بیوگرافی آریا عظیمی نژاد آهنگساز + اینستاگرام داور مسابقه عصر جدید و عکس های شخصی و همسر و پسرش علاء و آدرس اینستاگرام با لینک مستقیم و آثار موسیقی و آۀبوم ها را در مجله شبونه بخوانید.بیوگرافی و زندگینامه افراد معروف
بیوگرافی آریا عظیمی نژاد آهنگساز
موسیقیدان و نوازنده سه تار و بازیگر و آهنگساز ایرانی در 5 اردیبهشت 1352 در تهران به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته موسیقی می باشد
سبک موسیقی تلفیقی و موسیقی فیلم و سریال تخصص دارد و سازهای تخصصی او سه تار، گیتار، سینث سایزر، رباب، تنبک، دف، پیانو می باشد و تاکنون چندین موسیقی و آهنگ برای سریال ها و فیلم های زیادی ساخته است.
شروع نوازندگی و آهنگسازی
بیوگرافی آریا عظیمی نژاد ، از کودکی نوازندگی سه تار را از پدر بزرگش آموختند و در خانواده کاملا هنرمند و اهل موسیقی به دنیا آمده است
- همچنین ببینید: بیوگرافی رامین جوادی
همچنین در محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی اصغر زندوکیل و ایتاد فخرالدینی اصول و فنون موسیقی و نوازندگی را آموخته است .
عکس شخصی آریا عظیمی نژاد
بیوگرافی آریا عظیمی نژاد ، از دوران دانشجویی به طور حرفهای و رسمی وارد عرصه موسیقی شده و در جشنواره های موسیقی دانشجویی شرکت کرده است.
عظیمی نژاد تاکنون آثار شاخص مشهور و معروف ای را برای فیلم های مهم و پر مخاطب ساخته است که بسیار خاطره انگیز و ماندگار شدند که از جمله موسیقی فیلم میم مثل مادر او یک فرشته بود و طلا و مس که جوایز جشنوارهٔ موسیقی را برایش به ارمغان اورد.
بیوگرافی آریا عظیمی نژاد آهنگساز ،در واقع یکی از بزرگان عرصه موسیقی در زمینه ی موسیقی متن فیلم می باشد که توانسته است جایزه ویژه و برتر جشنواره موسیقی بریتانیا را در رشتهٔ موسیقی فولکلوریک بینالمللی با تکنوازی سه تار از آن خود کند.
آثار موسیقی و آلبوم ها
از آثار وی میتوان به آلبوم جادوی ایران زمین اشاره کرد که اولین آلبوم رسمی وی می باشد.
دومین آلبوم میم مثل مادر و البوم ساقی سر مرز از دیگر آثار وی میباشد.
- همچنین بخوانید : بیوگرافی دکتر بشیر حسینی
- محیا اسناوندی
- پوران شریعت رضوی
آریا عظیمی نژاد موسیقدان و نوازنده و آهنگساز
جالب است بدانید که معروفترین موسیقدان و سازنده موسیقی فیلم در کودکی در کنار خواهر و پدرش مرحوم جمشید عظیمی نژاد بازیگری می کرده و برنامه کودک حضور داشته است.
ازدواج و همسر و فرزندنش
بیوگرافی آریا عظیمی نژاد متاهل است و چند سال پیش ازدواج کرده و وارد زندگی مشترک شده است حاصل این ازدواج به فرزند پسر می باشد و همانند خودش به موسیقی و نوازندگی بسیار علاقه مند است و در کنار پدرش شاهد هنرنماییش می باشد.
- همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های کیهان کلهر
ماجرای آشنایی و ازدواجشان آریا عظیمی نژاد با همسرش
همسر ایشان در دانشگاه با او آشنا شده است و بعد از مدتی با یکدیگر تصییم به ازدواج گرفته اند رشته تحصیلی همسرش نیز موسیقی است .
داور مسابقه استعدادیابی عصر جدید
آریا عظیمی نژاد برای اولین بار در یک مسابقه تلویزیونی حضور داشته و به عنوان داور بخش موسیقی این مسابقه و برنامه در شبکه سه با نام عصر جدید پخش می شود فعالیت می کند.مسابقه عصر جدید
اینستاگرام با لینک مستقیم
صفحه شخصی و اینستاگرام وی با لینک مستقیم در این بخش منتشر شده و می توانید مشاهده کنید
آثار موسیقی و آهنگسازی
بیشترین فعالیتش در زمینه موسیقی متن فیلم بوده و آثاری چون «میم مثل مادر» و «او یک فرشته بود» و «طلا و مس» و «فرزند خاک» و سریال پایتخت …را در کارنامه هنری و موسیقیایی خود دارد.
نخستین آلبومش «جادوی ایرانزمین» نام داشت که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده و آلبوم های «میم مثل مادر» و «آلبوم ساقی سر مست» دوم و سومین کارش بوده است
در کارنامه هنری این آهنگساز جوان بیش از صدها موسیقی فیلم و تاتر دیده می شود که نشان از تبحر و پختگی و چیره دستی او دارد.
گفتگوی خواندنی با اریا عظیمی نژاد
- * ایده تشکیل این گروه و تلفیق موسیقی نواحی با موسیقی اَمبینت از کجا شکل گرفت؟
سالها است که در فکر چنین کاری هستم اما به دلیل مشغلههای کاری، هیچوقت فرصت آن پیش نیامده بود. بعد از دوره بیماری که گذراندم و در بیمارستان بستری شدم، احساس کردم زمان را نباید از دست داد و این شد که تصمیم گرفتم این پروژه را زودتر عملی کنم. قرار بود ابتدا دو سه قطعه به صورت زنده در استودیو بزنیم و از آن برای ارائه به کمپانیهای خارج از ایران فیلمبرداری کنیم. یک قطعه را که منتشر کردیم، پیشنهادات گوناگونی به ما شد که دو تا از آنها را انتخاب کردیم؛ یکی اجرا در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر -که البته به نظرم نام درستی برای آن انتخاب نشده- و یکی هم جشنوارهایی در هفته فرهنگی ایران و آلمان در مونیخ. این پیشنهادات، ما را بیشتر به تکاپو انداخت و مجبور شدیم طی دو، سه ماه این پروژه را به سرانجام برسانیم که خب فکر میکنم از شانس خوبمان بود. در واقع، ساخت هر قطعه، نصف روز یا حداکثر یک روز طول کشید که اتفاق افتادن در لحظه و کوتاه شدن پروسه ساخت، برای من خیلی خوشایند بود.
- * در موسیقی فیلم بههرحال آدم ملزم به در نظر گرفتن داستان و کارگردان و صحنه است و شاید نتواند کاملاً نظر شخصی خود را اعمال کند.
برای من اینگونه نبوده است. بهشخصه همیشه وارد کارهایی شدهام که بتوانم حرفم را راحت بزنم و خودم را محدود به فضای فیلم نکنم.
- * برگردیم به پروژه «بوم و بَر». این پروژه از ابتدا قرار بود به همین شکل پیش برود؟
در واقع یک ایده اولیه بود که با اضافه شدن بچههای گروه قوام پیدا کرد و به نوعی پختهتر شد.
نیما رمضان: یک تجربه متفاوت است که شبیه آن در ایران اتفاق نیفتاده و ما هم به آن خیلی نگاه تجاری نداریم.
- * اساتیدی چون خالو قنبر راستگو و اسحاقی هم قرار است در این اجرا حضور داشته باشند؟
عظیمینژاد: در واقع صدای ضبط شده آنها موجود است. ما تصاویر ویژهای را هم برای بخش ویژوال در نظر گرفتهایم که احتمالاً بتوانیم در فازهای بعدی پروژه، آنها را کاملتر کنیم. قصد دارم سری بعد که خواستم صدای این افراد را ضبط کنم، این کار را به صورت تصویری انجام دهم تا بتوانم از تصاویر آنها هم استفاده کنم. حقیقتاً اینکه بخواهیم موسیقی هفت ناحیه مختلف را به نقاط مختلف دنیا ببریم و هفت استاد مسن موسیقی ایران را با خود همراه کنیم، امری نشدنی است؛ برای همین تصمیم گرفتیم یک جذابیت بصری که بتواند جغرافیا، فرهنگ و حالوهوای آن منطقه را به تصویر بکشد را هم به پروژه اضافه کنیم. در واقع با ترفند پلیبک، هم صدای آنها را داشته باشیم و هم بتوانیم فرهنگسازی کنیم تا مردم متوجه شوند که هر کس در چه منطقهای زندگی میکند و شناخت بیشتری به آن پیدا کند.
- * قطعاً موسیقی یک زبان جهانی است اما این اتفاق در موسیقی ما نیفتاده است. در سینما شاهد آن بودهایم و به گفتمان جهانی رسیدهایم اما در موسیقی این اتفاق نیفتاده است.
من معتقدم که در موسیقی حتی نسبت به کشورهای اطرافمان هم ضعیفتر هستیم. با «حکیم لودین» که صحبت میکردم، میگفت وقتی حرف از موزیسینهای ایرانی میشود، توجه خیلی خاصی به آنها نمیشود چون رقبای قویای نیستیم. البته یکی از دلایل آن این است که حداقل دویست، سیصد سال است مملکت ما ساختار سیاسی و اجتماعی و طبیعتاً فرهنگی خوبی ندارد. من یک سهتار از استاد ابوالحسن صبا دارم که یک کاسه تخت دارد و جیبی است. آن سالها نمیتوانسته ساز دستش بگیرد و برای همین آن را در جیبش حمل میکرده است. این موضوع، خودش اولین قدم برای محدود کردن است. چهقدر محدودیتهای خانوادگی داشتهایم و چهقدر اساتید ما در خفا موسیقی یاد گرفتند؟ خب اینها خیلی در ضعف ما تأثیر دارد. برای همین است که میگویم فقط کار کردن برای ما راه نجات است. آنقدر باید کار کنیم و خروجی داشته باشیم که نقاط ضعف درست شوند، خودمان را ترمیم کنیم و بتوانیم به جای درستی برسیم.
- * به عنوان صحبت پایانی، به جز پروژه «بوم و بَر» چه کارهای جدیدی در دست دارید؟ قرار است در سری جدید «پایتخت» هم حضور داشته باشید؟
بله. از اسفندماه تولید موسیقی آن آغاز میشود و احتمالاً سفرهایی به یونان، ترکیه و لبنان خواهم داشت.
- * مثل سری قبلی «پایتخت» که از موسیقی چینی استفاده کرده بودید، اینجا هم از موسیقی این کشورها استفاده خواهید کرد؟
بله، موسیقی همان ساختار نواحی را خواهد داشت و فقط شاخ و برگهای جدید به آن اضافه میشود. میخواهم موسیقی فولک این کشورها را هم به آن اضافه کنم و فعلاً دنبال این هستم که زنجیرها و پیوندهای این موسیقیها را با موسیقی خودمان پیدا کنم. اصولاً این قبیل کارها، احتیاج به تحقیق و پژوهش دارند. تولید موسیقی «پایتخت» خیلی دشوار بود و من در این پروسه، با یک استودیوی پیشرفته پرتابل سراغ نوازندهها در جایجای ایران میرفتم. تمام اینها در خانههای این نوازندهها ضبط شدهاند، به جز بخشی از موسیقیها که در استودیوهایی در مراکز استانها ضبط شد. کار خیلی سختی است و باید از ابتدا بدانید قرار است با آنچه که ضبط میکنید، چه کاری انجام دهید تا آنها را همانگونه که لازم است ضبط کنید.
– اینکه به ما بگویند چگونه برخورد کنیم، صحت ندارد و ما روی صحنه با اتفاقات مواجه می شویم.
– ما نمونه آدم هایی هستیم که داریم در این مملکت زندگی می کنیم و عرف مملکت را می شناسیم، کسی لازم نیست چیزی به ما بگوید.
– وضعیت امروز موسیقی نسبت به بقیه هنرها بهتر است، پیشرفت آن نسبت به سینما که کاملا مارکتی شده به پول درآوردن، بهتر است.
– موسیقی هم مارکت خودش را دارد، همه جای دنیا اینگونه است. موسیقی پاپ در راس ماجراست، بیزینش خودش را می کند و پول خودش را در می آورد. همه جای دنیا اینگونه است و اینگونه نیست که بگوییم ما استثنا هستیم، ولی در کنار آن موسیقی های خاص رشد کرده اند و گروه های خاص به وجود آمده اند، کارگروهی زیاد شده و من خودم امیدوار هستم.
– اینکه بگوییم موسیقی ما به سمت بی محتوایی می رود، معمولا در موسیقی پاپ همه جا همین است. این بستگی به حالات و احوالات اثر و ماندگاری اش در بین مردم دارد.
– من اصولا با این مخالف هستم که بیاییم به هنرمند خط بدهیم که چه کار بکند و چه کار نکند. هر کسی باید هر کاری که دلش می خواهد را بکند، مردم هستند که می شنوند، حالا یکی دو تا مخاطب دارد و یکی دو میلیون مخاطب دارد.
– الان اگر کاری می گیرد و مردم با آن ارتباط برقرار می کنند، باید به ساختار فرهنگی مملکت نگاه کرد.
– الان به نظر من بیشتر مخاطبان موسیقی پاپ بچه ها هستند، مخصوصا در مهد کودک ها و مدرسه ها از آن استفاده می شود.
– من خودم پسر مهدکودکی دارم و تقریبا می شود گفت تمام «هیت» های پاپ را حفظ است، می خواند و حتی از من می خواهد در ماشین بگذارم و می گذارم. شاید اصلا خودم خوشم نیاید، ولی مطمئن باشید یک نیازی در جامعه وجود دارد که این اتفاق می افتد و ما نتوانسته ایم آن نیاز را جوابگو باشیم.