فیلم کامل توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳

فیلم کامل توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳

فیلم توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳ و علت استفاده از لباس بلوچی برای قاچاقچیان در سریاال ساخت ایران 3 را در این صفحه ببینید.

فیلم کامل توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳

ماجرای توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳

در سریال ساخت ایران ۳ لباس های بلوچ به نمایش درآمده و همین باعث شده که برخی از مردم بلوچ ناراحت شوند در قسمتی از سریال ساخت ایران امین حیایی و مجید صالحی برای خارج شدن از کشور اقدام به پوشیدن لباس بلوچی کردند که برخی معتقد هستند که به لباس بلوچی اهانت شده است .

در نهایت سید امیر پروین حسینی تهیه کننده سریال ساخت ایران ۳ به این موضوع واکنش نشان داد و گفت لباس بلوچ یک اثر هنری است و من سالهای سال است برای شادی و خندان همه مردم فیلم ها و سریال های زیادی ساخته ام حالا من متهم شده‌ام که لباس بلوچ را هتک حرمت قرار داده ام.

✅ همچنین ببینید اسامی بازیگران سریال ساخت ایران ۳ 

آنهایی که من و تیم فیلمسازی من را میشناسند میدانند که من از عاشقانه فرهنگ سیستان و بلوچستان هستم و عاشق اقوام ایرانی ام. اما به خاطر اینکه این لباس یک اثر هنری است از سریال ساخت ایران ۳ استفاده کرده‌ایم و از لباس زنان بلوچ استفاده نمودیم چون ارزش بسیار زیادی برای ما دارد و قابلیت انتقال به کشورهای دیگر را نیز دارد و قاچاقچیان به بهانه فروش و سوغات چنین پوششی را انتخاب کرده‌اند.

فیلم کامل توهین به لباس بلوچی در سریال ساخت ایران ۳

انتقاد نماینده سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که لباس زن بلوچ زیباترین مولفه فرهنگی بلوچ بوده و نماد پاکدامنی و حیای زن بلوچ است.

به گزارش ایسنا، معین‌الدین سعیدی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایطی که کمر مردم زیر بار گرانی شکسته است و در سریال ساخت ایران ۳ به زیباترین مولفه فرهنگی بلوچ توهین شده است که موجب خشم مردم سیستان گردیده است از وزیر ارشاد و متولیان امور سیما که توان بسترسازی جهت معرفی شاخص‌های فرهنگی بلوچ را ندارند انتظار داریم حداقل اجازه توهین به قوم بلوچ را ندهند.

وی در ادامه اظهار کرد: لباس زن بلوچ نماد پاکدامنی، عفاف و حیای زن بلوچ بوده و از زیباترین مولفه‌های فرهنگی است. آیا از تخریب واقعیت‌های فرهنگی خسته نشدید؟ این کم‌لطفی شما را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم. ننگ بر شما باد که از دیدن این همه زیبایی محرومید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. سر جهلی چم جهلی چم جهلا مراد باته
    سر برز بلند باتا سر برز بلندانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *