بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش (از قبل انقلاب تا پناهندگی) +عکس و اینستا

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام و علت پناهندگی در فرانسه را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی محبوبه بیات

از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان بوده که در ۲۲ اسفند ۱۳۲۸ در شهر مشهد به دنیا آمده است و سابقه زیادی در سینما تلویزیون دارد

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام و کشف حجاب محبوبه بیات

او در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشگاه هنرهای دراماتیک تهران اخذ نموده است

قبل از انقلاب در اداره فرهنگ و هنر مشهد یکی از اعضای تئاتر بود و سپس اداره تئاتر تهران را برعهده گرفت

شروع فعالیت بازیگری قبل انقلاب

محبوبه بیات در عرصه بازیگری به صورت حرفه‌ای در فیلم سینمایی گوزن ها به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۳حضور یافت فیلمی که در آن بازیگران شناخته شده همچون فرامرز قریبیان و بهروز وثوقی بازی می‌کردند

فیلم سینمایی گوزن ها یکی از کارهای ماندگار سینما به کارگردانی مسعود کیمیایی مسعود کیمیایی بود و سپس در سال ۱۳۵۴ در فیلم پسر شرقی بازم به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد و در سال ۱۳۵۶ به پیشنهاد پرویز صیاد در فیلم در امتداد شب حضور یافت فیلمی که در آن بازیگرانی همچون گوگوش و سعید کنگرانی و جهانگیر فروهر بازی می‌کردند

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام و کشف حجاب محبوبه بیات

او قبل از انقلاب در تلویزیون ملی ایران نیز سابقه بازی داشته است در سال ۱۳۵۶ موفق شد ۴ سریال معروف را در تلویزیون بازیکنان سریالهای طلاق و خسرو میرزای دوم و لحظه و عشق پیری از جمله کارهای او در قبل از انقلاب بوده است

محبوبه بیات بعد انقلاب

بعد از انقلاب در حالیکه بسیاری از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ممنوع الکار شده بودند اما خانم محبوبه بیات موفق شد که به فعالیت هنری خود ادامه بدهد در سال ۱۳۵۸ در فیلم سینمایی فریاد مجاهد به کارگردانی مهدی معدنیان بازی در فیلمی که درباره شکنجه های ساواک علیه مبارزین انقلاب بود در این فیلم بازیگرانی همچون بهمن مفید بازی میکردند یک سال بعد در فیلم موج طوفان به کارگردانی منوچهر حامدی بازی کرد و موفق شد که حضور پررنگی در سینما داشته باشد.

آخرین کار سینمایی او در ایران فیلم تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی نژاد در سال ۱۳۹۶ بوده است و همچنین در فیلم‌های رسوایی، چند میگیری گریه کنی و آتش بس بازی کرده است.

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام

پناهندگی در فرانسه

محبوبه بیات در مهر ماه ۱۳۹۳ از ایران خارج و به فرانسه پناهنده شد. وی از مخالفان جمهوری اسلامی و حامیان دودمان پهلوی است و در گفتگویی از بازی در فیلمهای مسعود ده نمکی اظهار شرمندگی کرده است.

او میگوید اگر کارنامه من را نگاه کنید، بیشتر کارهایم آثار خانوادگی و مسائل اجتماعی روزمره است. انتخاب‌های من این جور کارها بود. مگر این که یک جاهایی به خاطر شرایط اقتصادی مجبور شدم یک پروژه‌ای را قبول کنم.

خیلی وقت‌ها هم مثلاً قصه قرار بوده مذهبی نباشد و عرفانی باشد، بعد که می‌روی سر کار می‌بینی طرف به خاطر سانسور و مشکلاتی که دارد، خط قصه را تغییر می‌دهد. مثلاً سریال‌های مذهبی و سریال‌های حکومتی را ببینید من در آنها نیستم، مثل آن سریال «امام رضا» و «امام علی» و این داستان‌ها؛ برای اینکه تأثیرگذاری این پروژه‌ها بالاست و من نمی‌خواهم در آن‌ها باشم. یا «معمای شاه» و چیزهایی که راجع به خانواده پهلوی ساختند. من رسماً گفته‌ام من گوشت و خونم از پهلوی است. من اینی که الان هستم، به عنوان یک زن آزاده که می‌توانم روی پای خودم بایستم، از پهلوی است. من هرگز نمی‌توانم در پروژه‌ای باشم که به پهلوی فحش بدهم.

بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام

محبوبه بیات عاشق کار با بهرام بیضایی است

کار کردن با آقای بیضایی آرزوی هر بازیگری است در ایران. برای من هم یک فرصت و شانس جالبی بود و تجربه والایی بود. برای این که خیلی وقت‌ها کارگردان‌ها، درک نقش را سطحی منتقل می‌کنند. ولی آقای بیضایی جوری برای تو نقش را ترسیم می‌کند که احساس می‌کنی خودتی. و بعد نقش مال خودت می‌شود.

محبوبه بیات میگوید من خیلی خوشحالم، چون فکر می‌کنم توانستم ثابت کنم که به من ظلم شده در این سینما، و آن کارهایی که شایسته من بوده و نقش‌هایی که توانایی من در آن بوده به خاطر روابط سیاسی و به خاطر این که خلقیات من یک جوری است که اصولاً منزوی هستم، اهل مهمانی‌های آنچنانی نیستم و کلاً آدم گوشه‌گیری هستم، … خب یک جاهایی هم آدم به ضرورت می‌رود و آن موقع هم می‌رفتیم. جشنواره فیلم بود، مهمانیِ بعد از جشنواره بود، معاشرت با دوستان بود، ولی من اصولاً لذتی از جمعِ زیاد نمی‌برم.

هنوز هم مردم من را میشناسند

ببینید، من خوشبختانه در فضای مجازی که می‌بینم، حتی پاریس که هستم و مردم مرا در خیابان می‌دیدند و ایرانی‌ها ابراز احساسات می‌کردند، خوشحالم که من هنوز در یادشان هستم. نسل جوان می‌روند کارهای مرا می‌بینند و می‌آیند نظر می‌دهند، در توئیتر، در اینستاگرام و فیسبوک. البته این حساب‌های ما آن‌قدر بسته می‌شود و دوباره حساب جدید باز می‌کنیم که فالوورهای ما… خب می‌دانید چه سانسورهایی در فضای مجازی هست. سانسور در دنیا دارد آدم را دیوانه می‌کند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. تنهاترین nahang درددل با خدا نه آدم بی مقدار

    خوش به حالش فرانسه رفته پناهنده شده ولی ؛؛؛؛؛ بازی محبوب بیات درگوزنها عالیه ۹۳ ۶۵ سال داشت الانه ۷۱ سال دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *