بیوگرافی شهید محسن رضایی پاسدار و ماجرای شهادت در اغتشاشات سمیرم

بیوگرافی شهید پاسدار محسن رضایی و ماجرای شهادت در اغتشاشات سمیرم همراه عکس و سوابق شهید محسن رضایی را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی شهید محسن رضایی پاسدار و ماجرای شهادت در اغتشاشات سمیرم

بیوگرافی شهید محسن رضایی

پاسدار شهید محسن رضایی از بسیجیان مدافع امنیت انقلاب اسلامی بوده که شامگاه شنبه 19 آذرماه در شهرستان سمیرم واقع در اصفهان به شهادت رسید.

به گزارش شبونه به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: افراد مسلح این بسیجی با شلیک گلوله در شهرک سمیرم به شهادت رساندند.

ماجرای شهادت

سردار مرتضی عمو مهدی افزود: در پی اغتشاشات شنبه شب در شهر سمیرم، یکی از ماموران حراست بسیجی با شلیک گلوله اشرار مسلح ضد انقلاب به شهادت رسید.

بیوگرافی شهید محسن رضایی پاسدار و ماجرای شهادت در اغتشاشات سمیرم

وی گفت: روز شنبه عده ای به صورت غیرقانونی در مقابل فرمانداری سمیرم و سایر نقاط این شهرستان تجمع کردند و نیروهای امنیتی و انتظامی به منظور برقراری امنیت در این شهرستان مستقر شدند که در برخی موارد با درگیری همراه بوده است.

پلیس و نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در مناطقی از سمیرم با اغتشاشگران درگیر شدند.

در پی اغتشاشات امشب یکی از مدافعان امنیت به نام سمیرم با شلیک مستقیم شورشیان مسلح و ضد انقلاب به شهادت رسید.

سرگذشت

شهید محسن رضایی از آن دسته شهدایی است که از کودکی در راه ارزش های دینی و انقلابی گام برداشت و جان شیرین خود را فدای انقلاب و امام و میهن اسلامی کرد.

این شهید بزگوار در فروردین 1345 همزمان با شکفتن گل ها و سبزه ها در خانواده ای پرتلاش، متدین و متدین دیده به جهان گشود.

بیوگرافی شهید محسن رضایی پاسدار و ماجرای شهادت در اغتشاشات سمیرم

پدر محسن آجرکار بود و با عرق پیشانی و قدرت بازویش از خانواده اش حمایت می کرد. منزلشان جنب پل مشتاقی بود و به دلیل مجاورت خانه با مسجد امام حسین (علیه السلام) از کودکی راه مسجد را آموخت و در نماز جماعت نماز پر سر و صدا بود.

همچنین ببینید:

در آن زمان مسجد امام حسین (علیه السلام) یکی از شلوغ ترین و شلوغ ترین مساجد شهر بود که جلسات قرآن و دعا در مسجد و جلسات قرائت ادواری قرآن در منازل ساکنان محل برگزار می شد. محسن و پدرش در این جلسات شرکت می کردند. شرکت کرد

محسن از کودکی از بچه های فعال مسجد بود و همیشه در نماز جماعت و جلسات قرآن شرکت می کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه طلوعی واقع در خیابان آیت الله طالقانی و دوره تدریس خصوصی را نیز در مدرسه عدالت (داریوش) گذراند.

پدر محسن به دلیل کهولت سن نتوانست به ساخت و ساز ادامه دهد و به همین دلیل در خانه آنها مغازه ای ساخت و از آن زمان در آنجا مشغول به کار شد. محسن به فروشگاه مدرسه می رفت و به پدرش کمک می کرد. غروب در مغازه را بستند و با هم به مسجد رفتند. شهید محسن رضایی هنوز به سنی نرسیده بود که تمام نمازش را زود بخواند و هر سال در ماه رمضان روزه می گرفت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *