داروی فاویپیراویر (favipiravir) درمان کرونا چیست؟ و چگونه عمل میکند؟

داروی فاویپیراویر (favipiravir) چیست؟

داروی فاویپیراویر (favipiravir) درمان کرونا چیست؟ و چگونه عمل میکند؟ به همراه جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

محققان ژاپنی در نهایت موفق شده اند دارویی را پیدا کنند که در درمان بیماران مبتلا به کرونا نقش بسیار مهمی دارد.

در روزهای اخیر برخی پزشکان کشورمان از وزارت بهداشت خواسته اند این دارو را از ژاپن وارد کشور کنند اما وزارت بهداشت اعلام کرده که باید نمونه آن توسط داروسازهای ایرانی تولید شود.

داروی فاویپیراویر (favipiravir) درمان کرونا چیست؟ و چگونه عمل میکند؟

در همین رابطه خانم مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری های عفونی گفته است که متاسفانه در چنین موقعیت های خطرناکی برخی ها دعواهای جناحی را وارد این عرصه میکنند که واقعا تاسف بار است.

ایشان در ادامه معرفی این دارو گفت که قیمت این دارو بسیار زیاد است و هنوز تایید جهانی دریافت نکرده اما ژاپنی ها برای بیماران خود از این داروها استفاده میکنند.

داروی فاویپیراویر (favipiravir) چیست؟

داروی فاویپیراویر با نام اصلی favipiravir که توسط شرکت Fujifilm ساخته شده است، نتایج مثبتی را در کارآزمایی‌های بالینی شامل ۳۴۰ بیمار در ووهان و شنژن ایجاد کرده است!

پایگاه خبری گاردین نوشت: ” ژانگ شینمین، یک مقام مسئول در وزارت علوم و فناوری چین بیان کرد که داروی فاویپیراویر با نام اصلی favipiravir که توسط شرکت Fujifilm ساخته شده است، نتایج مثبتی را در کارآزمایی‌های بالینی شامل ۳۴۰ بیمار در ووهان و شنژن ایجاد کرده است! این دارو از درجه ایمنی بالایی برخودار است و به وضوح در آزمایش‌های بالینی انجام داشته، تاثیر داشته است.

بیمارانی که در شهر شنژن این دارو را دریافت کرده اند، بعد از حدود ۴ روز بهبود یافته اند و این در حالیست که این ایام براى افراد مبتلا، بدون دریافت این دارو به طور متوسط ۱۱ روز است. همچنین در عکس‌های رادیولوژی ۹۱ درصد از بیماران تاثیر داشته است و باعث بهبودی در ریه‌های افراد مبتلا به ویروس کرونا شده است؛ در حالی که این درصد برای افرادی که این دارو را دریافت نکردند حدودا ۶۲ درصد است. “

تاکنون شرکت تولید کننده این دارو که با نام “avigan” نیز شناخته می‌شود، هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است!

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *