بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

حامد نیک پی آهنگساز و خواننده متولد 20 مهر 1356 در تهران بوده اما مقیم آمریکا ست.آلبوم‌های “گذر تنها” و “آسوده” و “دیوانه تر” از آلبم های موسیقی او به شمار می آیند در ادامه به بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان او سوابق او میپردازیم.

بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

بیوگرافی حامد نیک پی

حامد نیک پی آهنگسا و خواننده در سبک تلفیقی میباشد او سالهاست در عرصه خوانندگی و نوازندگی و آهنگسازی فعالیت میکند.

او در موسیقی فیلم مهمان مامان نوازندگی عود را بر عهده داشته‌است.

حامد نیک پی در حل حاضر در آمریکا زندگی میکند و به تدریس موسیقی سنتی میپردازد و شاگردان زیادی دارد که توانسته اند این روزها به عنوان نوازنده برای خواننده های مختلف آهنگسازی و یا نوازندگی کنند.

بیوگرافی حامد نیک پی و مادرش و پدرش عکس

از کودکی تا موسیقی

حامد نیک پی میگوید زمانی که مادرم نزد استاد نصرالله پور ناصح به یاد گیری آواز در مکتب استاد عبدالله دوامی مشغول بود، من هم شروع به یاد گیری آواز کردم. در واقع مادرم اولین معلم و مشوق اصلی من بود.

خواندن را از سن 8 سالگی با تصنیف هاو ردیف های پایه ای و ساده شده ی ایرانی شروع کردم. بعد نزد استاد زید الله طلوعی تار و سه تار یاد گرفتم و از محضر استاد هوشنگ ظریف برای یادگیری تار استفاده کردم. بعد با عود و تنبور آشنا شدم و نواختن آنها را آموزش دیدم. تا اواخر دوران دبیرستان بیشتر روی نوازندگی کار می کردم. از حدود سن 17-18 سالگی روی خوانندگی تمرکز بیشتری کردم. از محضر اساتیدی چون مظفر شفیعی و حسام الدین سراج استفاده کردم، البته در مورد استاد سراج بیشتر می توانم بگویم در کارگاه های آموزشی کوتاه مدت ایشان بودم.

بیوگرافی حامد نیک پی مجری و خواننده و آهنگساز از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

خواننده آلبوم «رومی 1» بعد از آن استقبال کم نظیر از این اثر و پدرام درخشانی، از کشور خارج شود و تنها به آموزش آواز بپردازد. او کنسرت های زیادی را در آمریکا و اروپا روی صحنه برده است.

همچنین ببینید:

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده

بیوگرافی حامد زمانی خواننده

بیوگرافی پرواز همای خواننده

حامد نیک پی در آلبوم “رومی ۱” با پدرام درخشانی همکاری کرده و به عنوان خواننده در آن اثر حضور داشته است. حامد نیک پی فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه سوره است. او اولین حضورش با گروه رومی بود و در کنسرت‌های این گروه حضور داشت. همچنین با گروه «مسعود حبیبی» به هند سفر کرد و در جشنواره «جهان خسرو» خواند.

بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

دانشگاه

سال 77 بود. بعد، سال 78 که وارد دانشگاه شدم، در آنجا با اساتیدی مانند فرخ مظهری، عطاءالله جنکوک، داریوش پیرنیاکان و حمید سکوتی کار کردم. در همین حین بود که همکاری ام را با گروه موسیقی “رومی” به سرپرستی پدرام درخشانی، که یک گروه موسیقی تلفیقی بود و موزیسین های خوب سنتی، جاز و راکی با آن همکاری می کردند شروع کردم. در کنار آن، گروه موسیقی صوفی “دالاهو” به سرپرستی مسعود حبیبی بود که اساتیدی مثل حسن ناهید،نوازنده ی نی، شادروان شهریار فریوسفی،تار نواز، کوروش بابایی، نوازنده ی کمانچه برایشان ساز می زدند.

بیوگرافی حامد نیک پی +سرنوشت و عکس

 به عنوان خواننده و آهنگساز با آنها همکاری می کردم. آقای ناصر خراسانی که مدیر برنامه هم بود و آقای مسعود حبیبی آهنگساز، هر دو  دف می نواختند. این ها همزمان بود با دوران تحصیلم در دانشگاه. از همین موقع بود که گوش موسیقی و ذهنیت من آرام آرام روی آواز تلفیقی و آواز مدرن متمرکز می شد. مدام به این فکر می کردم که چطور می شود گام های غربی و رنگ های مختلف موسیقی، موسیقی ما را همراهی کنند بدون اینکه به آن ضربه بزنند. متاسفانه آنچه من در اکثر تجربه ها دیده ام این است که معمولا رنگ صدای موسیقی ایرانی در خدمت موسیقی غیر ایرانی بوده. ما باید کاری می کردیم که نقش اول این سناریو را موسیقی ما بازی کند و دیگران برای طراحی فضای اطراف آن کمک کنند.

در سفرهایم به هند و اروپا، با موزیسین ها و خواننده های غیر ایرانی برخورد داشتم و از هر یک چیزی آموختم. این ها همه در ذهن من می ماند و من در آینده از آن ها استفاده می کردم. در نهایت وقتی به پایان دوره ی دانشگاه نزدیک می شدم، با این گروه ها در اروپا و آسیای میانه کنسرت های مختلفی داده بودم.

بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

حضور حرفه ای در کنسرت ها

اولین حضورش با گروه رومی بود و در کنسرت‌ های این گروه حضور داشت. همچنین با گروه مسعود حبیبی به هند سفر کرد و در جشنواره‌ جهان خسرو خواند او هم‌ اکنون در آمریکا به سر می‌ برد و در زمینه‌ تدریس موسیقی سنتی مشغول به کار است هر از گاهی در کنسرت‌ هایی می‌ خواند و می‌ نوازد.

دغدغه های حامد نیک پی

حامد نیک پی در یکی از گفتگوهای خود با یکی از رسانه های ایرانی خارج از کشور درباره دغدغه های این روزهایش گفته: «بعضی وقت ها در آهنگ هایی که به صورت تصنیف نوشته می شود، تکنیک هایی بوده که فی البداهه اتفاق افتاده. من بعدا روی آنها فکر کرده ام و سروسامانی به آنها داده ام. سعی کرده ام منسجم تر در آن آهنگ استفاده کنم. یک بار با شعر زنده یاد مشیری، یک بار با صدای پای آب سهراب سپهری… بوده که مثلا با دو تحریر مختلف اجرا کرده ام.»

ازدواج حامد نیک‌ پی

اواخر مرداد ماه ۹۶ خبر ازدواج وی با انتشار فیلم عروسی اش رسانه ای شد.

بیوگرافی حامد نیک پی و همسرش و فرزندان از تهران تا آمریکا +سرنوشت و عکس

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *