قاضی حسن تردست کیست 800 حکم اعدام عکس لو رفته دختر و همسر در آلمانش

قاضی حسن تردست کیست دختر و همسرش در آلمان

قاضی حسن تردست کیست ماجرای عکس لو رفته دختر و همسرش در آلمان را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

قاضی حسن تردست کیست

ایشان یکی از قضات دادگستری بوده که پرونده های جنجالی را قضاوت کرده است و برخی از پرونده های او به اعدام ختم شده اند همین باعث شد که مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد و به عنوان یک قاضی سختگیر از او نام ببرند.

قاضی حسن تردست کیست 800 حکم اعدام عکس لو رفته دختر و همسر در آلمانش

 

وی صدها پرونده را در دادگستری را بر عهده داشته است که برخی از آنها به برائت ختم شده اند اما برخی دیگر به حکم اعدام توسط او خاتمه یافته اند.

800 حکم اعدام توسط او از جنجالی ترین اقداماتی بوده که در کشور انجام داده است پرونده ریحانه جباری از معروفت ترین پرونده های متعلق به وی بوده که با حکم اعدام منجر شده است مادر ریحانه جباری خانم شعله پاکروان هنوز هم به دنبال پیگیری حکمی بوده که قاضی تردست برای دخترش بریده است.

قاضی حسن تردست کیست عکس لو رفته دختر و همسرش در آلمان

دیگری جوانی به نام «بهنود شجاعی» است. تردست در خصوص این پرونده گفته او نقش مشاور برای دادن نظر نهایی را در پرونده‌اش داشته است. اگرچه وکیل پرونده این جوان به صراحت این موضوع را رد کرده است. محمد مصطفایی در خصوص نقش قاضی تردست در اجرای حکم اعدام بهنود خطاب به وی می‌گوید:

»درپرونده بهنود شجاعی رضایت گرفته شد اما شما (تردست) درخواست توقف حکم بنده را رد کردید و اعدام را ترجیح دادید. شما قلمتان برای محکوم کردن افراد بسیار تیز و توجیه کنند بود. شب‌ها تا صبح بیداری می‌کشیدید تا اعدام فردی را توجیه کنید و با حوصله و تامل این کار را می‌کردید، شما صدها نفر را به این شیوه اعدام کرده‌اید. »

ماجرای مهاجرت به آلمان و کشف حجاب دختر و مادرش

این قاضی حالا به آلمان مهاجرت کرده است و تصاویری از کشف حجاب دختر و همسرش منتشر شده است.

دخترش با لباس های نیمه برهنه در اینستاگرامش عکس به اشتراک میگذارد و خودش نیز ظاهری متفاوت را برای خود درست کرده است.

قاضی حسن تردست کیست عکس لو رفته دختر و همسرش

شرح مراحل رشد قاضی تردست در سمت‌های قضایی

آنطور که در شرح زندگی حسن تردست آمده، او در ابتدای انقلاب مسئول فرهنگی سپاه منطقه ۱۲ تهران بوده و همزمان در دبیرستان و هنرستان‌های منطقه ۱۱ تهران تدریس عربی می‌کرد. در سال ۶۴ پس از ورود به دستگاه قضایی با مساعدت «محمدهادی مروی» تا سال ۷۰ دادیار و بازپرس در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان بوده، بعدتر رئیس دادسرای عمومی و انقلاب ساوه شده و از سال ۸۷ با حکم «علیرضا آوایی» رئیس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری تهران بوده است. قاضی تردست در خصوص نحوه ورودش به دستگاه قضایی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته:

بیوگرافی

قاضی حسن تردست به عنوان مدرس در اوایل انقلاب در دبیرستان و هنرستان درس عربی تدریس می کرد همچنین او در اوایل انقلاب به عنوان مسئول فرهنگی سپاه مشغول به فعالیت بود و بعداً در سال ۶۴ توانست به دستگاه قضایی به عنوان دادیار و بازپرس راه پیدا کند و در شهرهایی از قبیل مسجد سلیمان و استان خوزستان مدت‌ها در این سمت مشغول فعالیت بود سپس به ساوه منتقل شد و به عنوان رئیس دادسرای عمومی این شهر مدتها حضور داشت و در سال ۸۷ با حکمی به عنوان رئیس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران انتخاب شد

تردست در گفت‌وگو با اعتماد در رابطه با خود گفته است:” این‌جانب تمام سمت‌های قضایی را پله‌پله طی کرده‌ام و یک‌شبه ره صدساله نرفته‌ام. اول دادیار، بعد بازپرس، سپس دادرس، بعد دادستان و بعد رئیس دادگاه و در آخرین سنگر حدود شش سال در دادگاه کیفری استان تهران بودم. در مدت خدمت، بیشتر مناصب کیفری داشتم زیرا همیشه نگران روند اجرای عدالت در پرونده کیفری بودم زیرا آثار اجتماعی پرونده کیفری بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تر از پرونده حقوقی است. در پرونده‌های کیفری جان و مال و ناموس و آبروی افراد در معرض تعدی و تعرض است. یک حکم غلط دادگاه جزایی چه‌بسا زندگی فرد و خانواده‌اش را تباه می‌کند. اما اگر در دعوایی مدنی باطل حاکم شود، هرچند این امر هم در ساحت عدالت مذموم است اما خسارتی که به فرد و جامعه وارد می‌شود، بسیار کمتر از یک رأی ناحقی است که در پرونده‌های کیفری صادرشده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *