ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست

ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست بیوگرافی آهوی نیشدار

بیوگرافی آهوی نیشدار دراکولای افغانستانی

آهوی ختن معروف به دراکولای افغانستانی معروف بوده که در ایران نیز وجود دارد تولید مثل این حیوان فصلی بوده و فصل جفتگیری انها در ماه مارس تا آوریل است و در ماه مه تا ژوئن زایمان میکنند دوره بارداری این حیوان 67-74 روز است

آنها منفرد و گروهی زندگی میکنند.

ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست

ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست

در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپای غربی به دلیل تخریب زیستگاه و شکار تقریباً از بین رفته است، خوشبختانه امروزه تمرکز برخی از پروژه‌های بازگردانی در پارک‌ها و ذخایر ملی است. وضعیت در شمال اروپا، سیبری و آسیای مرکزی خوب است. با این حال، چین و روسیه تا پایان سال 1980 هر سال 20000 پوست صادر می کردند. هنوز در برخی از کشورهای اروپایی و روسیه برای ورزش شکار می شود.

ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست

این آهو تولید کننده عطر مشک است که در عطرسازی، بخور و داروسازی مصرف می‌شود. شکارچیان در پی بدست آوردن غده‌های عطری آهوی مشک، این حیوان را شکار می‌کنند. ارزش این غده‌ها از معادل وزنی طلا گرانتر است.

آهوی نیشدار بعد از گذشت ۶۰ سال در کوه‌های افغانستان ظاهر شد. این آهو به “آهوی مشک” معروف است. دندان‌های نیش این آهو او را شبیه “دراکولای خون آشام” کرده، اما این دندان‌ها فقط در نوع نر این آهو‌ها دیده می‌شود، و برای جلب نوع ماده و راندن نر‌های دیگر بکار می‌رود.

ماجرای دراکولای افغانستانی در ایران چیست

به گزارش راز بقا؛ آهوی مشک در دره‌های جنگلی شمال شرقی افغانستان زندگی می‌کند و در سرشماری‌های اخیر تعداد معدودی از آن‌ها هنوز باقی مانده اند. آخرین باری که آهوی مشک در این مناطق دیده شده مربوط به سال ۱۹۴۸ می‌شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *