چه کار کنیم نوزاد ادرار کند و چکار کنیم شکم نوزاد کار کند؟

چه کار کنیم نوزاد ادرار کند؟ چکار کنیم شکم نوزاد کار کند؟ ساده ترین روشی که میتوانید انجام دهید این است که نوزاد را در شرایطی خوردن مایعات قرار بدهید .

چه کار کنیم نوزاد ادرار کند و چکار کنیم شکم نوزاد کار کند؟

چه کار کنیم نوزاد ادرار کند

سعی کنید به انها مایعات شیرین که دوست دارند بدهید تا زمینه ادرا انها فراهم شود در زیر میتواند مراحل سریع برای ادرار کردن نوزاد را ببینید.

مرحله اول

نوزادان علاقه زیادی به مایعات شیرین دارند که میتوانید به انها شیر شیرین شده بدهید.

مرحله دوم

شما به طور معمول به نوزاد شیر می دهید و بعد از 40-45 دقیقه ناحیه تناسلی را با آب و صابون بشویید و خشک کنید.  با استفاده از گاز آغشته به آب سرد، ناحیه زیر ناف را به صورت دورانی مالش دهید.

مرحله سوم

با این کار به اصطلاح رفلکس مثانه تحریک می شود و معمولاً نوزاد پس از مدت کوتاهی ادرار می کند. باید ظرف ادراری را که از آزمایشگاه تهیه کرده اید از قبل آماده کنید تا پس از شروع تخلیه، ادرار را در ظرف جمع آوری کنید.

باید بخاطر داشته باشید که گاهی علیرغم نمونه گیری با این روش، بخصوص مثبت شدن ادرار ممکن است پزشک برای حصول اطمینان از روش های دقیق تردیگری، مانند نمونه گیری با کاتتر و یا سوپراپوبیک استفاده نماید.

در روش دوم یا سوپراپوبیک، با سرنگ و از پوست ازناحیه پایین ناف، پزشک ادرار را مستقیما از مثانه می گیرد. یکی از مشکلات این روش، بدلیل عدم رویت وجود ادرار در مثانه، ممکن است سوزن وارد مثانه خالی و ادراری از آن گرفته نشود. اما اگر امکانات استفاده از دستگاه سونوگرافی وجود داشته باشد می توان قبل از وارد کردن سوزن از وجود ادرارمطلع شد و سپس از آن نمونه گیری گرفت.

البته بازهم روش دقیق تری وجود دارد که پس از حصول اطمینان از وجود ادرار با سونوگرافی، باز هم با استفاده از دستگاه و همزمان با ورود سوزن حرکت دقیق سوزن به داخل مثانه را با سونوگرافی مشاهده و نمونه ادرار را گرفت.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *