طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با فر + آموزش تصویری

فیلم / طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با فر + آموزش تصویری

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با تابه و همچنین با فر همراه با فیلم آموزش تصویری طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه و کم خرج را در ادامه ببینید.

شیرینی درست کردن بدون فر شاید مشکل به نظر برسد اما اگر طرز تهیه را بدانید کار خیلی راحت تر از انچه که فکر میکردید پیش خواهد رفت.

فیلم طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

پخت شیرینی برای مهمانی های رسمی و یا دورهمی های خودمانی میتواند لحظات شیرینی را برای شما خلق کند باید توجه داشته باشید که در پخت کاملا دقت کنید که اشتباه رخ ندهد.

با پخت شیرینی دیگر لازم نیست هزینه های گزافی برای خرید شیرینی داشته باشید و فقط کافیست یک بار کار را انجام دهید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با فر + آموزش تصویری

 

مواد لازم شیرینی کشمشی

  • آرد ۲۵۰ گرم ( ۲ پیمانه )
  • کره ۱۸۸ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۱۸۰ گرم ( ۱/۳ پیمانه + ۳ ق غذا خوری)
  • کشمش پلویی ۱۲۰ گرم ( ۲/۳ پیمانه)
  • اسانس وانیل ¼ قاشق چایخوری

مرحله اول: کره و پودر قند را مخلوط کنید

برای تهیه شیرینی کشمشی خانگی ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا در دمای محیط نرم شود. سپس کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و پودر قند و اسانس وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم.
مرحله دوم: تهیه شیرینی کشمشی

تا زمانی که مخلوطی یکدست و کرم رنگ به دست بیاید. سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم تا تخم مرغ و مخلوط یکدست شود و آرد را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تمام آرد داخل مخلوط ریخته و با هم مخلوط شود.

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با فر + آموزش تصویری

مرحله سوم: کشمش را اضافه کنید

سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 160 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود. سپس کشمش را اضافه می کنیم (اگر کشمش شما بسته بندی شده است که نیاز به تمیز کردن ندارد و آماده استفاده است.

اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید آن را تمیز می کنیم و حداقل 30 دقیقه در آب می گذاریم تا نرم و تمیز شود و بعد آبکش می کنیم و استفاده می کنیم) و سعی می کنیم کشمش به همه جا نفوذ کند.

همچنین ببینید:

مرحله 4: آب نبات کشمشی را در سینی بریزید

بعد دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خامه قنادی را داخل قیف می ریزیم و مقداری از خامه را به اندازه گردو روی کاغذ روغنی می ریزیم و هر از گاهی دوباره خامه را می ریزیم (چون خامه بعد از پخت پخش می شود نیاز به فضا دارد)).

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و با فر + آموزش تصویری

مرحله پنجم: پخت کلوچه کشمشی

سپس به اندازه ظرفیت سینی از مخلوط شیرینی روی کاغذ روغنی می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزند. برای اطمینان از پخته شدن کوکی ها یا نه، لبه های شیرینی ها را نگاه می کنیم، اگر طلایی شدند، کلوچه ها آماده هستند و سینی را از فر در می آوریم و صبر می کنیم تا شیرینی های کشمشی کمی خنک شوند و به آرامی از داخل فر خارج می کنیم. کاغذ روغنی و ما ظرف ها را آماده می کنیم. نوش جان

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *