قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟ قرص هایی که داعش مصرف میکند

قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟ قرص هایی که داعش مصرف میکند

قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟ و چگونه اثر میکند +عوارض این قرص ها را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟ قرص هایی که داعش مصرف میکند

قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟

قرص کاپتاگون اولین بار در سال 1961 به عنوان جایگزینی برای آمفتامین و مت آمفتامین که در آن زمان برای درمان نارکولپسی، خستگی و اختلال رفتاری “اختلال حداقلی مغز” استفاده می شد، تولید شد.

قرص گاپتاگون قبلاً توسط ارتش استفاده می شد تا سربازان را قادر سازد برای مدت طولانی بیدار بمانند و “شجاعت و هوشیاری” را افزایش دهند.

این قرص قرار بود نسخه ملایم تری از این داروها باشد. اما در دهه 1980، دولت ایالات متحده آن را یک ماده کنترل شده و بدون استفاده پزشکی پذیرفته شده در حال حاضر اعلام کرد. تولید این دارو در دهه 1980 متوقف شد.

با این حال، تولید غیرقانونی ادامه یافته است و اخیراً در چند سال گذشته در اروپا و خاورمیانه افزایش یافته است.

برخی منابع نشان می‌دهند که قرص گاپتاگون یکی از محبوب‌ترین داروهای تفریحی در میان جوانان خاورمیانه است.

بدون شک “کاپتاگون” که امروزه توسط نیروهای ترورستی و سایر گروه های افراطی برای ارتقای توانایی های سربازان خود استفاده می شود، با کاپتاگون دهه هشتاد فاصله زیادی دارد. به جای تنها دو ماده اصلی، تولید غیرقانونی احتمالاً چندین محرک بسیار اعتیادآور را با اقدامات ترکیبی در یک قرص کوچک مخرب ترکیب می کند.

قرص گاپتاگون “عصر جدید”، مانند هر ماده بسیار اعتیادآور، احتمالاً باعث ایجاد تغییرات برگشت ناپذیری در مدارهای مغزی می شود که کنترل تکانه و قضاوت را کنترل می کند و توانایی استدلال یا تفکر منطقی را از افراد می گیرد.

رسانه‌ها از کاپتاگون با عنوان «آمفتامین جنگ سوریه» یا «مواد مخدر جهادگران» یاد می‌کنند.

داعش و کاپتاگن

کاپتاگن بدستِ داعش و در جنگ داخلی سوریه نقشِ بزرگی بازی کرده‌است.[۴] در ماه اوت سال ۲۰۱۷ فاش شد که ستیزه جویان داعش از ماده مخدری با نام کاپتاگُن که به “شجاعت شیمیایی” معروف است برای حفظ روحیه جنگ‌طلبی خود استفاده می‌کنند.

قرص کاپتاگون (کپتاگون) چیست؟ قرص هایی که داعش مصرف میکند

اگر چه تهیه این دارو در کشوری مثل آمریکا به سختی امکان‌پذیر است، اما برای مصرف تفریحی در کشورهای ترکیه، اردن، سوریه و لبنان به راحتی قابل دسترس است و با قیمت بسیار کمی توسط قاچاقچیان در خیابان‌ها عرضه می‌شود. بر اساس گزارشی از جامعه دارویی سعودی، مصرف این ماده مخدر در بین تروریست‌های گروه دولت اسلامی در سوریه بسیار متداول است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

5 نظر

  1. این آقای کریمی که میگه شش ماهه زبان رو قورت بدین واقعا شیاد و دروغگو هست و هیچ کاری نمیکنه. فقط پول به جیب م بزنه
    گول حرف ا ش رو نخورید.

  2. روباه پیر

    و درحال حاضر حزب الله لبنان و سپاه قدس بابهره گیری اززیر سلخت های سوریه از بزرگترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان این ماده وحشتناکن

  3. اگر آمریکا این قرص را ساخته و چندین سال مورد مصرف بوده آب از آب تکون نمی خورد. حتی شاید ضعیف شده آنرا دم در سازمان ملل به نماینده کشورها می دادند. اما اگر اسم ایران و لبنان بیاد این قرص تمام عوارض خطرناک دنیا را با سازنده پیدا میکنه. عجب دنیای بی در و پیکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *