طرز تهیه غذای معروف اسپانیایی خوشمزه و پرطرفدار +تصاویر و عکس

غذاهای اسپانیایی از محبوبترین غذاهای اروپایی میباشد روغن زیتون (که اسپانیا بزرگترین تولید کننده آن در جهان است) به شدت در غذاهای اسپانیایی استفاده می شود. پایه بسیاری از سس های سبزیجات (در اسپانیایی به عنوان سوفریتوس شناخته می شود) را تشکیل می دهد. گیاهانی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از جعفری، پونه کوهی، رزماری و آویشن.

توضیحی درباره غذاهای اسپانیایی

استفاده از سیر در آشپزی اسپانیایی رایج است بیشترین استفاده از گوشت ها در غذاهای اسپانیایی شامل مرغ، گوشت  بره و گوساله است. ماهی و غذاهای دریایی نیز به طور منظم مصرف می شود.  تاپاس میان وعده‌ها و پیش‌غذاهایی هستند که معمولاً همراه با نوشیدنی در بارها و کافه‌ها سرو می‌شوند.

نویسندگانی مانند استرابون در مورد مردم اسپانیا نوشتند که از آجیل و بلوط به عنوان غذای اصلی استفاده می کردند.

برنج احتمالاً برای اولین بار توسط بیزانسی ها در شبه جزیره ایبری در قرن ششم معرفی شد، در حالی که، به دنبال تسخیر شبه جزیره ایبری توسط مسلمانان در قرن هشتم، اعراب کشت برنج را گسترش دادند که روش های آبیاری جدید را در اصل از هندی ها به ارمغان آوردند. شبه قاره ای که امکان کشت محصولاتی مانند نیشکر، هندوانه، لیمو و پرتقال را نیز فراهم می کردمواد دیگری که در دوره اسپانیایی-اسلامی در شبه جزیره ایبری معرفی شد عبارتند از: سورگوم، اسفناج، بادمجان، هلو، زردآلو و زعفران.

طرز تهیه غذای معروف اسپانیایی خوشمزه و پرطرفدار +تصاویر و عکس

طرز تهیه غذای معروف اسپانیایی

مواد لازم برای تهیه پائیای والنسیایی

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک دوم مرغ کامل (به ۶ قطعه تقسیم شده باشد)
  • ۱ عدد سیر کامل (حبه‌ها جدا و پوست کنده شده باشند)
  • ۱ عدد گوجه‌فرنگی خردشده
  • ۴۳۰ گرم لوبیای لیما
  • ۲۸۰ گرم نخود فرنگی
  • ۲۸۰ گرم لوبیا سبز
  • نمک به مقدار لازم
  • ۱ قاشق چای‌خوری پاپریکا
  • زعفران، آویشن و رزماریِ خشک‌شده به مقدار لازم
  • ۴ پیمانه برنج سفید

رسپی پائیای والنسیایی

در یک ماهی‌تابه روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله‌ی ملایم قرار دهید. مرغ و سیر را به روغن اضافه کنید و تا زمانی‌که مرغ قهوه‌ای رنگ شود آن را تفت دهید. مرغ‌ها را کنار ماهی‌تابه بگذارید و گوجه‌فرنگی، لوبیای لیما، نخود فرنگی، لوبیای سبز و پاپریکا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

همچنین ببینید:

طرز تهیه غذای ایتالیایی چیکن پارمژان خوشمزه و ارزان (تصویری)

ماهی‌تابه را با آب پر کنید و برنج را به مخلوط خود اضافه کنید. برنج باید به مدت ۱ ساعت دم بکشد. نمک و زعفران را به برنج اضافه کنید. زعفران باید به مقداری باشد که برنج را به رنگ زرد در آورد. آویشن و رزماری را به اندازه‌ی دلخواه به ترکیب خود اضافه کنید. طعم غذا باید کاملا به خورد برنج برود. شعله را کم کنید و بگذارید برنج به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد تا آب غذا کاملا جذب برنج شود.

 

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا