فیلم کامل مراسم تشییع جنازه پله اسطوره فوتبال جهان +حواشی باشکوه

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پله اسطوره فوتبال جهان با حضور گسترده مردم در برزیل را در ادامه ببینید.

هزاران نفر از عزاداران روز دوشنبه در زمینی که پله را به یکی از بهترین‌های برزیل تبدیل کردبرای تشییع پله حاضر شدند.

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پله

این بازیکن بزرگ فوتبال روز پنجشنبه پس از مبارزه با سرطان درگذشت. او تنها بازیکنی بود که سه جام جهانی را فتح کرد و 82 سال داشت.

تابوت پله که با پرچم برزیل و باشگاه فوتبال سانتوس اف سی پوشانده شده بود، در محوطه میانی ویلا بلمیرو، استادیوم خارج از سائوپائولو قرار گرفت که بیشتر دوران حرفه ای او خانه در انجا بود.

جواشی مراسم خاکسپاری پله

مراسم عشای کاتولیک در آنجا صبح سه شنبه قبل از دفن او در قبرستان مجاور برگزار می شود. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور  برزیل، اندکی قبل از برداشتن تابوت پله از استادیوم، به ویلا بلمیرو آمد.

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه پله اسطوره فوتبال جهان +حواشی باشکوه

استادیوم 16000 نفری با عزاداران احاطه شده بود و با تزئینات پله پوشیده شده بود. هوادارانی که از استادیوم بیرون می آمدند گفتند که سه ساعت در صف ایستاده اند و زیر آفتاب سوزان منتظر بودند.

چهل و پنج سال پس از انجام آخرین بازی پله، او هنوز بخش مرکزی داستان ملی برزیل است.

اظهارات درباره پله

جووانا سارمنتو، 17 ساله، با پدرش که پیراهن برزیل با نام پله را پوشیده بود، آمد.

او گفت “من نه طرفدار سانتوس هستم و نه پدرم. اما این مرد تیم ملی برزیل را اختراع کرد. او سانتوس را قوی تر کرد، او آن را بزرگ کرد، چگونه می توانید به او احترام نگذارید؟ او یکی از بهترین افراد تاریخ است، ما باید او گفت.

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه پله اسطوره فوتبال جهان +حواشی باشکوه

در دهه های 1960 و 70، پله شاید مشهورترین ورزشکار جهان بود. او با رؤسای جمهور و ملکه ها ملاقات کرد و در نیجریه جنگ داخلی برای تماشای بازی او متوقف شد. بسیاری از برزیلی ها به او اعتبار می دهند که کشور را در صحنه جهانی قرار داده است.

کایو زالکه، 35 ساله، مهندس، نیز پیراهن برزیل را به تن داشت و در صف منتظر بود. او گفت: “پله مهمترین برزیلی تمام دوران است. او فوتبال را برای برزیل مهم کرد و برزیل را برای جهان مهم کرد.”

کلودیو کارانسا، 32 ساله، فروشنده، می گوید: “من هرگز بازی او را ندیدم، اما دوست داشتن پله سنتی است که در سانتوس از پدری به پسر دیگر منتقل می شود. من تاریخ او را یاد گرفتم، گل هایش را دیدم و می بینم که باشگاه سانتوس چقدر مهم است زیرا او مهم است. می دانم که برخی از هواداران سانتوس فرزندانی دارند که از تیم های دیگر حمایت می کنند. اما این فقط به این دلیل است که آنها هرگز پله را در عمل ندیده اند.

سانتوس اف سی گفت که بیش از 1100 خبرنگار از 23 کشور در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند. مقامات و دوستان پله حاضر در مراسم تشییع جنازه سخنرانی کردند.

در میان آنها، دوست صمیمی پله، مانوئل ماریا، که او نیز بازیکن سابق سانتوس است، بود. “اگر من تمام ثروت دنیا را داشتم، هرگز نمی توانستم کارهایی که این مرد برای من و خانواده ام انجام داد را جبران کنم. او به همان اندازه که یک بازیکن بود، مرد بزرگی بود؛ بهترین تمام دوران. میراث او خواهد بود. بیشتر از همه ما زندگی کنید. و این را می توان در این صف طولانی با افراد در هر سنی در اینجا مشاهده کرد.”

همچنین ببینید:

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به خبرنگاران گفت که هر کشوری باید ورزشگاهی را به نام پله نامگذاری کند.

اینفانتینو گفت: “من با احساسات، غم و اندوه فراوان، اما با لبخند اینجا هستم زیرا او لبخندهای زیادی به ما هدیه کرد.” ما به عنوان فیفا به «شاه» ادای احترام خواهیم کرد و از تمام دنیا می خواهیم یک دقیقه سکوت کنند.»

یکی دیگر از طرفداران و دوستان در صف، گیلمار مندز، قاضی دادگاه عالی برزیل بود.

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه پله اسطوره فوتبال جهان +حواشی باشکوه

مندز به خبرنگاران گفت: “لحظه بسیار غم انگیزی است، اما ما اکنون معنای واقعی این بازیکن افسانه ای را برای کشورمان می بینیم.” دفتر من پیراهن‌هایی با امضای پله دارد، عکسی از او به عنوان دروازه‌بان، همچنین با امضای او. دی‌وی‌دی‌ها، عکس‌ها، مجموعه‌ای بزرگ از او.»

همچنین ببینید:

مندز همچنین گفت که پله با وجود شهرت جهانی، مردی متواضع بود و او سزاوار هر قدردانی است.

این تابوت قبل از تشییع جنازه سانتوس در خیابان‌های سانتوس به راه می‌افتد.

پله از سال 2021 تحت معالجه سرطان روده بزرگ قرار گرفته بود. مرکز پزشکی که در آن بستری شده بود، گفت که او به دلیل نارسایی چند عضوی در نتیجه سرطان درگذشت.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *