زمان پخش و تکرار برنامه مداحی حسینیه معلی حامد سلطانی

زمان پخش و تکرار برنامه مداحی حسینیه معلی حامد سلطانی

زمان پخش و تکرار برنامه حسینیه معلی حامد سلطانی برنامه مداحی با حضور سعید حدادیان و مجید بنی فاطمه و مهدی رسولی را در این صفحه ببینید.

زمان پخش و تکرار برنامه مداحی حسینیه معلی حامد سلطانی

زمان پخش و تکرار برنامه حسینیه معلی

این برنامه هر روز ساعت 22:23 از شبکه سوم سیما پخش میشود و تکرار آن روز بعد ساعت 17:15 پخش میگردد.

برنامه حسینیه معلی ویژه ماه محرم بوده که توسط حامد سلطانی اجرا می شود این برنامه سعی می کند که داوطلبان علاقه مند به مداحی اجرای زنده ای داشته باشند و مهمانان که به عنوان داور در برنامه حضور پیدا می کنند درباره استعداد مداحی آنها اظهار نظر کنند .

حاج حدادیان و رسولی و بنی فاطمه به عنوان داور در این برنامه حضور دارند و داوطلبان علاقمند به مداحی را راهنمایی می‌کنند.

زمان پخش و تکرار برنامه مداحی حسینیه معلی حامد سلطانی

شاید یکی از مهمترین نکته ای که این برنامه مورد توجه قرار گرفته است اولین حضور حامد سلطانی بعد از فوت همسر و فرزندش می باشد که ماه گذشته بر اثر سانحه رانندگی همسر و فرزند دو ساله خود را از دست داد برنامه حسینیه معلی سعی در کشف مداحان با استعداد دارد و اکثر داوطلبان و شرکت کننده های این برنامه کودکان و نوجوانان هستند.

این برنامه چون با شعار عدم تبعیت از الگوهای برنامه سازی رایج و مرسوم، با توجه به محتوایش در فضایی کاملا حزن‌آلود ساخته شده و از الگوهای مرسوم رقابتی در برنامه‌های استعدایابی برای معرفی مداحان، اجرا کنندگان تعزیه و سایر فعالیت‌های مرتبط با هیئت‌های مذهبی  پرهیز می‌کند.

آنچه در قسمت نخست این برنامه برای معرفی آن ضرورت دارد حضور افرادی است که  خودشان از استعدادهای حوزه مداحی و نوحه‌خوانی هستند  که توسط پیش‌کسوتان این حرفه کشف شده‌اند و تلاش مجدانه‌ای را برای ظهور استعدادهای عاشورایی دنبال می‌کنند.

سعیدرضا عاملی در بخشی از نامه خطاب به پیمان جبلی نوشته است: حسینیه معلی با حضور مجری توانمند آقای حامد سلطانی و داوری اساتید گرانقدر، اندیشمند و مرثیه‌سرایان بزرگ ایران اسلامی آقایان سعید حدادیان، سیدمجید بنی‌فاطمه، محمد صمیمی و مهدی رسولی کلاس درسی برای فرهنگ مرثیه‌سرایی و بازنمایی ابعاد ناشناخته سلحشوری‌ها، غم‌واره‌های حزن‌انگیز، رشادت‌ها و حماسه بزرگ عاشورایی بود. این برنامه جذاب توجه ملت شریف ایران را به خود جلب کرد و در نوع خود نوآوری بسیار پسندیده و ارزشمندی است. از تهیه‌کننده و کارگردان محترم و همه عوامل تولید و همه مشارکت­‌کنندگان و گروه داوری تشکر و قدردانی خاص دارم. این برنامه که با هدف شناساندن استعدادهای ناشناخته و ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی و فراهم آوردن زمینه برای بازنمایی تنوع فرهنگ عاشورایی در میان همه اقوام با گویش‌ها، زبان‌ها و لحن‌های متنوع جهت عرض ارادت طراحی شده بود، ظرفیت جدیدی را فراهم کرد که جا دارد با تنوع­ بخشی بیشتر زمینه را برای شناخت عمق تاریخی و پیوندهای مرثیه سرایی با معارف الهی، مفاهیم بلند قرآن کریم و تعالیم و سنت و سیره انبیای الهی و خاتم پیامبران و همچنین تعالیم اخلاقی ائمه معصومین، عمق و وسعت بیشتری پیدا کند

وی در ادامه این نامه با اشاره به پیوند جامعه بشری با امام حسین (ع) آورده است: فن و مهارت و روش­‌های موسیقایی مواجهه با عناصر والا و برجستگی‌های تمدنی حماسه بزرگ عاشورا، کلاس درس بزرگ و به عبارتی درس معلی و هنر معنوی و الهی است که صاحب میراث بزرگ تاریخی است. میراث تمدنی عاشورایی نزدیک به ۱۴ قرن سابقه دلدادگی و هنرورزی از طریق انواع متنوعی از هنرهای والا را در خود جمع کرده است که جا دارد محمل عرضه حرف‌ه­ای هنرمندانه در قالب گونه‌­‌های متنوع هنر والای عاشورایی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آرزوی توفیق برای رئیس سازمان صداوسیما و عوامل برنامه تأکید کرد: بین‌­المللی شدن حسینیه معلی و انعکاس مرثیه‌سرایی و مدیحه‌سرایی ملت‌های مختلف با تنوع زبانی و فرهنگی گسترده در سطح جهان می‌تواند ابعاد جهانی فرهنگ عاشورایی و فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام را منعکس کند. چنان که سلام فرمانده به‌عنوان نمونه و نمادی از تعلق همه اقوام و ملت‌های جهان با مهدویت و فرهنگ انتظار و علاقه همه مردم جهان به پیوند خوردن عاشقانه با نمادهای الهی و مظاهر انسان کامل است. جمع‌خوانی و سرودهای دسته ­جمعی که بازگوکننده زیبایی‌های با هم بودن، برای خدا زیستن و دلدادگی به ارزش‌های متعالی است، می‌تواند بخش دیگری از نمایش والای هنر معنوی و الهی باشد.

.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *