اینترنت کی وصل میشه جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه قطعی اینترنت جمعه 6 آبان 1401 رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام کی انجام میشه؟ اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه؟

اینترنت کی وصل میشه جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه

حمید رضا خالدی: ۴۰ روز اختلال در اینترنت، سرگردانی بیش از ۴۵ میلیون ایرانی با فیلترینگ دو پلتفرم اصلی که مراوده‌های روزانه مردم و کسب و کار میلیون‌ها نفر از طریق آن بود. این اختلال که با شروع ناآرامی‌ها در کشور آغاز شد بارها وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اعلام کرده « فیلتر شدن یا برداشتن فیلتر جزو اختیارات وزارتخانه نیست.»

در این شرایط چند روز پیش مصطفی طاهری، نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بحث‌های مربوط به فضای مجازی، اینترنت و مدیریت این حوزه مربوط به امروز و آینده کشور است، گفت: «فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و تعیین تکلیف آن تا زمان ایجاد ثبات زمان خواهد برد، ضمن اینکه این پلتفرم‌ها باید نسبت به عملکرد کاربران خود پاسخگو باشند.» این گفته در شرایطی مطرح می‌شود که رئیس جهمور، رئیس شورای امنیت ملی نیز است و این موضوع با صحبت‌های روز گذشته سخنگوی دولت به‌نوعی همخوانی دارد. رئیس جمهور کشورمان در خرداد ۱۴۰۰ گفته بود: «ببینید فیلتر اینستاگرام یکی از آن اتهاماتی است آقایان به خاطر منافع‌شان به من می‌زنند! آخه این یک چیزی‌ست که زمینه کسب و کار مردم است، مردم روی این دارند درآمد کسب می‌کنند! آخه کسی می‌آید محل درآمد.

تفاوت قطعی اینترنت در ایران با اروپا و آمریکا

اما چه کسی اینترنت را قطع کرده؟ این سوال را از سهیل تقوی‌، کارشناس فضای مجازی و اینترنت جویا شدیم و او درباره سخنان اخیر سخنگوی دولت در مورد قطع اینترنت در روزهای ناآرام کشوربه خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «اگر بخواهیم واقع بینانه و منصفانه به موضوع نگاه کنیم، نسبت به ناآرامی‌های سال ۹۸ که در آن حدود ۲ هفته تا ۱۰ روز اینترنت کاملا قطع بود، این‌بار شاید فقط یک تا دو روز اینترنت به صورت کامل قطع شد، ضمن آنکه در آن اعتراضات حتی سایت‌ها و پلتفرم‌های داخلی نیز به خاطر وابستگی‌شان به ریجسترهای خارجی، دچار اختلال های شدیدی شده بودند، ولی امروز، این‌ سایت‌ها و پلتفرم‌های داخلی بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند. در واقع اینها برای کشور ما گامی رو به‌جلو محسوب می‌شود!. اما در سوی مخالف و در جریان اعتراض‌های اخیر اما تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی موثر و مهم به طور کامل قطع شده که خود به فاکتوری چالش برانگیز برای مردم بدل شده است

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *