فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ مرگبار است جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

 

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ مرگبار است

فشار خون طبیعی باید 12 روی 8 باشد اگر فشار خون شما 13 و 14 باشد باید حتما علت آن را پیدا کنید چرا که زنگ خطر است و نشان میدهد فشار خون شما در حال بالا رفتن است.

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

 

اگر فشار خون شما 15 و یا 16 است باید حواستان را جمع کنید را که خطر سکته قلبی و مغزی در شما بالاست و اما فشار 17 و 18 و 19 باید فورا به پزشک مراجعه کنند.

 

تا به حال در مورد فشار بالا صحبت کرده ایم ونکته های مهم در رابطه با آنان را،

کسانی که فشار آنان هم پایین می باشد و این خود هم موجب بروز مشکلاتی در صورت علائم که در رابطه با فشار پایین میباشد، می‌شود.

کسانی که فشار خون آنها پایین تر از 110/60می باشد.

متمایل می‌شوند، بیشتر از افرادی که مبتلابه فشارخون بالا می باشند و می توان گفت کسانی که فشار خون نرمال دارند، به زندگی خود ادامه دهند.

می‌دانید چرا فشارخون را به اسم قاتل خاموش می‌شناسند؟

بسیار بی صدا پیشرفت می کند و آرام آرام به جای باریک می کشد ویک دفعه سبب عوارض های بسیار شدید می شود.
یکی دو مورد هم نیستند.

فشار خون بالا وقتی، خودش را نشان می‌دهدکه انسان اصلا نمی فهمد.

برخی انسان ها نیز به خاطر سردردهایی که برایشان به وجود می آید، متوجه این موضوع می شوند.

یکی از مهم ترین عامل مرگ زودرس در کشور بریتانیا به خاطر فشار بالایی که دارند و موجب انواع سکته و عوارض های دیگری که به وجود می آید، باعث فوت انسان ها می شود، که می توانند از آن پیشگیری کنند.

خطرات فشار خون بالا

عوارض ایجاد شده فشار خون را می‌توان به مشکل های چشمی، نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، سکته مغزی، سکته قلبی و اتساع عروقی، تخریب و آسیب های شدید شبکیه چشم، تنگی نفس وخونریزی از طریق بینیو و….. اشاره نمود.

بهترین راه برای تشخیص قطعی فشار خون میتوان از دستگاههای مخصوص برای اندازه گیری فشار خون استفاده نمود.
برای آموزش در این مورد میتوان از پرستار پرس و جو کرد.

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

فشار خون به چه چیزی می گویند؟

می توانیم با نگاه علمی تری به فشارخون نگاه کنیم .
بیشتر مردم به خاطر شیوه بالای این بیماری با این بیماری آشنا می باشند، به خاطر اینکه از هر پنج یا چهار نفر، یک فرد با این مشکل مواجه است، اما نمی داند که فشار خون چیست؟
قلب آدمها وقتی که میزند، «تپش دارد» خون در بدن به گردش درمی آید و اکسیژن لازم و انرژی را به همه جای بدن می رساند.

فشار خون بالا به تدریج فشار خونی که در شریان های شما جریان دارد را افزایش می دهد. در نتیجه، ممکن است داشته باشید:

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

 

شریان های آسیب دیده و باریک

فشار خون بالا می تواند به سلول های پوشش داخلی رگ های شما آسیب برساند. هنگامی که چربی های رژیم غذایی وارد جریان خون شما می شوند، می توانند در شریان های آسیب دیده جمع شوند. در نهایت، دیواره‌های شریان‌ها حالت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کنند و جریان خون را در سراسر بدن محدود می‌کنند.

آنوریسم با گذشت زمان، فشار ثابت خون در حال حرکت از طریق شریان ضعیف می‌تواند باعث بزرگ شدن بخشی از دیواره آن و تشکیل برآمدگی (آنوریسم) شود. یک آنوریسم به طور بالقوه می تواند پاره شود و باعث خونریزی داخلی تهدید کننده زندگی شود. آنوریسم ها می توانند در هر شریانی ایجاد شوند، اما در بزرگترین شریان بدن شما (آئورت) شایع ترند.

آسیب به قلب شما

فشار خون بالا می تواند مشکلات زیادی برای قلب شما ایجاد کند، از جمله:

بیماری عروق کرونر. شریان هایی که در اثر فشار خون بالا باریک و آسیب دیده اند در تامین خون به قلب شما مشکل دارند. هنگامی که خون نمی تواند آزادانه به قلب شما برسد، ممکن است درد قفسه سینه (آنژین صدری)، ریتم نامنظم قلب (آریتمی) یا حمله قلبی داشته باشید.
قلب چپ بزرگ شده است. فشار خون بالا قلب شما را مجبور می کند تا برای پمپاژ خون به بقیه بدن شما سخت تر کار کند. این باعث می شود بخشی از قلب شما (بطن چپ) ضخیم شود. ضخیم شدن بطن چپ خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی و مرگ ناگهانی قلبی را افزایش می دهد.

نارسایی قلبی. با گذشت زمان، فشار بر روی قلب شما ناشی از فشار خون بالا می تواند باعث ضعیف شدن عضله قلب و کارایی کمتری شود. در نهایت، قلب غرق شده شما شروع به شکست می کند. آسیب های ناشی از حملات قلبی به این مشکل می افزاید.

فشار خون ۱۵ و ۱۶ بحرانی و فشار ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرگبار است

آسیب به مغز شما

مغز شما برای عملکرد صحیح به یک منبع خون مغذی وابسته است. اما فشار خون بالا می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند، از جمله:

حمله ایسکمیک گذرا (TIA). TIA که گاهی اوقات سکته کوچک نامیده می شود، یک اختلال کوتاه و موقت در خون رسانی به مغز شما است. سخت شدن شریان ها یا لخته های خون ناشی از فشار خون بالا می تواند باعث TIA شود. TIA اغلب هشداری است مبنی بر اینکه شما در معرض خطر سکته کامل هستید.

سکته. سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که بخشی از مغز شما از اکسیژن و مواد مغذی محروم می شود و باعث مرگ سلول های مغز می شود. رگ های خونی آسیب دیده در اثر فشار خون بالا می توانند باریک شوند، پاره شوند یا نشت کنند. فشار خون بالا همچنین می تواند باعث ایجاد لخته های خون در شریان های منتهی به مغز شود که جریان خون را مسدود کرده و به طور بالقوه باعث سکته می شود.

زوال عقل باریک یا مسدود شدن شریان ها می تواند جریان خون به مغز را محدود کند و منجر به نوع خاصی از زوال عقل (زوال عقل عروقی) شود. سکته مغزی که جریان خون به مغز را قطع می کند نیز می تواند باعث زوال عقل عروقی شود.
اختلال شناختی خفیف. این وضعیت یک مرحله گذار بین تغییرات درک و حافظه است که عموماً با افزایش سن و مشکلات جدی‌تر ناشی از زوال عقل همراه است. مطالعات نشان می دهد که فشار خون بالا می تواند منجر به اختلال شناختی خفیف شود.

آسیب به کلیه های شما

کلیه ها مایعات و مواد زائد اضافی را از خون شما فیلتر می کنند – فرآیندی که به رگ های خونی سالم نیاز دارد. فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی وارد شده به کلیه ها آسیب برساند. ابتلا به دیابت علاوه بر فشار خون بالا می تواند آسیب را بدتر کند.

مشکلات کلیوی ناشی از فشار خون بالا عبارتند از:

اسکار کلیه (گلومرولواسکلروز). این نوع آسیب کلیوی زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی کوچک درون کلیه زخمی می‌شوند و نمی‌توانند به طور موثر مایعات و مواد زائد خون را فیلتر کنند. گلومرولواسکلروز می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.
نارسایی کلیه. فشار خون بالا یکی از شایع ترین علل نارسایی کلیه است. رگ‌های خونی آسیب‌دیده مانع از فیلتر کردن مؤثر مواد زائد از خون شما توسط کلیه‌ها می‌شود و اجازه می‌دهد سطوح خطرناک مایعات و مواد زائد جمع شوند. ممکن است در نهایت نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه داشته باشید.

عوارض فشار خون

فشار بیش از حد می تواند موجب سفتی شریان ها شود و جریان اکسیژن و خون به قلب را کاهش دهد. این فشار افزایش یافته و جریان خون کاهش یافته می تواند موجب شرایط زیر شود:

1_ احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

فشار خون بالا به دیواره ی شریان ها آسیب می رساند، باعث رسوب پلاک ها می شود و شریان ها را تنگ یا مسدود می کند. این رسوب ها همچنین ممکن است به لخته های خونی تبدیل شوند. لخته های خونی می توانند در خون جریان پیدا کنند، خونرسانی به قلب یا مغز را مسدود کنند و منجر به حمله ی قلبی یا سکته مغزی شوند.

2_ احتمال نارسایی قلبی افزایش پیدا می کند.

زمانی که شریان ها سفت یا تنگ می شوند، قلب شما باید سخت تر کار کند تا خون بهتر گردش پیدا کند. این افزایش بار کاری می تواند موجب بزرگ تر شدن قلب و عدم خونرسانی کافی به دیگر اندام ها و نارسایی قلبی شود.

3_ ممکن است درد قفسه سینه را تجربه کنید.

درد قفسه سینه که آنژین نیز نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که قلب نمی تواند خون مورد نیاز خود را دریافت کند. زمانی که افراد مبتلا به فشار خون بالا، فعالیت های روزانه خود مانند راه رفتن در سربالایی، بالا رفتن از پله یا ورزش را انجام می دهند، آنژین می تواند موجب فشار، سنگینی، درد یا احساس پُری در قفسه سینه شود

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *