نمک خوراکی با چه روشی از آب دریا تهیه میشود

جواب کامل نمک خوراکی با چه روشی از آب دریا تهیه میشود علوم چهارم

جواب کامل نمک خوراکی با چه روشی از آب دریا تهیه میشود علوم چهارم را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

نمک خوراکی با چه روشی از آب دریا تهیه میشود

نمک خوراکی با چه روشی از آب دریا تهیه میشود؟

روش طبیعی

یکی از آنها نمک معمولی است، زمانی که آب دریا در چاله های کم عمق قرار می گیرد، آب در اثر نور خورشید تبخیر می شود و به آرامی به بخار آب تبدیل می شود. در عرض چند روز، آب کاملاً تبخیر می شود و نمک های جامد را پشت سر می گذارد. سپس نمک معمولی از این مخلوط نمک ها با خالص سازی بیشتر به دست می آید.

آب دریا با غلظت بالایی از نمک در استخرهای کم عمق بزرگ محصور شده است. سپس اجازه داده می شود بایستد و در آنجا مستقر شود. آب دریا در اثر گرمای خورشید تبخیر می شود و نمک جامد باقی می ماند. نمک باقی مانده جمع آوری و تصفیه می شود تا نمک خالص به دست آید.

روش کارخانه ای

همانطور که گفتیم نمک یکی از اجزای اصلی آب دریا و اقیانوس است. از برهمکنش یون های سدیم و کلر در آب تشکیل می شود. آب دریا دارای مقادیر زیادی نمک محلول در آنها است. این نمک به طور گسترده در مواد غذایی و مصارف دیگر استفاده می شود.

در منابعی که نمک وجود دارد، با حفر کردن چاه، آب را هم در آن می‌ریزند و همین باعث حل شدن نمک می‌شود و از طریق فرایند تبخیر، آن را از چاه خارج می‌کنند و برای تصفیه به کارخانه‌ها منتقل می‌کنند. نمک خوراکی که در تهیه انواع غذاها در منزل از آن استفاده می‌کنید، با همین شیوه استخراج می‌شود، که به آن استخراج محلول می‌گویند.

نکته: تبخیر در یک فرآیند گرماگیر به این معنی است که مولکول های مایع انرژی را جذب می کنند. تبخیر نیز یک پدیده سطحی است به این معنی که در سطح مایع رخ می دهد و مولکول های سطحی در آن شرکت می کنند.

ضرر های مصرف نمک

ضرر هایمصرف افراطی آن فشار سرخرگی را افزایش می دهد و همچنین وجود زیاد نمک در بدن، منجر به حبس آب در آن و رقیق شدن می شود و به این وسیله احتباس آب زیاد شده و مقدار خون در کانال های خونی افزایش می یابد. افزایش مقدار خون نیز فشار خون را افزایش می دهد که منجر به هایپرتانسیون یا همان فشار خون بالای مزمن می شود. بعد از مدت ها هایپرتانسیون می تواند رگ های خونی را غیر منعطف کند و اگر بدون درمان باقی بماند؛ می تواند به حمله و سکته قلبی منتهی شود. مورد دیگر اینکه با توجه به افزایش بیش از حد کارکرد قلب در پمپاژ، مقدار خون نیز زیاد می شود و این موضوع می تواند خود قلب را تضعیف و آثار سوء بر خود داشته باشد. مصرف نمک

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *