بیوگرافی الهام اخوان بازیگر و همسرش + عکس و اینستاگرام و سوابق

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر و همسرش + عکس و اینستاگرام و سوابق

الهام اخوان بازیگر جوان و هنرمند کشورمان متولد 9 شهریور 1367 در شهر تهران است. الهام اخوان در سریالهای باخانمان و دودکش 2 و آفتابپرست و فیلم دوزیست بازی کرده است او که در خانواده ای 5 نفره بزرگ شده است. متولد شهر تهران و بزرگ شده شهر اصفهان است. پدر الهام اخوان کارمند بانک و مادرش کارمند مخابرات است. الهام اخوان یک خواهر به نام عطیه و یک بردار به نام امیر دارد. این بازیگر جوان در دوره دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان بهشت آئین اصفهان به تحصیل پرداخت. مادر الهام اخوان در تیر ماه 1402 درگذشت.

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر و همسرش + عکس و اینستاگرام و سوابق

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق هنری الهام اخوان را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

  • نام و نام خانوادگی: الهام اخوان
  • تاریخ تولد: 9 شهریور 1367
  • محل تولد: تهران
  • حرفه: بازیگر
  • تحصیلات: لیسانس تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی
  • شروع فعالیت: 1383
  • همسر: ندارد
  • شهرت: نقش گوهر در سریال باخانمان
  • پیج اینستاگرام: elham.akhavan1

بیوگرافی الهام اخوان

الهام اخوان بازیگر تحصیلکرده و با تجربه سینما و تلویزیون و تئاتر کشورمان بوده که در نهم شهریور ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمده است.

 

او در رشته بازیگری تحصیل کرده و موفق شده لیسانس تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی را اخذ نماید

این بازیگر که در سال ۱۳۹۸، دانش آموخته‌ نمایش و دانشجوی ارشد کارگردانی بود، با فیلم «دوزیست» به سینما معرفی شد. «دوزیست» برای بخش «سودای سیمرغ» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و این فیلم اولین حضور الهام اخوان در جشنواره فیلم فجر بود.

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

او فعالیت هنری خود را به عنوان منشی صحنه آغاز کرد و موفق شد با کسب تجربه در عرصه بازیگری شود

این خانم هنرمند زمانی که نوجوان بود در سال ۱۳۸۳ وارد تئاتر شد و اولین تجربه خود را در بازیگری کسب کرد

در سال ۱۳۹۵ به عنوان منشی صحنه فعالیت خود را ادامه داد اولین تجربه بازیگری او در سال ۱۳۹۸ بوده که در فیلم سینمایی دوزیست بازی کرد فیلمی که توسط برزو نیک نژاد کارگردانی شد

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

خانم الهام اخوان نقش مریم کلفت همسایه را ایفا می‌کرد

فیلم سینمایی دوزیست موفق شد در بخش سودای سیمرغ در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شود و بازی خانم الهام اخوان به خوبی دیده شود

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

همکاری‌ این خانم هنرمند با برزو نیک نژاد همچنان ادامه داشت و این کارگردان را برای سریال باخانمان نیز انتخاب کرد و نقش گوهر را بر عهده او گذاشت سریالی که در ۳۰ قسمت از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفته است

سریال «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی از چهارشنبه در شبکه سوم سیما آغاز می‌شود. حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، مارال فرجاد، امیر حسین طاهری، امیر کاظمی، فرزانه سهیلی، امیر آتشانی، مریم سلطانی، مه روز ناصر شریف، مهناز کرباسچیان، نصرت دادرسی، حامد وکیلی، گیتی معینی، سارا عابدی، امیر علی خانی و … (با حضور) سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی و (با هنرمندی) افسانه بایگان و آتیلا پسیانی و (با حضور افتخاری) بهنام تشکر و شقایق دهقان بازیگران این سریال هستند.

از دیکر فعالیت های هنری این خانم هنرمند می توان به همسایه‌ها و پنچری و فوق سری و یادم تورا فراموش اشاره کرد که به عنوان منشی صحنه حضور داشته است.

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

وضعیت تاهل

درباره زندگی شخصی و وضعیت تاهل خانم اخوان در فضای مجازی اطلاعات چندانی وجود ندارد.

پیج اینستاگرام خانم الهام اخوان به آدرس زیر فعال است :

instagram.com/elham.akhavan1

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

بازیگر نقش ( گندم) خانم هماسایی در سریال دودکش 2

الهام اخوان در نقش خانم گماسایی ( گندم ) در سریال دودکش 2 به هنرنمایی پرداخت و با توجه به حضور موفق خود در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی او در کنار دیگر بازیگران نام‌آشنای سینما و تلویزیون در این سریال مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفت

الهام اخوان میگوید چون خودم جزو طرفدارهای دودکش بودم و دودکش یک را بالای پنج بار تماشا کرده بودم، خیلی این سریال را دوست داشتم و البته فکر می کنم آخرین سریالی هم که دیدم دردسرهای عظیم خود آقای نیک نژاد بود که بعد از آن دیگر سریال ندیدم، نقش و طرح را خواندم و بعد به خودم گفتم اگر قرار است در تلویزیون کار کنم پس با یک سریال خوب این کار را انجام بدهم و دیگر ویژگی اینکه آقای نیک نژاد اصولا مدیوم تلویزیون و کمدی را خوب می شناسد. قبل از آن چند پیشنهاد از تلویزیون داشتم که قبول نکردم و باز هم می گویم ترجیح می دهم اگر در تلویزیون کار کنم با برزو نیک نژاد کار کنم.

در تلویزیون ایران شما نمی توانید خیلی ویژگی های خاصی در کمدی برای خانم ها قائل شوید، بعضی مواقع می گویند چرا شبیه فلانی بازی می کنید یا چرا شبیه فلانی هستید که باید بگویم گاهی غیر از لحن و نگاه مظلوم یا خنگ شما چیزی نمی توانید به کاراکتر اضافه کنید، چون هر چه اضافه کنید یا جلف می شود یا غلط می شود که اضافه است، سعی کردم از لحاظ کمدی نسبت به نقش قبلی متفاوت و رئال تر بازی کنم، خیلی نرم تر بازی کنم و سعی کردم خیلی کار را تیپیکال در نیاورم. یک دختر با یک موقعیت کاملا رئال با یک سری ویژگی های کلامی و یک سری نگاه های مبهوت نسبت به اتفاقاتی که می افتد.

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

فیلم شناسی الهام اخوان

فیلم سینمایی :

فیلم دوزیست (1397)

مجموعه تلویزیونی :

سریال باخانمان (1399)

منشی صحنه :

ساخت ایرانی 2 به کارگردانی برزو نیک نژاد

همسایه ها

پنجری

فوق سری

یادم تو را فراموش

الهام اخوان درباره بازی در فیلم (دوزیست) در اینستاگرامش نوشت:

«و من بسیار خرسندم که در 16 سالگی جسارت کردم پا بر صحنه ی تاتر گذاشتم…

و خرسند که شاید خیلی زود نه ولی بالاخره و بالاخره تلاشم به ثمر رسید…

امید که امانت دار خوبی باشم… ممنون از تک تکتون که

همراهم بودین در این مهم سینما همه ی زندگیِ منه»

وی همچنین در چند کار به عنوان منشی صحنه فعال بوده است که میتوان به

ساخت ایرانی 2، همسایه ها، پنجری، فوق سری، یادم تو را فراموش اشاره کرد.

الهام اخوان در سریال باخانمان در نقش گوهر بازی کرده است و بسیار خوب در آن درخشید

وی پس از آن نیز در سریال دودکش 2 به ایفای نقش پرداخته است این سریال از روز

سه شنبه 8 تیرماه سال 1400 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر و همسرش + اینستاگرام و عکس و قد و سن ویکی پدیا

موفقیت

خانم اخوان در مورد این که بالاخره پس از سال ها تلاش توانسته است در این سال به موفقیت برسد احساس خوشحالی و رضایت دارد .

او گفته است بسیار خوشحالم که در رسانه ها من را به عنوان یکی از اهالی سینما میشناسند .

منشی گری

خانم اخوان از سال 1395 به عنوان منشی صحنه فعالیت می کند و در این مدت در آثار زیادی فعالیت داشته است .

بیوگرافی الهام اخوان (بازیگر) و همسرش + اینستاگرام و سوابق

نقش جدی یا کمدی

این هنرمند در پاسخ به این سوال كه با توجه به این‌كه همیشه نقش جدی بازی ‌كرده‌اید، از بازی در یك سریال كمدی نگران نبودید؟ توضیح می‌دهد: راستش روزهای اول نگران بودم، زیرا برای مخاطبان احترام زیادی قائل هستم و برایم مهم است. دلم نمی‌خواهد به گونه‌ای بازی كنم كه مردم دوست نداشته باشند. به همین دلیل نگران بودم، اما همان‌طور كه تاكید كردم، به مرور و با پیشرفت قصه این نگرانی برطرف شد. البته آقای نیك‌نژاد نقش بسیار مهمی داشت و مرتب این اطمینان را می‌داد كه می‌توانم نقشم را درست ایفا كنم.

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر و همسرش + اینستاگرام و عکس و قد و سن ویکی پدیا

وی می‌افزاید: او خیلی خوب راهنمایی می‌كند تا حس‌های‌مان درست باشد. علاوه‌بر آن شنونده پیشنهادهای‌مان است و تعامل بسیار خوبی در صحنه حاكم است. نقش پدر و مادرم را هم در این سریال آقای حسن پورشیرازی و خانم شهره لرستانی بازی می‌كنند.

متعلق به تائتر هستم

من‌ همیشه بخش محجور هنر کشورمان را البته به همراه هنرهای تجسمی که مافیای خودش را دارد متعلق به تئاتر می دانم، اصولا تئاتر در هنرهای نمایشی مثل سینما، تلویزیون و رسانه محجور تر است. همیشه اولین تیر ناحق به بدنه تئاتر می خورد و با این شرایط هم قطعا وقتی بدنه سینما با آن عظمت و گردش مالی که برای مردم دارد آسیب می بیند بزرگترین ضربه به تئاتر می خورد، این یک واقعیت است و ما حدود یک سال و نیم پیش این را پذیرفته ایم که اگر نتوانیم این مساله را ریشه کن کنیم و باور مردم را پرورش بدهیم که چطور می شود در کافی شاپ قهوه خورد اما نمی شود با ماسک تئاتر دید پس منتظر این اتفاق باشیم.

بازی در سریال آفتاب پرست

الهام اخوان زمانی که در سریال باخانمان در نقش گوهر ظاهر شد چهره شناخته شده ای نبود اما حالا که در سریال آفتاب پرست در کنار پژمان جمشیدی در نقش مژگان بازی می کند، کمدینی مطرح و سرشناس است که می توان به او لقب ستاره داد.

الهام اخوان قبل از اینکه بازیگری در مقابل دوربین را شروع کند، کوله باری از تجربه برای خودش فراهم کرده بود. تحصیل در رشته نمایش، کار به عنوان منشی صحنه و همچنین تجربه بازی های خوب در تئاتر راه او را برای بازیگری در سینما و تلوزیون هموارتر کرد تا اینکه بالاخره در سال 1398 بروز نیک نژاد او را برای بازی در فیلم دوزیست انتخاب کرد.

نخستین کار اخوان در سینما تجربه ای فوق العاده بود. او علاوه بر اینکه با کارگردانی کاربلد و مطرح کار می کرد، همکاران چهره ای نیز داشت. جواد عزتی، هادی حجازی فر و پژمان جمشیدی بازیگران دیگر این فیلم بودند.

او درباره بازی در فیلم دوزیست نوشت: من بسیار خرسندم که در ۱۶ سالگی جسارت کردم پا بر صحنه تاتر گذاشتم و خرسند که شاید خیلی زود نه ولی بالاخره و بالاخره تلاشم به ثمر رسید. امید که امانتدار خوبی باشم…

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. من جونم برای مجید نوروزی در می‌ره من خیلی عاشقشم تو حق نداری با هاش عکس های صمیمی بگیری
    منم که بازیگر بشم همینو رو در رو بهت میگم فقط منتظرم باش آشغال🔞

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *