فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا بدون فر و بدون هزینه و درد و خونریزی
شیرینی مخصوص شب یلدا را میتوانید بدون فر و با کمترین هزینه درست کنید البته خیلی خوشمزه از آب در می آید.

فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا بدون فر و بدون هزینه

نحوه پخت شیرینی شب یلدا با کمترین هزینه

شیرینی شب یلدا یکی از مهمترین قسمت های سفره یلدای ایرانیان است که با شیرین کام کردن خانواده لحظات بسیار خوشی را برای ایرانی ها به ارمغان می آورد با توجه به گرانی قیمت شیرینی و کیک به شما پیشنهاد میکنیم از این شیرینی هایی که ما در این صفحه اموزش میدهیم درست کنید و لذت ببرید.

فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا بدون فر و راحت و بدون خونریزی همراه با دستور پخت کیک شب یلدا را در ادامه ببینید.

ایرانیان در سراسر جهان شب یلدا را از قدیم الایام جشن می گیرند.  در واقع جشن شب یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایران است. این جشن باستانی به دوران باستان باز می گردد که بسیاری از ایرانیان به دین زرتشتی معتقد بودند.

فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا

ایرانیان فرا رسیدن زمستان، پیروزی نور بر تاریکی و نو شدن خورشید را جشن می گیرند. در واقع شب یلدا طولانی ترین شب سال است و تاریخچه جشن شب یلدا این است که ایرانیان در شب یلدا تولد میترا الهه نور را جشن گرفته اند.

پیشینه شب یلدا به دوران باستان باز می گردد اما زمان دقیق آن مشخص نیست. برخی از باستان شناسان قدمت آن را هفت هزار سال می دانند. اشاره به سفال آن زمان دارند. این گلدان ها دارای طرح های حیوانی ماه های تقویم ایرانی مانند عقرب هستند. به همین دلیل است که تاریخ‌نگاران و باستان‌شناسان، با وجود کمیاب بودن شب یلدا، قدمت هفت هزار ساله شب یلدا را دنبال کرده‌اند.

فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا بدون فر و بدون هزینه و درد و خونریزی

آموزش طرز تهیه شیرینی شب یلدا

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک انار :

تخم مرغ 4 عدد
کره 200 گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
مخلوط ماست و آب انار دو بـه یک «ماست بیشتر» روی هم ۱۵۰ گرم
آرد 350 گرم
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
نمک یک پنس

آرد ۳۵۰ گرم « البته اگر تخم مرغ هایتان ریز بود دیدید دارد سفت میشود کمتر بریزید»

همچنین ببینید:

طرز تهیه کاپ کیک انار :

کره و پودر قند را با همزن خوب می زنیم تا پوک شود بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه میکنیم مابین آن وانیل می ریزیم و خوب میزنیم تا پف کند بعد ماست و آب انار را خوب مخلوط میکنیم بـه مواد اضافه میکنیم با پیمانه اول آرد، نمک و بکینگ پودر اضافه کرده و داخل مواد الک میکنیم مایع مان یکم سفت اسـت

بعد داخل قالب کاپ کیک یا مافین از مواد می ریزیم داخل فر از قبل گرم شده ۱۸۰ درجه ۱۵ دقیقه «بستگی بـه فر دارد»‌ می‌گذاریم وقتی چنگال فرو کردیم چیزی بـه آن نچسبید بیرون می آوریم.

امیدوارم شـما هم مانند مـن از مزه آن لذت ببرید نوش جان

نکات:

رنگ قرمز توی کاپ کیک بریزید تا خوشرنگ شود و خامه تان را سبز کنید.

شکلات چیپسی نسوز داخل کاپ کیک بریزید تا زیباتر شود.

شیرینی یلدایی برای سفره ایرانی ها

در شب یلدا پهن کردن سفره بزرگ که روی آن آجیل و میوه های مختلف وجود دارد، از قدیم در ایران رواج داشته است. هندوانه و انار و پشمک از اصلی ترین خوراکی‌هایی هستند که در این شب روی سفره گذاشته می‌شود. اما هر شهری بر اساس آداب و رسومی که دارد، نحوه چیدمان سفره‌اش متفاوت است. یکی از تنقلات محبوب شب یلدا میوه های خشک شده است. میوه‌های خشکی از قبیل توت خشک، انجیر، برگه هلو و زردآلو از معروف ترین‌ها هستند.

غذاهای محلی اصفهان در سفره‌های یلدای آنها می‌نشیند و اصالت را به ارمغان می‌آورد. غذایی که اصفهانی‌ها در این شب می‌خورند، پلو ماهی است ولی غذاهای دیگری هم مثل کوفته، گوندی و… جای خود را میان سفره اصفهانی‌ها باز کرده‌اند. آش کدو هم یکی از خوراکی‌های دوست داشتنی در شب یلداست. دانه کردن انار یکی دیگر از رسوم این سفره است. خوردن هندوانه طراوت تابستان را یادآوری می‌کند. یکی از کارهایی که در زمان قدیم در اصفهان انجام می‌شد این بود که مقداری انگور را در یک پارچه می‌پیچیدند و در زیر زمین خانه‌ها نگه می‌داشتند. این انگورها را تا شب یلدا نگه می داشتند و روی سفره شب یلدا قرار می‌دادند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *