ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

ماجرای کامل پناهندگی و مهاجرت متین بالسینی شناگر المپیکی ایران در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید متین بالسینی بعد مهاجرت و پناهندگی را در این صفحه ببینید.

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی

متین بالسینی شناگر ملی پوش کشورمان که تجربه حضور در المپیک ۲۰۲۲ را دارد به کشور انگلستان پناهنده شده و قرار است و از این به بعد در مسابقات بین‌المللی با پرچم این کشور مسابقه میدهد.

هنوز یک هفته از خبر پناهندگی یکتا جمالی دختر وزنه بردار ملی‌پوش کشورمان در آلمان نگذشته بود که امروز خبر رسید متین بالسینی شناگر المپیکی کشورمان به انگلیس رفته و پناهنده شده است.

قبلا این شناگر به شدت از امکاناتی که برای او مهیا نشده بود گلایه کرده بود.

✅ همچنین ببینید بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش 

متین بالسینی گفته بود که در المپیک توکیو من حتی ماساژور نداشتم و از ماساژور رشته های دیگر کمک می گرفتم

همچنین در دوران کرونا هیچ مسابقه تدارکاتی برای من در نظر گرفته نشد و به مدت ۵ ماه همه استخر ها تعطیل شده بود و من با هزینه شخصی در تورنمنت‌های دبی شرکت کردم تا بتوانم خودم را آماده نگه دارم و همین باعث شده بود که من افت بسیار زیادی کنم .

حالا امروز خبر رسیده که این شناگر ملی پوش کشورمان تصمیم گرفته به انگلیس پناهنده شود.

مسئولان ورزش کشورمان اعلام کردند که اگر تصمیم بگیرد برگردد او را خواهیم بخشید.

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

اما به نظر نمی رسد که این شناگر تصمیم به بازگشت به کشور داشته باشد.

در سالهای اخیر تعداد زیادی از ورزشکاران کشورمان مهاجرت کردند.

مصاحبه متین بالسینی

متین بالسینی در گفتگو با شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال گفته من دو ماهی است که به انگلیسی آمده ام در ابتدا برای تحصیل این تصمیم را گرفته بودم اما حالا تصمیم دارم که دیگر به ایران برنگردم و برای تیم ملی انگلستان مسابقه بدهم

او می‌گوید که به دلیل حواشی و مشکلاتی که در کشور داشتم خودم را برای مسابقات جهانی مجارستان آماده می کردم و فهمیدم که از تیم ملی ایران خط خورده ام و من جز شنا هیچ مهارت دیگری ندارم و این تنها حرفه ای است که بلدم و با آن کسب درآمد می کنم دوست نداشتم پناهنده شوم اما چاره‌ای برای من نگذاشتند.

متین بالسینی همچنین گفته است که من مهاجرت نکردم بلکه فرار کردم چرا که در ورزش شنای ایران همه ورزشکاران دوست دارند که مهاجرت کنند به دلیل اینکه امکانات بسیار کمی در اختیار آنها قرار گرفته میشود.

موفقیت های متین بالسینی

جالب است بدانید که متین بالسینی در سال ۲۰۲۰ موفق شده بود ۸ بار رکورد ۲۰۰ متر پروانه ایران را بشکند و در استخر مسافت کوتاه و بلند موفق شده بود این عنوان را به دست آورد و از شناگران حرفه‌ای تیم ملی ایران بود که در مسابقات المپیک تابستانی توکیو افتخار زیادی برای کشور به ارمغان آورد.

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

او را به عنوان یک استعداد جدید در شنای ایران می شناختند با توجه به اینکه در المپیک خوش درخشیده بود انتظار می‌رفت که در مسابقات آسیایی صاحب مدال شود اما با توجه به مهاجرت او این امر برای تیم ملی ایران محقق نخواهد بود

این درحالیست که رئیس کمیته فنی فدراسیون شنای ایران حمید اسکندریان گفته است که متین بالسینی از تیم ملی خط نخورده است و خودش تصمیم گرفته که ایران را ترک کند و ما حتی نام او را در لیست آمادگی سازی قرار داده بودیم اما هرچقدر به و پدرش و مربی‌اش تماس گرفتیم کسی جواب ما را نمی داد

بیوگرافی متین بالسینی

متین بالسینی متولد سال ۱۳۷۹ در تهران، دانشجوی رشته تربیت بدنی و اصالتاً اهل اردبیل است.

از کودکی وارد رشته شنا شد. به صورت حرفه ای ورزش شنا را از سال ۸۸ وقتی تنها ۹ سال داشت شروع کرد و خیلی زود به خاطر استعداد و توانایی اش مورد توجه قرار گرفت.

ماجرای کامل پناهندگی متین بالسینی شناگر در انگلیس و فیلم مصاحبه جدید

اولین مدال خود را در سال ۹۵ زمانی که ۱۶ سال داشت به دست آورد؛ او توانست در مسابقات کشوری با رکورد بهترین در ماده ۲۰۰ و ۴۰۰ متر مقام اول را کسب کند.

در سال ۹۶ وارد تیم ملی شد. در ۲۰ سالگی توانست رکورد شنای ۲۰۰ متر را بشکند و در سال ۱۴۰۰ با ۲۱ سال سن به عنوان نخستین نماینده شنای ایران در مسابقات المپیک توکیو حاضر شد و بسیار درخشید. او در ماده ۲۰۰ متر پروانه با شکست رکورد ایران و خودش با زمان ۱:۵۸:۸۳ با اینکه در رده ۳۳ قرار گرفت اما بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *