ریاضی پنجم

نمونه سوالات ریاضی پنجم و جواب سوالات ریاضی کلاس پنجم

شورای مدارس که متشکل از مدیر مدرسه، معلمان مدرسه و انجمن اولیا که با انتخاب والدین دانش آموزان مدرسه انتخاب شده اند، می توانند تصمیم بگیرند که کلاس حضوری برگزار شود یا نیمه حضوری به این معنا دانش اموزان یک کلاس و یا پایه های مختلف به صورت نوبتی یک روز در میان، یا ساعتی در مدرسه و سر کلاس حاضر شوند.

فعلا تا آبان ماه معیار اصلی برای تحصیل دانش آموزان شبکه مجازی شاد است و دانش اموزان ملکف اند براساس برنامه هایی که دارند در این شبکه اگر حضوری به مدرسه نمی روند حاضر شوند.

دراین بخش از مجله شبونه ما نمونه سوالات اموزشی ریاضی سال پنجم  به همراه جواب سوالات برای شما عزیزان قرار داده ایم  با توجه به تعطیلی مدارس و شرایط کرونا ویروس  کار والدین برای آموزش فرزندان سخت شده است ما در این بخش نمونه سوالات جامع ریاضی پایه پنحم رو به همراه جواب سوالات برای والدین با توضیح قرار داده ایم تا بتوانید با توجه به شرایط آموزش غیر حضوری کمک به والدین شود و بتواند آموزش لازم را در این شرایط  حساس کرونا ویروس کمک به بدانش آموزان و معلمان شود که بتوانند در این شرایط حساس از آموزش جا نماند و به تحصیل به صورت مجازی پرداخته شود

برای دانش آموزان کلاس پنجم تمرین های ریاضی قرار داده ایم همراه با نکات مهم فصل ها با آموزش مختصر و مفید

سوالات ریاضی کلاس پنجم ابتدایی

بیشتر ببینید: نمونه سوالات آموزشی درس هدیه ششم 

        

گام به گام ریاضی پنجم ابتدایی

          

برای آموزش مبحث کسرها می‎توانیم از یک قطعه کاغد رنگی مربع شکل استفاده کینم.
یک کا‎غذ را ابتدا از قسمت قطر تا می‎زنیم و باز می‎کنیم، دوباره از قطر دیگر تا می‎زنیم و دوباره باز می‎کنیم . برای بار سوم از طول تا می‎زنیم و باز می‎کنیم و سپس از طول دیگر تا می‎زنیم و باز می‎کنیم. در واقع مربع را طوری تا می‎زنیم که چهار محور تقارنش دیده شود. سپس طوری تا می‎زنیم که به شکل مربع کوچک درآید.

دو طرف این مربع را تا می‎زنیم که بصورت مثلث جمع شود و بازش می‎کنیم و دولا می‎کنیم، دوباره تا می‎زنیم و باز می‎کنیم که به شکل چهار تا مثلث درآید. می‎توانیم این چهار مثلث را برگردانیم . مثلاً یکی از این مثلث‎ها را برگردانیم و از دانش‎آموز می‎پرسیم چه قسمت از شکل رنگی است؟ او پاسخ می‎دهد یک قسمت و باز سؤال می‎کنیم چند تا مثلث داریم ؟

به مثال بالا دقت کنید

دسته بندی کسرها

ریاضیات پنجم گام به گام ریاضی پنجم ریاضی پنجم

آموزش ضرب کسرها

آموزش ریاضی پنجم                 

     

تقسیم کسر ها

 ت

تقسیم کسر بر عدد

   

تقسیم عدد بر کسر

 

محاسبه ریاضی

نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *