امیر رحیم پور کیست؟ بیوگرافی و حکم اعدام امیر رحیم پور جاسوس

امیر رحیم پور کیست؟ بیوگرافی و حکم اعدام امیر رحیم پور جاسوس

امیر رحیم پور کیست؟ بیوگرافی و حکم اعدام امیر رحیم پور جاسوس سازمان سیا را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

امیر رحیم پور کیست؟ بیوگرافی

او یکی از افرادی که بوده که در سازمان انرژی هسته ای فعالیت داشته بود ولی به این سازمان خیانت کرده و اطلاعات محمانه را در اختیار سازمان جاسوسی سیا امریکا میداده است و در قبال ارائه این اطلاعات مبلغ بسیار بالایی را به عنوان پاداش دریافت میکرده است.

امیر رحیم پور کیست؟ بیوگرافی و حکم اعدام امیر رحیم پور جاسوس

امیر رحیم پور در رشته برق قدرت تحصیل کرده است و مدتی در سازمان انرژی اتمی به عنوان مهندس فعالیت میکرده است و اطلاعات محرمانه را برای سازمان سیا ارسال میکرده که توسط وزارت اطلاعات شناسایی و لو میرود و سپس دستگیر شده و راهی زندان میشود.

او چند سالی است که در زندان بوده و مراحل دادگاهش برگزار شد .

حکم اعدام امیر رحیم پور جاسوس سازمان سیا

در روز 15 بهمن 1398 اسماعیلی سخنگوی قوه قضایی با اعلام اینکه حکم دادگاه این مجرم اعدام صادر شده و پرونده برای ددیوان عالی کشور فرستاده شده است در نهایت دیوا عالی کشور نیز حکم اعدام او را تایید کرده است و به زودی اعدام خواهد شد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: به زودی سزای اعمال خود را خواهد دید و حامیان و پشتیبانان او مطلع خواهد شد نظام با دشمن به ویژه خارجی آن اهل تعارف و مسامحه نیست و منطق ما در برابر آنها منطق اقتدار صلابت و پاسخ محکم به دشمنی آنها هست.

وی افزود: در همین روزها نیز دو نفر از جاسوس‌های سازمان سیا که در قالب خیریه فعالیت می‌کردند به جرم جاسوسی به 10 سال حبس و به جرم اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال حبس محکوم شدند که چون رای آنها قطعی نشده است اسامی آنها اعلام نمی‌شود.

همچنین ببینید: جلال حاجی زوار کیست؟

حالا خبر اعدام این جاسوس آمریکایی در رسانه های بیگانه و خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.

هنوز درباره اینکه چه زمانی قرار است که او اعدام شود خبری منتشر نشده است.

تصویر این صفحه تزئینی است

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *