بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

اسامی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی عبارتند از:

  • مجید صالحی
  • گوهر خیراندیش
  • فرزین محدث
  • صدف عسگری
  • حسین سلیمانی
  • فائزه راد
  • بهرام ارک
  • سروین ضابطیان
  • ارغوان شعبانی
  • اردشیر کاظمی

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

درباره فیلم آیه های زمینی

فیلم سینمایی آیه های زمینی به کارگردانی علیرضا حاتمی و علی عسگری توانسته توجه علاقه مندان به سینما را به خود جلب کند این فیلم در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد و نماینده سینمای ایران در این جشنواره بود حضور بازیگران شاخص سینما از جمله مجید صالحی و گوهر خیراندیش و صدف عسگری و حسین سلیمانی به جذابیت این فیلم افزوده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

خلاصه داستان

داستان فیلم سینمایی آیه های زمینی درباره زندگی عادی مردمی بوده که در طبقات مختلف در ایران زندگی می کنند که هر کدام از آنها با توجه به قوانین کشور دچار محدودیت ها و مشکلات مختلفی می شود همچنین فیلم اقتباسی از شعر فروغ فرخزاد که از این شعر الگو برداری شده است علیرضا حاتمی و علی عسگری در فیلم سینمایی تا فردا نیز با یکدیگر همکاری داشته بودند.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی مجید صالحی

مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تهران است. او در سال ۱۳۸۰ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران اخذ نمود و کارشناسی ارشد خود در همین رشته و دانشگاه را نیز در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد. وی هم اکنون در مؤسسهٔ فرهنگی و هنری اندیشهٔ ماهان زیر نظر امیر دژاکام مشغول تدریس می باشد.

مجید علاوه بر بازی در برخی از مجموعه های تلویزیونی، نویسندگی و کارگردانی را نیز بر عهده داشته است. اغلب فیلم هایی که صالحی تاکنون در آن ها ایفای نقش کرده با فروش بالایی روبه رو شده اند فیلم هایی همچون بعد از ظهر سگی سگی، مجردها، مجرد چهل ساله و … و این نشان می دهد که او بازیگری است قابل اعتماد و البته پرطرفدار، به قول خودش بازیگر خوش شانسی است. وی تهیه کنندگی چند فیلم کوتاه را نیز بر عهده داشته است.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر متولد 1 شهریور سال 1333 در شهر شیراز است او مدرس قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون است و گوینده رادیو هم می باشد. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکدده هنرهای زیبا را دارد.

او فعالیت بازیگری را از دوران دبیرستان و با فعالیت در گروه تئاتر شیراز شروع کرد. او در سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسر و فرزندانش به شهر تهران آمد. در تهران در کنار درس خواندن فعالیت تئاتر را هم انجام می داد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی صدف عسگری

صدف عسگری متولد ۵ مهر ۱۳۷۶، یک هنرپیشه ایرانی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های ناپدید شدن (۲۰۱۷)، یلدا (۲۰۱۹) و دسته دختران (۲۰۲۲) شناخته شده است و حالا در فیلم آیه‌های زمینی که نماینده ایران در جشنواره کن می‌باشد، حضور دارد.

او جایزه بهترین بازیگر زن در یک فیلم کوتاه را در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ برای بازی در امتحان (۲۰۱۹) دریافت کرد. او در سال ۲۰۲۲ در فیلم تا فردا به کارگردانی علی عسگری بازی کرد.

او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته عکاسی می‌باشد که از کار در فروشگاه و کافی شاپ شروع کرد تا اینکه از 20 سالگی وارد سینما شد و حالا می‌درخشد. صدف، خواهرزاده علی عسگری (بازیگر و کارگردان) می‌باشد که به‌صورت تجربی تئاتر را از مدرسه شروع کرد تا اینکه وارد رشته عکاسی در دانشگاه شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیه‌ های زمینی با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی حسین سلیمانی

حسین سلیمانی (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۶۳، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی در سن ۱۳ سالگی، بازی در فیلم مهر مادری وارد دنیای سینما شد و برای بازی در این فیلم از چند جشنواره بین‌المللی، جوایز , و تقدیرنامه دریافت کرد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دستیاری کارگردانی، مجری طرح، بازیگردان، عکاسی، ساخت فیلم کوتاه , و ترانه‌سرایی نیز فعالیت دارد.

«آیه‌های زمینی» که عنوان خود را از شعری به همین نام سروده‌ی فروغ فرخزاد گرفته است، از تولد تا مرگ را در داستان خود طی می‌کند و با تلاش‌های ناکام یک مرد تازه پدرشده (با بازی بهرام ارک) برای انتخاب و ثبت نام برای پسرش شروع می‌شود. چهره‌ی بعدی یک دختر حدودا ۸ ساله (با بازی ارغوان شعبانی) است که با انتقال فیلم از یک سکانس به سکانس دیگر، به تدریج بزرگ‌تر می‌شود. الزامات عجیب و استدلال‌های غیرمنطقی در هر قسمت توسط یک کارمند رسمی بیان می‌شود و در حالی که در هر لحظه مانع از به ثمر رسیدن هدف مراجعه‌کننده می‌شود، اعلام می‌کند: «من اینجا هستم تا به شما کمک کنم». اما در پرسش‌هایی که اغلب با طعنه‌ای واضح همراه است، امید هم در دل قهرمان‌های داستان شکوفا می‌شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *