بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازگر و همسرش ساناز بیان و فرزندان +عکس

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازیگر و همسرش ساناز بیان و فرزندان +عکس

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ متولد 2 خرداد سال 1351 در شهر تهران است،  پدر او اهل گلپایگان و مادرش هم گلپایگانی بوده است. آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی است همسر حمیدرضا آذرنگ ساناز بیان است و صاحب یک فرزند پسر به نام بامداد هستند .

خانم بیان نویسنده و کارگردان تئاتر میباشد. در ادامه بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش ساناز بیان و فرزندان و عکس های شخصی بازیگر سریال آرماندو در نقش آرمان را مشاهده بفرمائید.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازگر و همسرش ساناز بیان و فرزندان +عکس

  • نام اصلی : حمیدرضا آذرنگ
  • تاریخ تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱
  • محل تولد: تهران
  • حرفه: شاعر، بازیگر، نویسنده و کارگردان
  • تحصیلات: لیسانس تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی
  • شروع فعالیت: 1378
  • همسر: ساناز بیان (کارگردان)
  • فرزندان : هیراد و بامداد

زندگی شخصی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

حمیدرضا آذرنگ بازیگر ایرانی ، نمایشنامه نویس و کارگردان تاتر در سال ۱۳۵۱ در گلپایگان به دنیا آمده و پدر و مادرش هر دو گلپایگانی می باشند. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی می باشد.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

حمیدرضا آذرنگ کیست

آذرنگ یکی رکورداران جوایز جشنواره های سینمایی بوده که تاکنون چندین جایزه از جشنواره فیلم فجر خانه سینما و جشنواره تئاتر فجر برای فعالیت نمایشنامه نویسی و بازیگری و همچنین کارگردانی کسب کرده است

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

بازیگر نقش آرمان در آرماندو

آذرنگ علاوه بر جایزه بازیگری که از جشن خانه سینما دریافت کرده برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در حوزه نمایشنامه نویسی و بازی در تاتر به دست آورده است.

در مجامع بین المللی نیز از جشنواره های خارجی نیز جوایزی را در حوزه تئاتر از آن خود کرده است.
حمیدرضا یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تاتر می باشد.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازیگر

آذرنگ اصالت گلپایگانی داشته و حضور در برنامه خندوانه در سال ۹۵ اظهار داشت زمانی که یک سالم بود به خوزستان رفته و از یک سالگی تا هیجده سالگی در اندیمشک بزرگ شدم .

دوران خدمت و سربازی من در سومار سپری شد و بر این عقیده هستم که قالب و روحیاتم
در جنوب رشد کرده است.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

عکس شخصی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

از جمله آثار وی در نویسندگی و کارگردانی تاتر می‌توان به خیال روی خطوط موازی ، آخرین مروارید ، روزی روزگاری آبادان، خنکای ختم خاطره و چندین آثار زیادی…اشاره کرد وی درباره بازی در لهجه های مختلف در فیلم ها و سریال ها گفت : من در تئاتر با گویش های مختلف بازی کرده و اکنون توانایی بازی با انواع گویش ها و لهجه ها را دارم.

 

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازیگر

آثار سینمایی و سریال

در عرصه بازیگری در فیلم و سریال نیز می توان به جدیدترین فیلم وی که با الناز شاکردوست همبازی بوده به دو طبقه روی پیلوت اشاره کرده و همچنین تنگه ابوقریب و آبا جان ، آذر ، بیست و یک روز بعد ، دعوتنامه ، سمفونی تولد ؛ قاتل اهلی ، آبجی ، گیتا ، آااادت نمی‌کنیم و …..همچنین در سریال های جاده قدیم ، سریال یلدا ، در مسیر زاینده رود و جدیدترین بازی وی در سریال آرماندو در نقش آزمان می باشد که در تابستان ۹۷ به نمایش درآمده است.

هنرمند ایرانی در چند سریال نمایش خانگی نیز بازی کرده که می‌توان به دندون طلا و شاهگوش اشاره کرد.

ازدواج و عکس همسر حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ متاهل بوده و ازدواج کرده است.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

ساناز بیان همسر حمیدرضا آذرنگ

اسم همسرش ساناز بیان است و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های بامداد و هیراد می باشد.

اینستاگرام حمیدرضا آذرنگ

پیج شخصی وی با نام وی فعال می باشد.

همچنین ببینید بیوگرافی ستاره حسینی بازیگر و همسرش

علاقه به همه لهجه ها

من به تمام لهجه‌ها و گویش‌ها علاقه‌مند هستم. مشاوری در کار نیست و فقط تمرین در صحنه انجام داده‌ام. زبان باید آن‌قدر پرورش پیدا کند که هر لهجه‌ای را در کمترین زمان برای خود کند‌. ذهن آدمی باید آن‌قدر پویا باشد که بتواند نه‌تنها لهجه بلکه زبان‌های مختلف را ادا کند. بازیگر باید این کار را انجام دهد و اصلا چیزی پیچیده نیست. من با لهجه‌های لری، کردی، جنوبی، دزفولی، مشهدی و شاهرودی صحبت کرده‌ام. خاطرم هست در نمایش کسوف ایوب آقاخانی قرار بود نقش یک مرد افغان را بازی کنم که با ۲هفته تمرین این کار صورت گرفت. جالب اینجا بود که خود افغان‌ها که این کار را تماشا کرده بودند از عوامل تولید پرسیده بودند این هموطن ما را از کجا پیدا کرده‌اید؟

حمید آذرنگ استاد نقش های مکمل

من هنر سینما، تلویزیون و تئاتر را کار فردی نمی‌دانم زیرا یک کارگروهی است. به‌نظر من کاری موفق است که نتوانیم فقط یک گزینه مثلا بازیگر نقش اول، نقش دوم، نویسنده یا کارگردان را برجسته کنیم. کلیت کار باید ما را متقاعد کند که اثر دلچسبی است. البته ناگفته نماند من اصلا این تعبیر نقش مکمل یا نقش دوم را قبول ندارم و حس می‌کنم باور غلطی است که در ذهن ساخته‌ایم. یک فیلم یا نمایش درامی دارد که شخصیت هدف را تعریف می‌کند و در کنارش انسان‌های دیگر هم بازی می‌کنند. چرا قرار است فقط یک نفر مکمل نقش اول باشد؟ به‌نظر من حتی کسی که کمترین نقش را داشته و مثلا سلامی داده و عبور کرده هم یک نقش است.

همچنین ببینید بیوگرافی مرجانه گلچین بازیگر و همسرش

دستمزدها

من درباره دستمزد همکاران نظر نمی‌دهم. در جامعه ما هیچ‌چیزی ثبات و قیمت مشخصی ندارد. وقتی ثبات نیست نمی‌شود در‌این‌باره صحبت کرد. البته نمی‌شود فراموش کنیم که گیشه‌محور شده‌ایم. به جایی رسیده‌ایم که فقط اسم بازیگر فیلم برای ما مهم است نه اسم نویسنده و کارگردان که ابتدا به ساکن هر اتفاق هنری است. در دهه ۶۰ ما وقتی می‌خواستیم فیلمی را برای تماشا انتخاب کنیم اول نگاه می‌کردیم ببینیم نویسنده فیلم کیست؟ کارگردان کار کیست؟ اسم کارگردان‌هایی چون تقوایی، عیاری، بیضایی ، کیارستمی و… گزینه ما برای انتخاب فیلم بود. الان همه اینها رفته کنار و همه‌‌چیز به اسم چند بازیگر محدود شده است.

عکس همسر حمیدرضا آذرنگ

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

موسیقی را خیلی دوست دارم

خیلی دوست دارم. اصلا من عاشق موسیقی‌ام و چقدر ناراحتم که چرا ذره‌ای استعداد موسیقی در من نیست. انتزاع در موسیقی بیداد می‌کند و آدم را به هرجای هستی حتی آسمان مسافر می‌کند؛ بدون اینکه شما سوار بر مرکبی شوی.

در میان موسیقی سنتی صدای همایون شجریان، علیرضا قربانی و سالارعقیلی را دوست دارم. خود سلطان آواز استاد محمدرضا شجریان که یگانه است. در میان خواننده‌های پاپ هم خیلی از دوستان را می‌پسندم حجت اشرف‌زاده و پرواز همای را دوست دارم. از بحث صدا که بگذریم، حال خود موسیقی و از همه مهم‌تر ترانه یک موسیقی برای من مهم است. وقتی موسیقی بی‌کلام گوش می‌دهم موسیقی در من جریان پیدا می‌کند. وقتی هم که ترانه گوش می‌دهم فهم آن چیزی که گفته می‌شود برای من خیلی مهم است. ترانه گاهی لذت یک موسیقی را یا هزارچندان می‌کند و گاهی تمام لذت آن را از بین می‌برد.

همچنین ببینید:

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازیگرو همسرش

بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی بازیگر

بیوگرافی بیژن بنفشه خواه بازیگر

بیوگرافی کاظم نوربخش بازیگر و همسرش

بیوگرافی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی

گاهی یک چیزهایی می‌نویسم. خیلی سخت است که آدم خودش را شاعر بداند. از دوره راهنمایی ادبیات برای من خیلی مهم شد و سال‌ها انشا برای من از بهترین درس‌ها بود. سال‌هایی که فیزیک و ریاضی برای همه مهم شده بود من محو درس‌های ادبیات و هنر بودم. از همان سال‌ها چیزهایی را می‌نوشتم و علاقه خاصی به شاملو دارم.

صحبت‌هایی شده که با صدای یک دوست و خواننده نازنینی غزل‌های کم‌وزن و کوتاه ما خوانده شود تا شاید صدای وزین آن دوست ما باعث شود این غزل‌ها به دل بنشیند.

حمیدرضا آذرنگ و همسرش بازیگر سریال مستوران

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ و همسرش

سفر را دوست دارم

سفر را دوست دارم، چه کنم که بسته پایم! حرفه ما امکان برنامه‌ریزی را حتی برای آینده نزدیک از آدم می‌گیرد. وقتی قراردادی برای فیلمی می‌بندی همش دلهره داری که با برنامه کاری تداخل داشته باشد. گاهی شده که به ما گفته‌اند شما ۳روز بازی نداری و می‌توانی سفر بروی. یکباره در میانه سفر تماس می‌گیرند که برنامه عوض شده و باید برگردی.

همچنین ببینید:

بیوگرافی علی صالحی بازیگر و همسرش

بیوگرافی ندا قاسمی بازیگر نقش شیرین در سریال نون

بیوگرافی صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون خ

بیوگرافی نسرین مرادی بازیگر و همسرش

بیوگرافی پاشا جمالی بازیگر و همسرش

به بهترین جای ایران هم سفر کنی اما حالت خوب نباشد آن سفر، سفر خوبی نیست. ولی عرق و تعصبی که من به جنوب ایران دارم که محصول زیست من هست یک چیز دیگری است. در شرایط سخت جنگ و تبعات بعد از جنگ خوزستان بودم و سختی‌های زیادی کنار مردم شهرم تجربه کردم. گلپایگان را هم که زادگاه پدرم بود و همواره به آنجا می‌رفتیم دوست دارم. کرمانشاه هم همینطور. بدون آنکه در این اقلیم زندگی کرده باشم محبت زیادی از هموطنان کرمانشاهی به سمت من می‌آید که احساس می‌کنم آنجا سرزمین من است. من در سریال «یلدا» با لهجه شاهرودی صحبت کردم و آ‌ن‌قدر شاهرودی‌های عزیز به من محبت کردند که احساس می‌کنم پاره‌ای از من در شاهرود است. مشهد هم همینطور. گرچه شعار شده است اما از ته دل می‌گویم که همه جای ایران سرای من است.

حمید آذرنگ بازیگر سریال آفتاب پرست

بازیگر نقش منوچهر در سریال آفتاب پرست یکی از هنرپیشه های مطرح عرصه تئاتر سینما و تلویزیون می باشد که به جز بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت داشته و با همسر کارگردانش زندگی عاشقانه و بی حاشیه ای دارند.

سریال آفتاب‌پرست، داستان دو رفیق خفت‌گیر به نام‌های جمال و منوچ است که عشق لاتی و سطح یک شدن در خفت‌گیری را دارند اما از بی عرضه‌گی و بدشانسی گیر پلیس می‌افتند و به زندان می‌روند. جمال در زندان به همه می‌گوید که در سطح یک فقط پورشه‌سوار خفت کرده‌اند و به همین خاطر به جمال پورشه معروف می‌شود و…

بازیگر نقش خلیل در نون خ

حمیدرضا آذرنگ در سریال نون خ نقش خلیل را بر عهده داشت که توانست در این نقش عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و مورد توجه مردم قرار گرفت.

تاکنون سه فصل از مجموعه «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ 1» نوروز 98 از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز نیز سال 1399 پخش شد و «نون خ 3» نوروز 1400 از شبکه اول روی آنتن رفت.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *