نحوه شکار شاهین را ببینید شکار دلخراش توسط شاهین (دلشو نداری نبین)

نحوه شکار شاهین را ببینید شکار دلخراش توسط شاهین (دلشو نداری نبین)

نحوه شکار شاهین را ببینید شکار دلخراش توسط شاهین یکی از پرنده های شکاری بی رحم که به شکل جالبی شکار میکند.

شاهین پرندگان شکاری هستند. آنها به طور گسترده پراکنده هستند و در تمام قاره ها به جز قطب جنوب یافت می شوند.

نحوه شکار شاهین را ببینید

این پرنده ها عمدتاً پرندگان جنگلی با دم بلند و قدرت بینایی بالا هستند. آنها با هجوم ناگهانی از یک مکانی پنهان شکار می کنند.

شاهبن ها دارای بال‌های پهن و ساختاری محکم هستند. آنها نسبتاً بال‌های بزرگ‌تر، دم‌های کوتاه‌تری دارند و در مناطق باز مسافت‌های بیشتری را نسبت به سایر پرواز می‌کنند. شاهین به جای شکار در تعقیب و گریز سریع افقی، به سمت طعمه خود فرود می آیند و به آنها ضربه سنگین وارد میکنند.

درباره شاهین

شاهین ها، مانند بسیاری از پرندگان، دارای چهار نوع گیرنده رنگ در چشم هستند. اینها به شاهین ها این توانایی را می دهند که نه تنها محدوده مرئی بلکه نور ماوراء بنفش را نیز درک کنند. سازگاری های دیگر امکان تشخیص نور قطبی یا میدان های مغناطیسی را فراهم می کند. این به دلیل تعداد زیادی گیرنده های نوری در شبکیه چشم است (تا 1000000 در هر میلی متر مربع در Buteo در مقایسه با 200000 در انسان)، تعداد بالای اعصابی که این گیرنده ها را به مغز متصل می کنند، و یک حفره فرورفته که قسمت مرکزی را بزرگ می کند بخشی از میدان بینایی آنها را تشکب میدهد.

نحوه شکار شاهین را ببینید شکار دلخراش توسط شاهین (دلشو نداری نبین)

مانند بیشتر پرندگان، شاهین نیز در پاییز و بهار مهاجرت می کند. انواع مختلف شاهین ها در هر فصل زمان های جداگانه ای را برای مهاجرت انتخاب می کنند. فصل کوچ پاییزی از مرداد شروع می شود و تا اواسط دسامبر به پایان می رسد. مطالعه شده است که فواصل مهاجرت طولانی تری نسبت به سایرین وجود دارد.

همچنین ببینید:

مسافران مسافت طولانی معمولا از اوایل پاییز شروع می کنند در حالی که مسافران مسافت کوتاه خیلی دیرتر شروع می شوند. بنابراین، هر چه مسافت طولانی‌تر باشد، پرنده زودتر سفر خود را آغاز می‌کند.

مطالعاتی در مورد سرعت و کارایی مهاجرت پرنده انجام شده است که نشان می دهد شاهین بهتر است هر چه زودتر به مقصد برسد این به این دلیل است که اولین پرنده ای که وارد می شود اولین جفت، محل زندگی، غذا و ملزومات زنده ماندن را دارد.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *