فیلم کامل نظر مردم افغانستان درباره حقابه به ایران (گستاخی تا چه حد)

فیلم کامل نظر مردم افغانستان درباره حقابه به ایران (گستاخی تا چه حد)

فیلم کامل نظر مردم افغانستان درباره حقابه به ایران (گستاخی تا چه حد)

ویدویی در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به مصاحبه یک گزارشگر افغانی با مردم افغانستان بوده و نظر آنها را درباره حق آبه (حرقابه) ایران از رودخانه هیرمند سوال میکند که هر کدام از این شهروندان افغانی نظرات گستاخانه علیه ایران دارند.

از شهروندان افغانی درباره حق ایران از رودخانه هیرمند سوال پرسیده می شود که همه شان معتقدند ایران هیچ حقی از این رودخانه ندارد چرا که سرچشمه این رودخانه در افغانستان بوده و هیچ آبی سهم ایران نخواهد بود.

این در حالی است که هیرمند یک رودخانه بزرگ مشترک بوده که از افغانستان به ایران می‌آید و به عبارتی یک رودخانه مشترک بین ایران و افغانستان است.

رودخانه هیرمند از ولایت هلمند افغانستان به سوی دریاچه هامون می آید که از زمانی که طالبان بر این کشور مسلط شده اجازه ورود آب به دریاچه هامون را نمی دهد و به همین دلیل باعث خشکسالی در منطقه مرزی ایران و افغانستان شده است و مشکلات بسیار زیادی برای مردم سیستان و بلوچستان به وجود آورده است.

همچنین ببینید:

فیلم کامل آهنگ ایران را اصلاح خواهیم کرد توسط طالبان

فیلم رژه طالبان با دبه های زرد آب آیا توهین به ایران است؟

فیلم کامل توهین و تمسخر طالبان به رئیسی

جالب است بدانید که یک عهدنامه بین المللی بین ایران و افغانستان در سال ۱۳۵۱ نوشته شده که مطابق آن افغانستان باید حقابه ایران را از این رودخانه بدهد ولی متاسفانه از زمانی که طالبان بر روی کار آمده به این تعهد نامه عمل نمی کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *