بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس دختران و خانواده
حمید لولایی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 3 دی 1334 در تهران است

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس دختران

بیوگرافی حمید لولایی و همسرش

حمید لولایی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 3 دی 1334 در تهران است و 67 سال سن دارد او اصالتا اهل بندر کیاشهر در رشت میباشد دارای 5 خواهر و 5 برادر بوده و 2 فرزند به نام های مریم و سارا دارد.

حمید لولایی با نقش خشایار مستوفی درسریال زیر آسیمان شهر به شهرت دست یافت و بعد از آن به عنوان ستاره کمدی ایران شناخته میشد

  • نام : حمید لولایی
  • زمینه فعالیت: سینما، تلویزیون، تئاتر
  • تاریخ تولد: ۳ دی ۱۳۳۴
  • محل تولد: تهران
  • اصالتا: بندر کیاشهر رشت
  • پیشه: هنرپیشه
  • سال‌های فعالیت: ۱۳۵۸ تا کنون
  • شهرت: نقش خشایار مستوفی در زیر آسمان شهر
  • وضعیت تاهل: ازدواج در سال 1369
  • فرزندان: سارا و مریم
  • جوایز: سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر برای فیلم چند میگیری گریه کنی

حمید لولایی بازیگر با سابقه و توانمند سینما و تلویزیون و تئاتر کشورمان بوده که آثار بسیار مهمی در کارنامه خود دارد.

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس دختران و خانواده

حمید لولایی کیست و اهل کجاست

او متولد ۳ دی ماه ۱۳۳۴ در شهر تهران می باشد او در سال های فعالیت خود در دنیای بازیگری توانسته نقش های ماندگاری را بازی کند کاراکتر هایی همچون خشایار مستوفی در سریال زیر آسمان شهر به آقا ماشالله در سریال خانه به دوش از مهم‌ترین کارهای هنری او به شمار می آید

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش + عکس جوانی حمید لولایی

شروع بازیگری

حمید لولایی بازیگری را در سال ۱۳۵۸ و بعد از انقلاب آغاز کرد در سال هایی که بسیاری از ستاره های سینمای ایران همچون بهروز وثوقی و محمد علی فردین و ناصر ملک مطیعی ممنوع کار شده بودند فضای لازم برای فرزندان حمید لولایی مهیا شد و توانست اولین تجربه هنری خود را در تئاتر با نمایش سبزه دوست بچه ها به کارگردانی رضا ژیان کسب کند در سال ۱۳۵۹ در نمایش بچه ها و خمره سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث دومین تجربه هنری خود را در تئاتر کسب کرد اولین تجربه حمید لولایی در تلویزیون سریال فراموش‌خانه بود که در این سریال توانست اولین تجربه حرفه‌ای خود را در تلویزیون به دست آورد

همچنین ببینید بیوگرافی مریم امیرجلالی + عکس دختر و نوه های خارجیش

شهرت حمید لولایی

اوج شهرت حمید لولایی برای بازی در سریال زیر آسمان شهر و با کاراکتر خشایار مستوفی بود که توانست با این سریال به محبوبیت زیادی در بین مردم دست پیدا کند سریال زیر آسمان شهر در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی مهران غفوریان تولید شد و به دلیل استقبال گسترده مردم از این سریال در سه فصل تولید گردید

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان+ عکس دختران حمید لولایی

در سال ۱۳۸۳ سریال خانه به دوش یکی دیگر از کارهای موفق حمید لولایی بود که توانست محبوبیت خود را در تلویزیون تصمیم کند این سریال توسط رضا عطاران کارگردانی شد و در سال ۱۳۸۳ در ماه رمضان بر روی آنتن رفت

حمید لولایی را به عنوان یکی از بازیگران کمدی کشورمان می شناسند و تقریباً همه کاراکترهایی که بر عهده داشته کمدی بوده اند از یکی از سریال های معروف حمید لولایی می‌توان به چارخونه و ترش و شیرین آژانس دوستی و چهار چرخ و معراجی ها و شب عید و پنجره ای و بچه محل و بوتیمار اشاره کرد

عکس جوانی و قدیمی حمید لولایی

فیلم های سینمایی حمید لولایی

حمید لولایی در سینما نیز تجارب بسیار زیادی دارد و اولین تجربه حرفه‌ای بود سینما فیلم پیکرتراش به کارگردانی محمدرضا ممجد در سال ۱۳۶۰ بود در این فیلم با کیومرث ملک مطیعی همبازی شد از مهمترین تجارب بازیگری حمید لولایی در سینما می توان به فیلم چند میگیری گریه کنی به کارگردانی شاهد احمدلو اشاره کرد در این فیلم توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شود فیلم چند میگیری گریه کنی از پرفروش ترین فیلم های دهه ۸۰ سینمای ایران بود

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان+ عکس دختران حمید لولایی

آپاچی (آرش معیریان) ۱۳۹۷
سه بیگانه (مهدی مظلومی) ۱۳۹۳
کالسکه (آرش معیریان) ۱۳۹۲
لامپ ۱۰۰ (سعید آقاخانی) ۱۳۹۲
کنسرت روی آب (جهانگیر جهانگیری) ۱۳۸۹
اگه می‌تونی منو بگیر (شاهد احمدلو) ۱۳۸۵
قاعده بازی (احمدرضا معتمدی) ۱۳۸۵
چند می‌گیری گریه کنی (شاهد احمدلو) ۱۳۸۴ (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر)
رقص شیطان (اسماعیل براری) ۱۳۷۹
کلید ازدواج (داوود موثقی) ۱۳۷۶
مرد عوضی (محمدرضا هنرمند) ۱۳۷۶
مرد نامرئی (فریال بهزاد) ۱۳۷۴
آرزوی بزرگ (خسرو شجاعی) ۱۳۷۳
دیدار (محمدرضا هنرمند) ۱۳۷۳
پیکرتراش – از عوج تا اوج (محمدرضا ممجد)

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس دختران و خانواده

همسر حمید لولایی کیست

حمید لولایی متاهل میباشد و دارای دو فرزند دختر است همسر حمید لولایی بازیگر نیست و خانه دار است برخی ها مدعی بودن که مریم امیرجلالی همسر اقای لولایی است که اشتباه میباشد.

دارای دو دختر است

او میگوید من دو دختر دارم. یکی از آنها اخیرا به آلمان رفته تا در کامپیوتر تخصیل کند و دختر دیگرم هم در ایران علوم آزمایشگاهی می خواند. آنها را به ورزش، موسیقی و ساز پیانو تشویق کردم اما علاقه شان به همان رشته های خودشان بود.

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان+ عکس دختران حمید لولایی

همچنین ببینید:

خشایار مستوفی باعث بیماری روحی ام شد

من یک سال و نیم شب و روز با «خشایار مستوفی» بودم و بعد از پایان کار دچار بیماری روحی شدم که با هیچ دارویی درمان نمی شد. دکتر می گفت به علت آن که مدت زیادی در آن تیپ بوده ای از خودِ واقعی ات فاصله گرفته ای. پنج شش ماهی که گذشت آرام آرام بهتر شدم.

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش و فرزندان+ عکس دختران حمید لولایی
بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش + عکس دختران حمید لولایی

سازم از بین رفت

موسیقی را خیلی دوست داشتم و دارم چون موسیقی به ریتم زندگی کمک می کند. مدتی با سه تاری که خریده بودم تمرین می کردم اما چند سال پیش در سه ماهی شمال بودم رطوبت آنجا باعث شد سازم از بین برود.

با مشورت می توان زندگی خوبی داشت

به دور از درگیری و کدورت همه خانواده های ایرانی می توانند با مشورت و گفتگو زندگی خوبی را برای خود فراهم کنند.

گفتگو با مهران مدیری در برنامه دورهمی

کارگردان دورهمی، در آخرین برنامه از «دورهمی» میزبان حمید لولایی شد. این دو پس از 7 سال دوری بار دیگر با هم به گفتگو پرداختند و از خاطرات خوش مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» گفتند.

لولایی پس از سلام و احوالپرسی، با بیان اینکه پای در دهه 60 زندگی گذاشته است، در خصوص آغاز فعالیت حرفه ای خود از سال 1358 و شروع زندگی مشترکش از سال 1369 گفت.

⚡️بیوگرافی بهاره رهنما بازیگر

⚡️بیوگرافی لعیا زنگنه و همسرش

⚡️بیوگرافی فلامک جنیدی و همسرش

⚡️بیوگرافی مریم امیرجلالی بازیگر

⚡️بیوگرافی حمید لولایی بازیگر

⚡️بیوگرافی بهنوش بختیاری بازیگر

⚡️بیوگرافی اشکان خطیبی و همسرش

وی افزود: من کار حرفه ای خودم را با گروه‌های حرفه ای تئاتر از جمله رضا ژیان و مابقی دوستان از سال 58 آغاز کردم. در سالهای 69 همزمان با ازدواجم یک فیلم سینمایی بازی کردم، اما به اندازه ای این اثر ضعیف بود که بعد از دو اکران مطبوعاتی دیگر به پخش نرسید و موفق نبود. در ادامه هم چند سکانسی در سریال سربداران حضور داشتم که بعدها این مجموعه از 23 قسمت تبدیل به 17 قسمت شد و هیچ وقت بازی من به نمایش گذاشته نشد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» ادامه داد: بعد از آن سالها حدود 9 سال بیکار بودم تا اینکه مدیریت سینما آزادی را عهده دار شدم و با پیشنهاد شما دوباره وارد تلویزیون و عرصه بازیگری شدم.

لولایی با بیان اینکه همکاری‌های من با سعید آقاخانی و رضا عطاران برحسب اتفاق و آشنایی و تسلط به روی بازی‌های همدیگر شکل گرفته است، بیان کرد: همکاری من با عطاران و یا آقاخانی همه برحسب اتفاق و آشنایی و تسلط به روی بازی و کار یکدیگر است. در اصل یک خانواده هستیم که با هم همکاری می کنیم. کارگردان‌ها و مجموعه های طنز تعداد معدود افراد خودش را دارد و همه همدیگر را می‌شناسند. خوشبختانه رضا عطاران در سینمای طنز ایران به مراتب بالاتر رسیده است.

وی گفت: الان که رضا عطاران در تلویزیون نیست، من یتیم شده‌ام!

عکس جوانی و قدیمی حمید لولایی بازیگر بیوگرافی

مدیری به دریافت سیمرغ لولایی به خاطر بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی؟» اشاره کرد و از افسردگی یک ساله او جویا شد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه به دوش» عنوان کرد: بعد از بازی در نقش خشایار مستوفی یکسری از حرکات لرزش و شخصیت در من مانده بود که باعث شد یک سال افسردگی بگیرم. در واقع از آن نقش تاثیر گرفته بودم.

ه بازی پرویز پرستویی علاقه فراوانی دارد و از عطاران به عنوان آدم خوش فکر و بسیار فروتن یاد می کند. از تلخ ترین خاطره های زندگی اش فوت مادر خانمش بود که روی او تاثیر زیادی داشت.  تعصب خاصی روی دو تیم پرسپولیس و استقلال ندارد اما به بازی مهدی مهدوی کیا در تیم ملی علاقه مند است.

عکس جوانی و قدیمی حمید لولایی بازیگر بیوگرافی

نکاتی درباره حمید لولایی

از کودکی عاشق بازیگری بود و با استفاده از جعبه های پودر لباسشویی و چسباندن عکس و گویندگی بچه های محل را دور خود جمع می کرد. با پول های عیدی خود به سینما می رفت. بهترین تفریح زمان کودکی اش سینما رفتن بود. عشق به بازیگری در 15 سالگی او را به کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشاند. دوره کلاس های هنرهای زیبا را به صورت شبانه گذراند.

عکس جوانی و قدیمی دوران سربازی حمید لولایی بازیگر بیوگرافی

کار تئاتر را به طور جدی در سال 1358 با بازی در نمایشی به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و سیاوش طهمورث شروع کرد. پیکرتراش فیلم سینمایی بود که از آن به عنوان کار دوم خود یاد می کند اما این فیلم به اکران عمومی در نیامد و هیچ وقت دیده نشد.

در سال 69 در کلاس مدیریت سینما شرکت کرد و پذیرفته شد و مدیریت سینما عصر جدید را به عهده گرفت. مدیریت سینما آزادی او را دوباره به دوستان قدیمی اش رساند که این دیدار مجدد موجب روی آوردن دوباره لولایی به بازیگری شد.

عکس جوانی و قدیمی حمید لولایی خشایار مستوفی

ماندگاری با خشایار مستوفی

من با تکیه کلامهایی که از قبل تعیین می شوند مخالفم مثلا تکیه کلام «خشایار مستوفی» به هنگام فیلمبرداری ایجاد شد. در بخشی از داستان باید حرفی می زدم و برای تایید گرفتن می گفتم:«نه..غلام» به لحاظ شیرینی این واژه و رواجش بین مردم از آن استفاده کردم. خشایار مستوفی خیلی به دل مردم نشست و همواره من را به آن می شناسند. خشایار ناخودآگاه بر شخصیتم خیلی اثر گذاشت.

سازم از بین رفت

موسیقی را خیلی دوست داشتم و دارم چون موسیقی به ریتم زندگی کمک می کند. مدتی با سه تاری که خریده بودم تمرین می کردم اما چند سال پیش در سه ماهی شمال بودم رطوبت آنجا باعث شد سازم از بین برود.

با مشورت می توان زندگی خوبی داشت

به دور از درگیری و کدورت همه خانواده های ایرانی می توانند با مشورت و گفتگو زندگی خوبی را برای خود فراهم کنند.

بیوگرافی حمید لولایی بازیگر و همسرش + عکس دختران حمید لولایی

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *