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلی متر جیوه یا فشار خون دیاستولی یا مینیمم ٨٠ت ٨٩میلی مترجیوه به کار برده می شده خذف شده.

منتشر شدن این راهنمای تازه توجه بسیاری را دوباره به این گفتگو در جامعه پزشکی جلب نموده.

برای کم شدن فشار خون در کسانی که ابتلا به پرفشاری خون چه میزانی باید قرار بگیرند، چند بررسی گذشته نشان داده، که فشارخون های پایین تر را هدف قرار دادن_ حتی پایین تر از حدی که در گذشته قبول شده بود، برای سلامتی بیماران سودهای زیادی دارد.

این راهنمای تازه به پزشکان توصیه می کند: که تنها داروهای ضد فشارخون را برای بیماری های دچار مرحله یک پرفشاری خون را بنویسند، که یا پیش از این دچار یک اتفاق مثل حمله قلبی_عروقی ویا سکته مغزی شده باشند، یا در خطر حمله قلبی یا سکته مغزی بر اساس عوامل دیگر مثل دچار بودن به دیابت می‌باشند.

کسانی که در مرحله نخست پرفشاری خون هستندوبا اصلاحهای سبک زندگی درمان می‌شوند اعم از رژیم غذاییDASH یعنی رژیم غذایی که میوه بسیار، سبزی و فیبر می باشد و اندازه چربی اشباع شده و سدیم یا نمک آن کم باشد،حداقل ورزش کردن به مدت ۳۰ دقیقه در روز، سه بار در هفته وکم کردن مصرف الکل.

مرحله دوم فشار خون همچنین با ترکیبی از اصطلاح های سبک زندگی و داروهای ضدفشارخون درمان می‌شود.
این پزشک ها بیان می کنند:امید دارند، این راهنمای تازه سبب شود مردم و جامعه پزشکی توجه بسیاری به توصیه‌های اصلاح سبک زندگی کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *