قطع اینترنت موبایل کرج (استان البرز) چهارشنبه 4 دی 98

قطع اینترنت موبایل کرج (استان البرز) چهارشنبه 4 دی 98 را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

امروز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 اینترنت موبایل استان البرز قطع شده است و فقط اینترنت ملی وصل میباشد .

قطع اینترنت موبایل کرج (استان البرز) چهارشنبه 4 دی 98

گفته میشود به دلیل مسائل امنیتی اینترنت جهانی استان البرز (کرج) قطع شده است و دسترسی کرجی ها به اینترنت جهانی قطع گردیده است.

قطع اینترنت موبایل کرج (استان البرز) چهارشنبه 4 دی 98

لازم به ذکر است که در پی اعتراضات و اغتشاشات آبان ماه 1398 اینترنت جهانی کشورمان محدود شد تا آشوبگران نتوانند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به فکر برنامه ریزی و نقشه کشیدن بیافتند.

در همین راستا اینترنت بین الملل به مدت 15 روز در سراسر کشور قطع شد هنوز درباره اینکه چه زمانی اینترنت وصل میوشد خبری در رسانه منتشر نشده است اما گویا تا روز شنبه 7 دی ماه قطعی ادامه داشته باشد.
شبکه ملی اطلاعات بنا به تعاریفی که برایش ذکر شده، شبکه‌ ملی متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، حفاظت‌شده نسبت به اینترنت و با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی است و عبارت «اینترنت ملی» که جایگزین آن شده، تعبیری است که این روزها به‌اشتباه از آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال ۱۳۸۴ مطرح و مهم‌ترین دلیل پیاده‌سازی این شبکه در آن سال‌ کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد. در سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه‌های کشور است.

همان‌طور که محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در روزهایی که اینترنت جهانی قطع شده بود و البته کاربران قادر به استفاده از شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های داخلی بودند، در مورد استقرار اینترنت ملی گفته بود: چیزی به نام اینترنت ملی وجود خارجی ندارد، شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست و قطع اینترنت به کارکردهای شبکه ملی اطلاعات ضربه می‌زند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *