بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

بازیگران سریال روزی روزگاری سریال قدیمی تولید 1370 به کارگردانی امرالله احمدجو میباشد که توسط ایشان نویسندگی شده است در این سریال بازیگران زیادی حضور دارند که برخی از آنها در قید حیات نیستند

بازیگران سریال روزی روزگاری

  • خسرو شکیبایی در نقش مراد بیگ
  • محمود پاک‌نیت در نقش حسام بیگ
  • ژاله علو در نقش خاله لیلا
  • جمشید لایق در نقش قلی خان
  • محمد فیلی در نقش نسیم بیگ، بسیم بیگ نسیم
  • حسین پناهی در نقش جوانی گل آقا
  • شهره سلطانی در نقش معصومه
  • محمود جعفری در نقش شعبان
  • گوهر خیراندیش در نقش نرگس
  • پرویز پورحسینی در نقش  قدرتُ رستم
  • جمشید اسماعیل‌خانی در نقش نایب
  • بهروز مسروری در نقش صفر بیگ
  • منوچهر حامدی در نقش بازرگان
  • صدرالدین حجازی در نقش مخور
  • امیر وطن‌زاد در نقش غلام بیگ
  • ایمان ساجدی در نقش سعدل بیگ
  • مهدی وثوقی‌راد در نقش آدم
  • محمدرضا حقگو در نقش نصرت خالد آبادی
  • پرویز شاهین‌خو در نقش کل حسین
  • حسین خانی‌بیک در نقش رمضانعلی (رمضون گنگه) (لال)
  • عبدالله محمدی در نقش نوجوانی گل آقا
  • پری کربلایی در نقش طلعت خالد آبادی
  • آتش تقی‌پور در نقش قزاق
  • فاضل اجبوری در نقش برزو خان
  • انوشیروان ارجمند در نقش رفعت خان «خان خله»
  • نصرت دستمردی در نقش عادل خان (فرمانده قشون قزاق)
  • در نقش منصور فرنیا شکارچی (پوست کن)

خلاصه داستان

داستان سریال روزی روزگاری درباره گروهی راهزن بوده که در جاده جاده ها به راهزنی از کاروان ها میپردازند یکی از راهزنها به نام مراد بیگ با سردسته گروه به نام حسام بیگ به مشکل خورده و درگیر میشود که در نهایت مجروح شده و توسط خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا میکند و در همان روستا زندگی آرامی را آغاز میکند که باعث میشود خلق و خو وحشی گری و زورگویی اش تغییر کند کم کم مرادبیگ به یک ادم صالح و با تقوا تبدیل میشود که اهالی روستا او را خیلی قبول دارند و به او احترام زیادی میگذارند روزی روزگاری در واقع داستان کمال یافتن انسانی است. امرالله احمدجو که خود این شیوه زیست را تجربه کرده، صحنه ها و اکشن ها را بسیار طبیعی طراحی کرده است. این سریال تاکنون چندین بار از شبکه آی‌فیلم بازپخش شده است.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

درباره ساخت سریال روزی روزگاری

کارگردان این سریال میگوید داستان مجموعه «روزی روزگاری» را خودم نوشتم. می توان گفت سراسر خیالی است و نظم نهایی و آراستگی و پرداختش کاملا خیالی است. منتها برگرفته از دانسته‌هایی است که شخصا تجربه کردم. مخصوصا زندگی ایلیاتی‌ها و کارهای کشاورزی که می کردند. پدربزرگ من رنگرز بود و از کودکی در خانه پدربزرگم وسط کومه های قالی بافی بازی میکردم و اقتصاد خانه مان هم مثل سایر خانه های دیگر دهاتمان مبتنی بر قالیبافی بود.

اصلا ادعا نیست که بگویم من پای دار قالی به دنیا آمده‌ام و پشت دار قالی در آغوش مادر بزرگ شدم و چشم و گوش و حواسم همه معطوف به رنگ و گل آرایی بوده و آوازهایی که هنگام قالیبافی می خواندند. بعد هم که رادیو آمد، از صبح یک بند آن را روشن می کردند. از وقتی هم که می توانستم جنب و جوشی داشته باشم در تمام کارهای کشاورزی کمک حال پدر بودم. بسیاری از کارهایی که در سریال اتفاق افتاد را تجربه کرده بودم و جالب است که من وقتی چهارساله بودم پدرم یکبار تفننی من را به صحرا برد و آنچنان شیفته آنجا شدم که این عشق در من ریشه دواند و بعدها سر به کوه گذاشتم و مایه دردسری شده بودم برای خانواده ام. چون آنجا آب کم بود و فاصله چاه‌ها زیاد و نزدیک‌ترین کوه، کوه کهرو بود که 7 الی 8 کیلومتر با ده ما فاصله داشت.

بیوگرافی ژاله علو در نقش خاله لیلا

ژاله علو متولد 1 فروردین 1306 در تهران شاعر، گوینده، صداپیشه و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران است. آسمونی در این بخش بیوگرافی ژاله علو را برای شما عزیزان منتشر می کند.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

علو در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران، از پدری ارتشی به دنیا آمد. پدربزرگ وی (علوالسلطنه) از خوشنویسان دوران قاجار بود. او در کودکی آثار ادبی ادیبان ایرانی همچون حافظ و سعدی و مولانا را فرا گرفت. در نوجوانی عضو چند انجمن ادبی و گروه شعرخوانی بود و همین فعالیت‌ها موجبات راهیابی وی به رادیو و گویندگی در آن را در سال 1327، مهیا کرد. ژاله علو فارغ‌التحصیل دانشسرای مقدماتی تهران و هنرستان هنرپیشگی تهران است. وی در سال 1330، با نصرت‌الله محتشم ازدواج کرد.

بیوگرافی حسین پناهی در نقش جوانی گل آقا

حسین پناهی دژکوه شاعر، نویسنده، کارگردان و بازیگر ایرانی بود که در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۳۵ در دژکوه (از توابع شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد) متولد شد.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

وی پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه آیت‌الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت.

بیوگرافی محمود پاک‌نیت در نقش حسام بیگ

محمود پاک نیت بازیگر مطرح ایرانی متولد دهم دیماه سال 1331 و اهل کازرون استان فارس است.

کارش را با تئاتر آغاز کرده ، در سریال معروف روزی روزگاری به شهرت رسید و همسر او مهوش صبرکن بازیگر شناخته شده ی ایرانی است .

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

محمود پاک نیت که به کار در رادیو بسیار علاقمند بوده است پس از اینکه به آرزویش نرسید وارد تئاتر شد و از آنجا زندگی هنری او آغاز شد. به صورت جدی از سال 1348 و در سن 17 سالگی وارد تئاتر شد تا اینکه پس از گرفتن دیپلم در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. تا قبل از انقلاب اسلامی نزدیک به 50 تئاتر بازی کرد تا اینکه سال 1358 با مجموعه «اچی مچی» به کارگردانی مهدی فقیه جلوی دوربین رفت. بیوگرافی محمود پاک نیت: زندگی خصوصی از ازدواج با خانم بازیگر تا بیماری سرطان و …

بیوگرافی محمد فیلی در نقش نسیم بیگ، بسیم بیگ نسیم

محمد فیلی حقیقی خرم‌آبادی فرد بازیگر ایرانی است. وی متولد ۱۳۲۹ در شیراز است. از معروف‌ترین سریال‌های تلویزیونی که وی تا کنون بازی کرده‌است می‌توان به مختار نامه اشاره نمود.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

زمانی که سربازی تمام شد، دوست داشتم ساز و گیتار کار کنم و با انگیزه کار موسیقی وارد خانه فرهنگ شماره ۳ شیراز شدم. آنجا عباس افشاریان یکی از دوستانم که در سربازی کار تئاتر انجام می داد را دیدم و منو برد پیش کارگردانی و گفت اینم نقشی که کم داشتید. محمد فیلی براتون بازی می کنه با وارد شدن به این اتاق کار من در تئاتر شروع شد. بازی‌هایم مورد توجه قرار گرفت و تا قبل از انقلاب مدت ۸ سال تئاتر کار کردم.

خسرو شکیبایی در نقش مراد بیگ

خسرو شکیبایی در فروردین ماه 1323 در خیابان مولوی تهران متولد شد. وی که یکی برجسته ترین هنر پیشه های سابق ایرانی است تا قبل از انقلاب فقط در تئاتر به ایفای نقش می پرداخت.

خسرو بازیگری را از تئاتر در سن 19 سالگی آغاز کرد و پس از آن فیلم های سینمایی و تلویزیونی زیادی را بازی کرد. ماندگار ترین نقش خسرو شکیبایی ، حمید هامون بود که در فیلم هامون اجرا کرد و پس از آن فیلم های زیادی را در قالب این کاراکتر اجرا کرد.

جالب است بدانید خسرو شکیبایی به خاطر مهربانی که با مردم و هنرمندان داشت به عمو خسرو مشهور بود.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (آی فیلم) با نقش +اسامی و عکس جدید

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *