نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از برنج پاکستانی و هندی و پلاستیکی

تشخیص برنج ایرانی اصل و یکدست از برنج هایی های با برنج بی کیفیت مخلوط شده اند مشکل است و مردم بعد از پختن میفهمند برنج چه کیفیتی دارد که دیگر کار از کار گذشته است برنج مخلوط معمولا دارای مقادیر قابل توجهی برنج کهنه، برنج دانه شکسته، برنج خارجی و برنج بی کیفیت میباشد که تشخیص این برنج ها کار سختی است برنج کهنه تگر در انبار های غیراستانداد نگهداری شده باشند بدون شک آسیب بسیار جدی به سلامتی وارد میکند.

نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از تقلبی و قاتی دار

نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از تقلبی و قاتی دار

مقادری برنج را روی کف دست خود بریزید و انها را تماشاکنید دانه های برنج نباید متمایز از هم باشد و نباید اندازه و رنگ های هر کدام متفاوت باشد.

خشک بودن برنج مرغوب

برنج با کیفیت باید کاملا در جای خشک نگهداری شده باشد برنجی که درست خشک نشده، سفت نیست و اصطلاحاً پوک است.

برای تشخیص با کیفیت بودن برنج کمی از آنها را زیر دندان قرار بدهید  اگر به راحتی خرد شد پس کیفیت برنج خوب نیست. برنجی که خوب خشک شده موقع پخت و دم کشیدن خوب قد می کشد.

رنگ، عطر و طعم برنج ایرانی

برنج با کیفیت ایرانی رنگ نیمه شفاف دارد یا نیمه بلوری دارد و سفید و شیری رنگ است. اما برنج های خارجی کاملا شفاف هستند.

مقداری برنج را بین دو کف دست بریزید و رها کنید. اینجوری باید بوی برنج به مشام تان برسد. برخی ها به برنج های بی کیفیت مقداری گرد برنج اضافه می کنند که عطر برنج ایرانی را بگیرد. برای تشخیص این شگرد مقداری برنج بردارید و فوت کنید و بعد داخل دهان بگذارید اگر طعم مطبوعی ندارد خوب نیست.

نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از تقلبی و قاتی دار

ترفندهایی برای امتحان کردن برنج اصل

  • مقدار کمی برنج را روی آتش بگذارید. اگر دیدید که به سرعت می سوزد و از آن بوی پلاستیک بلند می شد، برنج پلاستیکی است.
  • مقداری برنج در هاون بریزید و بکوبید. اگر برنج کاملا خرد شد طبیعی است اما اگر خرد نشد و هسته زرد رنگ داشت، برنج اصل نیست.
  • برای چند روز مقداری برنج را داخل ظرف در بسته جلوی نور خورشید بگذارید اگر سالم ماند برنج تقلبی است اما اگر کپک زد برنج طبیعی است.

نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از برنج پاکستانی و هندی و پلاستیکی

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *