نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

نادر طالب زاده کیست؟ کارگردان و مستندساز انقلابی+ همسر و فرزندان

نادر طالب زاده کیست؟ و اهل کجاست و چکاره است ماجرای تهیه کنندگی و بیماری و فوت و درگذشت و مرگ نادر طالب زاده کارگردان انقلابی امروز 9 اردیبهشت 1401 همسر و فرزندان و سوابق و عکس او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

«نادر طالب‌زاده» مجری و برنامه‌ساز انقلابی و نامدار کشورمان که به علت بیماری قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود دقایقی پیش درگذشت.این درحالیست که امروز مسعود ده‌نمکی در پیج اینستاگرم خود از لحظات سخت نادر طالب‌زاده در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داده بود. این کارگردان از مردم درخواست کرد تا برای سلامتی این کارگردان، مجری و کارشناس دعا کنند.

نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

نادر طالب زاده کیست؟

نادر طالب زاده مجری و تهیه‌کننده و مستندساز و کارگردان کشور مان می باشد.

او دبیر جشنواره فیلم عمار و مدیر شبکه افق صدا و سیما است.

نادر طالب زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران بوده و سوابق زیادی در در عرصه هنری دارد.

نادر طالب زاده کیست؟ عکس جوانی

تحصیلات

رشته تحصیلی او ادبیات انگلیسی بوده که مدرک خود را از دانشگاه راندولف میکن اخذ نموده است و همچنین فوق لیسانس کارگردانی را از دانشگاه کلمبیا به دست آورده است.

شروع فعالیت

در سال ۱۳۵۹ کار خود را در صدا و سیما آغاز کرد و به ساخت مستند پرداخت.

بیشتر مستند های او ارزشی و انقلابی و سیاسی می باشد.

او مدتی مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود همچنین در جنگ بوسنی حضور داشته و به مستندسازی پرداخته است.

نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

پدر نادر طالب زاده کیست

جالب است بدانید پدرش سرتیپ منصور طالب‌زاده بوده است که از ستون های کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود.

بعد از کودتا درجه پدرش از فرهنگی به سرتیپی در ارتش شاهنشاهی ارتقا یافت .

این در حالی است که طالب زاده این موضوع را رد می کند و می گوید پدرش در زمان کودتای ۲۸ مرداد اصلا در تهران نبوده همه این صحبت‌ها دروغ و کذب است.

نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

نادر طالب زاده بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کلمبیا در رشته فیلمسازی بعد از انقلاب ایران آمد تا کار فیلمبرداری و فیلمسازی را آغاز کند اولین فیلم 35 دقیقه ای او درباره گروگانگیری سفارت آمریکا بود.

– شما در چند سالگی و به چه منظور به آمریکا مهاجرت کردید؟
از 16 تا 26 سالگی در آمریکا زندگی کردم، من در آمریکا مشاهداتی داشتم که بعدها خیلی به دردم خورد، پدر و مادر من علاقه‌ی زیادی به ادامه تحصیل من داشتند، خصوصاً مرحومه مادرم که زبان انگلیسی را نیز او به من آموخت.

نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

*مادرم از سادات است

– مادرتان ایرانی بود؟
بله، مادر من سیده وحیده امیر ملوک شرفی نوه‌ی آیت الله شرف العالی اصفهانی است و من کاملاً برای همین خاک و بوم هستم و اینکه مادر من آمریکایی است، شایعات برآمده از صدای آمریکا است. من تا قبل از انقلاب اسلامی در آمریکا بودم و تجربیات خوبی از آنجا کسب کردم.

– از زندگی خودتان بگویید و اینکه چطور ازدواج کردید؟ از فرزندانتان بگویید.

من در فاصله‌ی آمدن از ایالت متحده آمریکا تا ایران ازدواج کردم و 4 فرزند، 1 پسر و 3 دختر دارم که یکی در ابتدای دانشگاه، یکی دانشگاهی و دوتای دیگر هم در بازار کار هستند و الحمدالله مسیر کار خود را به خوبی ادامه می‌دهند.

*هیچ گاه نخواستم که تبعه‌ی آمریکا شوم

– شما از 16 سالگی به آمریکا رفته‌اید و در آنجا تحصیل کرده‌اید، حتی گفته شده که تابعیت آمریکایی دارید، درست است؟

نه، من حتی گرین کارت هم ندارم. من با اینکه تحصیلاتم را آنجا گذرانده‌ بودم، تابعیت آمریکایی ندارم بعد از انقلاب هم امکان گرفتنش برایم بود، اما هیچ گاه نخواستم.

نادر طالب زاده کیست؟ ماجرای تهیه کنندگی + همسر و فرزندان

– چطور می شود که فضا و حال و هوای آن کشور نه تنها بر روی شما تأثیر نمی‌گذارد، بلکه جهت فکری تان هم مخالف با آن فضا می‌شود؟

پدرم مهمترین نقش را در این موضوع دارد. من در سال 43 و قیام بزرگ “عشایر جنوب” در 10 سالگی شاهد یک حادثه مهم تاریخی بودم؛ پدر من با اینکه افسر وفادار و وطن پرستی بود، تن به ظلم نداد و در مقابل شاه قرار گرفت و به همین دلیل خانه نشین شد. از سال 44 به بعد این موضوع برایم به یک الگو تبدیل شده بود که یک فرد در آن زمان با آن موقعیت، چنین کار بزرگی را انجام می‌دهد.

علت درگذشت

«نادر طالب‌زاده» مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود امروز درگذشت. به گزارش فرارو، صبح امروز مسعود ده‌نمکی در صفحه شخصی خود از لحظات سخت نادر طالب‌زاده در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داده بود. این کارگردان از مردم درخواست کرد تا برای سلامتی این کارگردان، مجری و کارشناس دعا کنند.

نادر طالب‌زاده، پیش از این به دلیل نارسایی قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *