آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

آبله میمون چیست علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون و نحوه سرایت و ابتلا و انتقال بیماری ویروسی آبله میمون را و نحوه درمان و داروهای پیشگیری آن را در این صفحه ببینید.

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

آبله میمون چیست

آبله میمون از خانواده ویروس های آبله است این بیماری پس از کشف آن توسط دانشمندان در سال 1958 در بین میمون های آزمایشگاهی ثبت شد اولین مورد آبله میمون در انسان در سال 1970 تشخیص داده شد.

از آن زمان، بیشتر بیماران در آفریقا رویت میشد کشوری به نام دموکراتیک کنگو سالانه هزاران مورد را گزارش می دهد و نیجریه از سال 2017 بیش از 200 مورد تایید شده و بیش از 500 مورد مشکوک را گزارش کرده است.

چگونه به آبله میمون مبتلا می شوید؟

انسان ها  آبله میمون را از حیوانات، از طریق نیش، خراش، یا تهیه گوشت از شکار وحشی، دریافت میکنند.

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

اما انتقال آن از انسان به انسان می تواند از طریق تبادل قطرات تنفسی بزرگ در طول تماس طولانی مدت چهره به چهره رخ دهد. افراد همچنین می توانند از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن، ضایعاتی که در طول عفونت ایجاد می شوند یا موارد آلوده مانند لباس یا ملافه در معرض تماس قرار گیرند.

نوع آبله میمون که در موارد اخیر در ایالات متحده و اروپا شناسایی شده است تمایل به ایجاد بیماری خفیف تری نسبت به سایر شاخه های رایج ویروس دارد.

بیش از 85 مورد آبله میمون در 11 کشور در سراسر اروپا و آمریکای شمالی و در استرالیا گزارش شده است که یک اتفاق نادر برای یک ویروس عمدتاً محدود به مرکز و غرب آفریقا است.

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

شناسایی در اروپا

از روز جمعه، فرانسه، آلمان، سوئد و هلند هر کدام یک مورد اخیر را تایید کرده اند، کانادا دو مورد و بلژیک و ایتالیا سه مورد را گزارش کرده اند.

یکی از اساتید اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ میگوید «این مهم ترین شیوع در تاریخ آبله میمون در اروپا است.

✅ همچنین ببینید علائم بیماری آبله میمونی چیست

او گفت آخرین باری که اروپا شیوع آبله میمونی به این بزرگی را مشاهده کرد در سال 2003 بود که ایالات متحده 47 مورد را شناسایی کرد.

آن بیماران با سگ های دشتی آلوده در تماس بودند و هیچ کدام نمردند. اما کارشناسان بیماری دقیقاً نحوه انتشار ویروس در حال حاضر را مشخص نکرده اند.

به نظر می‌رسد آنچه ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم حداقل زیرمجموعه‌ای از مواردی است که هیچ سابقه سفر به یکی از کشورهای آفریقایی که ویروس آبله میمون به طور طبیعی در آن وجود دارد، ندارند و همچنین هیچ گونه تماسی را با کسی گزارش نمی‌کنند. دکتر آگام رائو پژوهشگر پزشکی در بخش پاتوژن‌ها و آسیب‌شناسی با عواقب بالا در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، می‌گوید که آنچه که ما در حال حاضر می‌بینیم غیرعادی است.

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

رائو گفت، اگرچه آبله میمون به راحتی بین مردم سرایت نمی کند، CDC در حال آماده شدن برای موارد اضافی در ایالات متحده است.

او گفت: «ما به مردم می گوییم که این یک مسئله نوظهور است. “برخی از مسائل نوظهور در نهایت خوش خیم می شوند. برخی دیگر تشدید می شوند. به عنوان یک مسئله نوظهور، ما از مردم می خواهیم که در حال حاضر آن را در ذهن خود نگه دارند.”

رائو گفت: “همه گونه‌های ویروسی که ما در بین همه این موارد که در دو هفته گذشته رخ داده‌اند، می‌دانیم کلاد آفریقای غربی است. کلاد آبله میمون در غرب آفریقا بسیار خوش‌خیم‌تر از کلاد حوضه کنگو است.” . “این خبر خوبی است از این جهت که امیدواریم اتفاقات بد زیادی از نظر بالینی برای افرادی که ممکن است آلوده شوند رخ ندهد.”

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 1 درصد از افرادی که به کلاد غرب آفریقا مبتلا می شوند، در مقایسه با 10 درصد افرادی که به کلاد حوضه کنگو مبتلا می شوند، می میرند.

رائو گفت افرادی که به کلاد آفریقای غربی مبتلا می شوند “معمولاً به خوبی بهبود می یابند” و “پس از پایان زندگی به زندگی عادی خود باز می گردند.”

به گزارش ایرنا، راشاتودی به نقل از مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا نوشت: انتظار می رود اروپا در ماه های آینده با موجی از موارد ابتلا به آبله میمون مواجه شود.

✅ همچنین ببینید بیماری هاری چیست علائم بیماری هاری

هانس کلاگ روز جمعه گفت: با وارد شدن به فصل تابستان…. با گردهمای های جمعی، جشن ها و مهمانی ها، نگران این هستم که سرایت این ویروس سرعت گیرد.

وی افزود: تعداد مبتلایان ممکن است افزایش یابد زیرا موارد شناسایی شده در بین افرادی است که علائم این بیماری را نمی دانند.

آبله میمون چیست نحوه ابتلا و علائم و نشانه های ویروس بیماری آبله میمون

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا افزود: گسترش فعلی ویروس در غرب اروپا «غیر عادی» است زیرا قبلاً بیشتر به آفریقای مرکزی و غربی محدود می شد.

ده‌ها مورد آبله میمون؛ بیماری که جوش‌های مشخصی را روی پوست به جا می‌گذارد اما به ندرت می تواند منجر به مرگ شود، در آمریکا، کانادا و استرالیا و همچنین در بریتانیا، فرانسه، پرتغال، سوئد و سایر کشورهای اروپایی شناسایی شده است.

✅ همچنین ببینید علائم بیماری نیش آئدس

روز جمعه مقامات بهداشتی فرانسه، بلژیک و آلمان درباره اولین مورد ابتلا در کشورشان گزارش دادند. در بلژیک ابتلای سه مورد گزارش شده که به برگزاری جشن هایی درد شهر آنتورپ ربط داشته است.

همان روز یک مورد ابتلا در سرزمین های اشغالی شناسایی شد. فرد مبتلا مردی بود که از یک مکان پرازدحام در غرب اروپا وارد این اراضی شده بود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *