تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی ویروس کرونا

تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی ویروس کرونا

تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی ویروس کرونا به همراه جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم نتایج بالینی برخی از بیماران مبتلا به کرونا در چین مشخص شده که یکی از داروهای قدیمی که برای بیماران آرتروز استفاده میشده بر روی ویروس کرونا تاثیرگذار بوده و بیماری برخی از بیماران کرونایی را کنترل کرده است.

تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی ویروس کرونا

در همین رابطه اکونومیک تایمز گزارش داده که تا به حال 14 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان چین بستری بوده اند که با داروی Actemra موفق شده اند این ویروس ها را متوقف کرده و از تکثیر و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

این دارو سالهاست که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و علاوه بر درمان آرتریت روماتوئید، برای کاهش التهاب‌‌های سیتوکینی در بیماران سرطانی تحت Cell therapy نیز به‌‌کار می‌‌رود.

“اکتمرای ایرانی” به بازار خواهد آمد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز با تأیید اثربخشی داروی ذکرشده در بیماران مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌‌های اصفهان، تصریح کرد: این مورد، اولین کیس ترایال داروی بیوسیمیلار ایرانی‌به نام توسیلیزومب بوده و علائم بیماری در 48 ساعت پس از تجویز آن، تخفیف نسبی یافته است اما هنوز برای قضاوت و ارزیابی در این زمینه، زود است؛ در 24 ساعت اولیه پس از مصرف دارو، اکسیژناسیون بیمار و نمای گرافی ریه فعلاً بهتر شده است اما بیمار همچنان اینتوبه است.

تاثیر داروی Tocilizumab (Actemra) ژنریک بر روی ویروس کرونا

وی افزود: این ترایال در موارد دیگری از بیماران نیز با تشخیص پزشکان معالج ادامه خواهد داشت و اگر اثربخشی نسبی آن مشخص شود، وارد فهرست دارویی کشور خواهد شد. البته تولید انبوه این دارو باتوجه به بومی شدن فناوری طی حدود سه هفته می‌‌تواند وارد بازار کشور شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *