چگونه صبح ها پر از انگیزه و انرژی مثبت باشیم؟

چگونه صبح ها پر از انگیزه و انرژی مثبت باشیم؟

همه ما انسان ها برای تجربه یک زندگی موفق و تحقق اهداف شغلی، مالی و شخصی خود نیاز به انگیزه و انرژی کافی در طول روز به خصوص هنگام صبح داریم.

داشتن روحیه و حال و هوای خوب در صبح به قدری از اهمیت برخوردار است که بسیاری از افراد سعی می کنند با روش های مختلف از جمله خواندن مقالات و متن انگیزشی راز افزایش انرژی صبحگاهی و آغاز یک روز خوب، آرام و بی استرس را پیدا کنند.

چیزی که مسلم است این است که  آن چه صبح ها برای شما اتفاق می افتد و کارهایی که اول صبح انجام می دهید تاثیر مستقیم روی باقی مانده روز شما دارد، به عنوان مثال اگر صبح شلوغ و استرس زایی داشته باشید احتمالا بقیه روزتان نیز آشفته خواهد بود و بالعکس.

چگونه صبح ها پر از انگیزه و انرژی مثبت باشیم؟

خوشبختانه با برخی اقدامات و تغییرات ساده می توانید این نظم و آرامش و حفظ انگیزه اول صبح را به زندگی خود هدیه دهید، از جمله:

صبحانه و ناهار خود را از شب قبل آماده کنید

صبح بسیاری از خانم ها با فکر کردن درباره آماده سازی صبحانه و ناهار خانواده و احیانا حیوان خانگی شان آغاز می شود و همین مسئله باعث شده خانم های شاغل قبل از خارج شدن از منزل کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشند.

این در حالی است که با تهیه صبحانه و ناهار از شب قبل می توان این مشغله صبحگاهی را تا حد زیادی بر طرف کرد. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای خود را برداشته و به سر کار بروید.

به علاوه از حذف کردن صبحانه در مواقعی که عجله دارید و یا خوردن فست فودهای نا سالم برای ناهار اجتناب می شود.

سطح انرژی خود را با تغذیه سالم بالا نگه دارید

طبیعی است که انرژی که از شام شب قبل به دست آورده اید تا صبح کاهش می یابد، در حالی که مصرف یک صبحانه با فیبر بالا قند خون را تثبیت کرده و به افزایش انرژی و تمرکز کمک می کند.

طبیعی است برای حفظ انگیزه نه تنها در صبح بلکه در تمام طول روز به انرژی نیاز دارید اما توصیه می شود از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند دونات هنگام صبح اجتناب کنید زیرا باعث نوسانات شدید قند خون می شود.

شام سالم بخورید

بدن شما هنگام خواب از غذای مصرفی در وعده شام به عنوان سوخت استفاده می کند و در صورتی که این غذا سالم و مغذی باشد، هنگام صبح انرژی و انگیزه بیشتری خواهید داشت.

توجه داشته باشید بدن انرژی زیادی برای هضم غذا مصرف می کند و خوردن یک وعده غذایی سنگین نزدیک زمان خواب باعث مشکلات خواب می شود.

بنابراین 2 یا 3 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و از مصرف غذاهای شیرین و یا چرب خودداری کنید زیرا باعث افزایش قند خون، سوزش سر دل و مشکلات خواب می شوند.

وسایل الکترونیکی را قبل از خواب خاموش کنید

کار کردن با تبلت، گوشی های هوشمند، رایانه و تلویزیون همگی موجب فعال سازی مغز شده و باعث می شود مغز به جای آرام شدن مدام مشغول فکر کردن باشد.

فعال بودن مغز مشکلات بی خوابی به همراه دارد که به نوبه خود باعث کاهش انگیزه و انرژی صبحگاهی می شود. بنابراین توصیه می شود همه وسایل الکترونیکی را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

از چرت زدن بعد از خاموش کردن زنگ ساعت خودداری کنید

در صورتی که برای بیدار شدن از خواب ساعت کوک می کنید، اولین واکنش غریزی بدن تان با شنیدن صدای زنگ ساعت این است که به خواب ادامه دهد اما اگر بعد از خاموش کردن زنگ دوباره بخوابید با زنگ زدن ساعت عصبانی تر می شوید زیرا چرخه خواب جدید شما مجددا قطع می شود.

بنابراین توصیه می شود همیشه اولین بار که زنگ ساعت به صدا درمی آید از خواب بیدار شده تا در طول روز هوشیارتر و با انگیزه تر باشید.

همچنین برای این که راحت تر از خواب بیدار شوید بهتر است پرده های اتاق تان را تا حدی کنار بزنید تا نور خورشید به صورت شما بتابد و ساعت خود را 10 تا 15 دقیقه زودتر از زمان مورد نظر کوک کنید تا صبح خود را با آرامش بیشتری شروع کنید.

توصیه می شود هر شب حتی تعطیلات آخر هفته یا روزهای تعطیل سر ساعت مشخص بخوابید و از خواب بیدار شوید تا از الگوی خواب سالم تری برخوردار باشید.

فرایند لباس پوشیدن را ساده تر کنید

همیشه 2 یا 3 دست لباس آماده در کمد خود داشته باشید، به عنوان مثال پیراهن، شلوار، کمربند و کفش خود را آماده کنید تا صبح ها از صرف زمان اضافی برای انتخاب لباس جلوگیری شود.

به آب رسانی بدن خود توجه کنید

صبح ها که از خواب بیدار می شوید بدن تان دچار کم آبی است زیرا در طول خواب ناشتا بوده اید. بنابراین سعی کنید همراه با صبحانه خود یک فنجان آب بنوشید، این کار سلول های مغز را بیدار کرده و احساس هوشیاری و انگیزه بیشتر در شما ایجاد می کند.

همچنین توصیه می شود از مصرف بیش از حد کافئین هنگام صبح اجتناب کنید، اگرچه 1 یا 2 فنجان قهوه یا چای به هوشیارتر شدن کمک می کند اما زیاده روی در آن موجب پریشانی و کاهش تمرکز می شود.

صبح ها فعالیت بدنی داشته باشید

تمرینات ورزشی شدید اول صبح برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال اگر ورزش صبحگاهی به معنای کاهش ساعات خواب شبانه شما باشد بهتر است در اواخر روز ورزش کنید.

با این حال فعالیت مختصر بدنی هنگام صبح به هوشیاری و افزایش انرژی صبحگاهی کمک می کند.

بنابراین چه بهتر که هنگام انجام امور روزمره خود مانند مسواک زدن یا درست کردن قهوه به موسیقی گوش داده و 2 تا 3 دقیقه برقصید.

همچنین می توانید به مدت 5 دقیقه بیرون از منزل پیاده روی سریع داشته باشید. پیاده روی سریع خون را پمپاژ کرده، مغز را فعال می کند و به افزایش انگیزه و انرژی برای شروع یک روز خوب کمک می کند.

کنار درب منزل خود یک تخته سفید و یک سبد بگذارید

این دو ابزار برای به خاطر سپردن مسائل ضروری و مرتب نگه داشتن آیتم هایی است که هر روز و به طور مکرر به آن ها نیاز دارید.

مثلا کارهایی که باید قبل از خروج از منزل هنگام صبح انجام دهید یادداشت کنید و سوئیچ ماشین، کلید درب منزل، عینک آفتابی و غیره را داخل سبد قرار دهید.

برگرفته از : wikihow

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *