روز ساعت زمین و تاریکی یک ساعته زمین

روز ساعت زمین و تاریکی یک ساعته زمین + علت نامگذاری

روز ساعت زمین و تاریکی یک ساعته زمین و طبیعت با خاموش کردن چراغ به مدت یک ساعت و نحوه برگزاری این مراسم را در مجله شبونه بخوانید.

روز ساعت زمین و تاریکی یک ساعته زمین

ساعت زمین امسال در چهارم فروردین ماه 1367 است که مصادف با آخرین شنبه ماه مارس که امسال 24 مارس می باشد روز ساعت زمین نامگذاری شده که یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است.

روز ساعت زمین و تاریکی یک ساعته زمین

تاریخ و زمان برگزاری ساعت زمین

در این روز خانواده ها و افراد در محل کسب و کار و مکان های عمومی و برج های بزرگ با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت به این روز و ساعت احترام می گذارند.

 

هدف و علت نامگذاری

هدف این اقدام فرهنگ سازی و آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان  است.

زمان و ساعت خاموشی چراغ ها

 همه‌ ساله در مهمه جای دنیا و در کشورهای مختلف در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت 20:30 تا 21:30 ، به وقت محلی شرکت کنندگان، برگزار می‌شود.

در ایران نیز چراغ‌های برج میلاد در تهران، برج آزادی و حتی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی از جمله مکان هایی است که چراغ هایشان خاموش می شود.

همچنین ببینید : هارپ و سلاح هارپ چیست

 

در این روز چراغ های مکان های عمومی و برج ها و نمادهای کشورها برای ساعتی خاموش می شود.
در ایران نیز برج میلاد با خاموش کردن چراغ های خود به این روز احترام می گذارد.

همه ما می توانیم با خاموش کردن وسایل الکترونیکی غیر ضروری به زمینی که هر روز بر اثر مصرف بی رویه انرژی گرم‌تر می شود کمک کنیم، دمی بیاساید. پس برای حفظ زمین، چراغ های اطرافمان را به مدت ۶۰ دقیقه خاموش کنیم

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *